Jag och kameran är ytliga bekantskaper

Nej, nu bannemig får jag sluta med nybörjartendenserna med kameran. Ni har säkert uppmärksammat att jag precis upptäckt vilka möjigheter absurt höga slutartider ger, och nu har jag spårat fullständigt. Haha. Som en nybörjare med photoshop som leker med alla filter. Tar ett foto, kör en "cut out" och kallar det för konst.

Så är jag och min kamera för tillfället. Typ.

Det är skojigt. Om någon månad kommer jag se tillbaka och slå mig för pannan. Efterhandsskam är underbart.


Men hur kan man undvika en hög slutartid när man ibland får bilder som skiner så här fruktansvärt vackert?

image957
Amanda Björk och Victoria Abrahamsson


Kommentarer
Postat av: Evis

Vackert. Själv kan jag typ inget om foto.

Postat av: Smartasmia

Där har du ju lyckats väldans bra, sötisen! Riktigt bra:-)

2007-04-08 @ 09:36:42
URL: http://monokel.blogspot.com
Postat av: Bjooti

Faktiskt himla snyggt!

Vad är det för nedräkning du har i hörnet??

2007-04-08 @ 10:28:13
URL: http://bjooti.net
Postat av: Johnny Scharonne

Hah! Den där effekten kom jag på för 2 år sen när jag fotade på Grottan! ;)

2007-04-08 @ 11:41:39
URL: http://scharonne.wordpress.com
Postat av: Miken

Schysst bild :)

2007-04-08 @ 12:30:03
URL: http://Mykindofstyle.blogg.se
Postat av: JWO

helt sjukt grym blogg du! :D

2007-04-08 @ 15:17:49
URL: http://juliante.blogg.se
Postat av: Plaststjärnan

Tjing!

*kikar in*
*Vilken Grymish B-logg ;) *

/Vilka ställen är du fotograf på förutom på Teatron?
Och föresten får inte vem som helst komma in till Teatron? Jag har noll koll!

Tjong!

2007-04-08 @ 17:09:20
Postat av: Hanna Fridén

Evis: Inte jag heller! Jag kan noll!
Smartasmia: åh, tack så mycket!
Bjooti: Nedräkningen är hemlig tills klockan 12.00 på tisdag :D
Johnny Scharonne: Du är helt enkelt smartare än jag, attans.
Miken: Tack!
JWO: Tack så mycket! Vad glad jag blir!
Plaststjärnan: Tjong! Tack så mycket. Jag är bara fotograf på Teatron, om det inte är brist på fotografer förstås som i torsdags då jag fick ta ett dubbelpass på Neu. Men annars är jag Teatrons egna, speciella lilla fotograf. Teatron är en demokratisk klubb med kölinje, inget pointersystem, så bara man är hel och ren! Info angående priset osv hittar du på: www.teatron.com

2007-04-08 @ 19:27:20
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: Plaststjärnan


Det verkar som att du trivs med att vara fotograf till Teatron, med all rätt det verkar vara en dröm jobb men har du inga planer för framtiden typ plugga eller dyl.?

Hursomhelst så är du min stora mode inspiration, är så jävla trött på min Lolitastil!
Från och med nu är jag vara din stalker haha.

Du skrev typ att du ville ha en ny kamera, vilken är den bästa kameran? Och varför skulle du egentligen behöva en kamera du har väll redan tillgång till en via Teatron?

Har det någon betydelse för hur mycket pengar man får beroende på vilken nattklubb man fotar på?
Och sista frågan varför är det så att de flesta fotografer har stora kameror är det bara för att det ska proffsigt ut för vad jag vet så har storleken ingen betydelse^^ ?

2007-04-09 @ 10:26:46
Postat av: Pax

Vilken utrustning kör du med när du fotar?

2007-04-09 @ 12:10:12
URL: http://paxbildblogg.blogspot.com
Postat av: Anonym

hej!

tänkte efterfråga en liten genomgång av systemkameror.alla vill ju ta bra bilder, men de flesta har dålig förståelse för hur man väljer en bra kamera. du och din kompis max kör uppenbarligen med systemkameror från canon, varför inte ge oss andra som ställer oss undrande lite handfasta tips

tack & hej

2007-04-09 @ 16:04:29
Postat av: Hanna Fridén

Plaststjärnan: Många frågor! Jag delar upp svaret i punkter :)

1. Jobbet på Teatron är roligt, men det är inget jag kommer att kunna arbeta med för evigt. Förmodligen kommer jag nog halka tillbaka mer till yrket inom grafisk produktion som är det som jag verkligen kan. Plugga vore bra, distanskurser får bli min grej, men det har jag sagt i många år nu. Lalala.

2. Tack så mycket! Gud vad smickrande!

3. Kameran jag fotar med nu är min storasysters då min egen gick sönder. Men jag ska köpa en sån kamera, en Canons EOS 400D. Mycket prisvärd och väldigt bra för mingelfoto då den både väger lite och är lätthanterlig.

4. Nejdå, alla fotografer inom Stureplansgruppen får ungefär lika mycket, lite beroende på prestation. Min lön och mina uppgifter är dock inte riktigt desamma som de andra Stureplansfotograferna, så min lön är uppbyggd annorlunda!

5. Anledningen till varför kamerorna är stora är för att man först har ett kamerahus (en digital systemkamera, i princip nödvändigt för att man ska kunna växla inställningar så bra som möjligt) samt blixt och även... eh, nu fick jag hjärnsläpp, den här extra batterigrejen som man kan sätta fast i bottnen av kameran. Och ja, objektivet förstås! Objektiv och blixtar kommer i alla möjliga olika storlekar. Jag kör dock bara på kamerahuset (ingen extrablixt eller gigantisk objektiv) mnen jag borde köpa en extern blixt, men de är så himla dyra och framförallt: Tunga!

Pax: Säg det inte till någon, men jag kör enbart på mitt kala lilla kamerahus. Canon EOS 400D. Helt okej kamera, lätthanterlig och väger lite. Bra för mingelfoto!

Anonym: Jag är egentligen mycket dålig på det här med kameror, men jag kan be en kompis som är seriös fotograf att skriva en bra guide!

2007-04-09 @ 16:35:21
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: Plaststjärnan

Kommer det inte bli en ny mode att ha sjal på huvudet?

2007-04-10 @ 12:35:03
Postat av: ivawqc

Hi My Name Is ivadmg.

2007-05-13 @ 10:48:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback