Dagen efter, celiakitarmen

Jag är absurt magsjuk idag. Först trodde jag att det bara var baksmälla, sedan kom jag på att jag, i min fylla igår, slängt i mig snabbnudlar när jag kom hem.

Jag har Celiaki, det vill säga att jag är glutenallergiker och får under inga omständigheter få i mig något med mjöl. Såsom pasta, bröd, de flesta lightprodukter, couscous, bulgur och så vidare.

Jag kommer nog vara rutten i en vecka nu, för så brukar det bli. Vilken satats idiot jag är.

Men jävlar vad roligt jag hade på Modettes Releasefest igår! Läs och se bild på
Fatale.se!

Anledningen till varför jag och Peder Lamm är på bild tillsammans är inte för att vi känner varandra, det gör vi inte, men han ville absolut bli fotad med en snygg tjej, han pekade på mig i sin fylla och jag tyckte att det hela var mycket lustigt, så varför inte?

Kommentarer
Postat av: Fröken SötSur

Stackare!

Min mage försöker också ta kol på mig idag, trots att jag inte har Celiaki. Kul att träffa dig igår btw. Klart Peder pekade på dig när han skulle ha tag i en snygg tjej;)

Postat av: Sicilia

Det var en otippad kombination. Men väldigt kul och snygg.

2007-04-12 @ 21:09:09
URL: http://www.sicilia.blogg.se
Postat av: MyyZz

http://blogg.myyzz.nu/?p=418
Du är utmanad ... hinner du så gör den:-)

2007-04-12 @ 21:37:39
URL: http://blogg.myyzz.nu
Postat av: Alexandra Malmqvist-Olsson

Jag har inte gratulerat till Fatale.se än så jag passar på nu! Grattis och lycka till! Jag blir fortfarande lika matt när jag tänker på hur gammal du är och alla dina projekt! Gaaah Hanna!

2007-04-12 @ 22:18:17
URL: http://trynottolooksopretty.blogspot.com
Postat av: Marre

Varför har en glutenallergiker nudlar hemma? ;) Fatale var förresten ett jättebra initiativ!

2007-04-12 @ 22:29:57
URL: http://marregoeswild.blogg.se
Postat av: Malin

Oj du måste varit bra berusad om du lyckas äta nudlar ;) Jag är också glutenintolerant men har aldrig ätit fel på fyllan. Snyggt jobbat! ;)

2007-04-12 @ 23:19:41
Postat av: Sofie

Det är ju faktiskt jättelustigt att han pekade på dig om han ville bli fotad med en snygg tjej. Hahaha!!!

2007-04-13 @ 11:50:11
Postat av: Hanna Fridén

Fröken Sötsur: Ja, det var underbart! Värt lite magont :)

Sicilia: Allt sånt är så himla lustigt!

Myyzz: Vi får se :)

Alexandra Malmqvist-Olsson: tack så mycket Alexandra! Och alla mina projekt, ja, snart börjar det bli lite för mycket, är lite sliten, eek!

Marre: Jag gick till och med iväg och köpte dem, jag fattar inte hur jag kunde göra det, helt sjukt av mig!

Malin: Hahaha, jag har råkat göra det några gånger, aldrig roligt :(

Sofie: Alltså, att försöka förolämpa mig med att jag skulle vara ful tar jag åt mig av lika mycket som om någon skulle säga att jag var tjock, kines eller mansgris - Det fungerar inte. Försök något bättre för att stilla ditt destruktiva hävdelsebehov.

2007-04-13 @ 12:57:16
Postat av: Anna

gluten alergiger brukar vara korta i växten (som jag, 162 ynka cm!) stämmer det på dej med?

2007-04-13 @ 14:35:36
Postat av: Hanna Fridén

Anna: Nä, jag är 170, tror jag. Jag är alltid lite längre än andra som säger att de är 170, men jag tror att de avrundar uppåt.

2007-04-13 @ 14:38:33
Postat av: Annika

Oj, hur kunde det gå så fel?! :) Jag är också glutenintolerant, men så fel tror jag aldrig det skulle kunna gå. Hjärnan måste ha felkopplat framför nudelhyllan ;) Du måste ha haft trevligt...

2007-04-13 @ 21:07:12
Postat av: Annika

Oj, hur kunde det gå så fel?! :) Jag är också glutenintolerant, men så fel tror jag aldrig det skulle kunna gå. Hjärnan måste ha felkopplat framför nudelhyllan ;) Du måste ha haft trevligt...

2007-04-13 @ 21:07:29
Postat av: Annika

Oj, hur kunde det gå så fel?! :) Jag är också glutenintolerant, men så fel tror jag aldrig det skulle kunna gå. Hjärnan måste ha felkopplat framför nudelhyllan ;) Du måste ha haft trevligt...

2007-04-13 @ 21:07:50
Postat av: c

Vad händer om glutenintoleranta som går på specialdiet får i sig gluten ändå? Påverkar det humöret på ett sätt som går att känna igen, typ som när man har pms?

2007-04-13 @ 22:04:31
Postat av: Hanna Fridén

Annika: Hunger gör sånt med mig, jag klarar inte alls av att vara hungrig, speciellt när jag är redigt packad. Vi kan tillägga alla triljarders minnesluckor från kvällen, haha ;D

c: Det där är väldigt individuellt! Jag kan inte påstå att jag känner av humörsvängningar när man råkar få i sig lite, men om man regelbundet får i sig av det, absolut! Men som sagt, glutenintolerans och dess symtom skiljer sig ofantligt mellan olika individer.

2007-04-14 @ 04:47:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback