Äckelhostan

Jag har världens äckligaste hosta. Man hör verkligen hur slemmet kastas upp i halsen och formas till bollar i munnen när jag hostar. Jag hostar hela tiden och det känns som att mina lungor ska vändas ut och in. Alla tittar på mig som om att jag håller på att dö. De är oroliga. De undrar om jag mår dåligt. De ställer sig flera, flera meter ifrån mig och

Nu har det varit så här i typ en och en halv vecka, och inte blir det bättre heller. Jag känner mig inte sjuk förövrigt, nä, för själva förkylningen hade jag för längre sedan.

Men vet det här. Om man rökt ett tag och sedan blir förkyld så får man skithelveteshostan i åtsminstonde tre veckor. Du är inte sjuk eller något, men du lider, du måste käka en massa Bromhexin trots att du är frisk för att få upp slemmet, annars kan du inte andas.

Och det är en jävligt dum sak med att röka. En av många.

Börja inte röka. Det är varken tufft, sexigt eller snyggt. Det är faktiskt bara äckligt rakt igenom. Och töntigt. Det är bara töntar som röker.


Kommentarer
Postat av: eluään

Jag måste säga att du är en väldigt bra skribent! Jag gillar att läsa din blogg :)

Postat av: Anonym

jag har haft sån hosta sedan innan midsommar, dock inte lika intensiv som de 2 första veckorna! hoppas du slipper det.

2007-08-26 @ 22:31:46
Postat av: Alexandra Malmqvist-Olsson

Kära Hanna, det är nu förkylningstiderna börjar... det är dags att börja knapra c-vitamin och klä på sig!

2007-08-26 @ 23:37:41
URL: http://trynottolooksopretty.blogspot.com
Postat av: hehe

..men det är gott!

2007-08-27 @ 10:58:54
Postat av: Meg

Haha, känner igen det där med folk som blir helt oroliga på stan. Krya på dig!

2007-08-28 @ 17:31:54
URL: http://aneladgam.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback