Anonym, räddaren i mobilidiotin!

Jag har ju fått två nya mobiler, en från Ericsson och en från Nokia. Jag har testat runt med bådadera och finner för och nackdelar med båda lurarna. Luckor är exempelvis bra för att man slipper knapplås, men efter att man smällt i luckor en god period så brukar microfonen ta en smäll. Nokiatelefonen styr man med en extremt opraktisk joystick som man även väljer alternativ med, och att skifta och välja är så pass nära varandra att man måste sitta och trycka med nagelspetsarna, vilket innebär att jag kommer bryta dem hundra gånger om.

Ikväll hade jag min Nokia, då jag är van vid luckor utan knapplås så glömde jag helt bort knapplåsfunktionen, jag försökte testa mig fram till den men kunde inte för mitt liv lista ut hur den fungerade, och manualen hade jag självklart lämnat på kontoret.

Då blev jag väldigt glad över att jag hittade var man ställde in "Anonym" på mobilen, då den helt självmant råkade ringa upp två gamla ex jag aldrig mer vill tala till, en viktig kund samt något väldigt mystiskt nummer som säkert gick till Afghanistan.

Skönt, som sagt, det där med anonym.

Jag ser framför mig hur ett av exen skulle ha ringt upp idag och argt ifrågasagt varför jag ringde klockan 05:30 på en torsdagsmorgon. Eller så skulle de ha trott att jag ville kopulera, det skulle kännas väldigt smaklöst.



Ps. De läser mig blogg.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Alltså. Din blugg är HELT underbar :)

Postat av: Gelix

mobiler = massa krångel. Jag skulle vilja ha en brevduva istället.

2007-04-19 @ 21:15:42
URL: http://www.gelix.blogg.se
Postat av: Jutta

HIHI!! BLUGG!!! Det var det sötaste jag har läst på länge! Hihihihi

2007-04-19 @ 21:32:24
URL: http://jutta.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback