Anemongrejsimojs

Jag är inte riktigt den typen av tjej som går och skaffar mig ett husdjur.
Jag tycker att djur är ganska tråkiga, de stimulerar mig inte på något vis. Inget ont om folk som gillar djur, någonstans har jag till och med en tro på att ni skulle vara lite trevligare och mer sympatiska än jag.

Men nu har jag hittat ett djur som skulle kunna intressera mig.
Enda problemet är att jag inte kan komma ihåg vad det heter, eller vilken typ av art det tillhör. Möjligen är det ett anemon-liknande djur, men jag är inte säker.

I alla fall.
Det som är så ohyggligt, fasansfullt intressanta med denna otroligt puckade lilla livsform är att den inte har någon tarmöppning. Den har en tarm, men avföringen kan inte lämna kroppen. Detta leder till att den lilla havsvarelsen dör när den är fylld av bajs.

Och anledningen till varför jag skulle vilja ha en sådan här är för att omvårda den nogrant, sticka ett litet hål så att den inte dog. Vårda den ömt och se till så att den tog sig förbi dag för dag och slapp sprängas av sitt bajs. Sedan undrar jag vad den skulle bli för något.

Kalla det forskningsexperiment. Hur som helst anser jag att det är ett djur jag både skulle ha kapacitet att älska och finna intresse av. Jag har alltid gillat nålar, liksom, och ja... nä. Det andra ska vi kanske inte utveckla.

Vet ni vad de heter? Hjälp mig! Jag förgås av ensamhet här, jag vill ha det här djuret!

Kommentarer
Postat av: fen

Hahaha... du är ju inte klok på en fläck :)) Inte helt svårt att se varför du ömmar för just denna varelse. Finns en anledning till att uttrycket "sådan hund sådan husse/matte" myntats.
Kan tyvärr inte hjälpa dig med artnamnet.

Postat av: pee

HAHAHA älskar din humor! =)

2007-08-20 @ 23:18:35
Postat av: t

människa, tror jag de kallas.

2007-08-20 @ 23:31:21
Postat av: Johnny Scharonne

Jag tror T har fel. Hen har långsökt humor. Ingen humor alls.
Bajsar maneter? Jag vill ha ett djur som varken bajsar eller äter. Jag skaffade en undulat för att den bajsar de minsta pluttarna jag vet. Jag skaffar djur efter mängden bajs!

2007-08-21 @ 08:24:02
URL: http://scharonne.wordpress.com
Postat av: Anton

vandrande pinnar e sjukt balla!

2007-08-21 @ 10:24:15
URL: http://technoetc.blogspot.com
Postat av: Hanna Fridén

fen: Jag ser det som den enda typen av djur som kan relatera till mina egna problem, haha!
pee: Min väna ömhet!
t: Om den människan heter Hanna Terezia Fridén så förstår jag din referens!
Johnny Scharonne: Maneter gör av med sitt avskräde genom samma... kanal... som de äter. De är med andra ord ganska makabert skitäckliga. Koprofager, fast tvärtom!
Anton: Men de gör ju inget förutom att smälta in i omgivningen som om de inte existerade!

2007-08-21 @ 11:30:33
URL: http://frankincense.blogg.se
Postat av: fen

mm.. så jag tolkade det/dig också :)
Hoppas det löser sig - määäh så osmakligt (passande) det lät nu i sammanhanget :)

2007-08-21 @ 12:22:05
URL: http://blogg.passagen.se/fri.fe
Postat av: Sanna

jag måste erkänna en sak.
Jag känner aldrig igen mej i någonting du skriver, jag förstår mej inte på ditt liv och jag tror att du och jag är så olika två människor kan bli. Men när du skriver om förstoppning och bajs, jäklar då är jag med! Igenkännelse på hög nivå, sorgligt men sant. Mitt bästa tips är att dricka sjuka mängder vatten, konstant. Keep up the good bajsblogg work.

2007-08-21 @ 13:20:42
Postat av: Robert

Jag tror inte att önskan att sticka hål på sitt husdjur för att pressa ut bajs ur det är en bra anledning till att skaffa husdjur.
Du kanske kunde odla tarmbakterier och ha i frukost filen, är ju bra för magen enligt mejeriföretagen.

2007-08-21 @ 13:32:37
Postat av: Anonym

Hanna: Då är ju snarare maneterna kroniska bulimiker, ellurz? :D

2007-08-21 @ 14:24:45
Postat av: Carsan

Väntar med spänning på svaret om vad detta djur heter. Jag blev riktigt sugen på att skaffa en.. eller ett.

2007-08-21 @ 14:56:42
URL: http://carsaan.blogg.se/
Postat av: t

skrev jag människa? så dumt. johnny scharonne, menade jag.

2007-08-21 @ 15:23:34
Postat av: t

nej, usch. nu fick jag dåligt samvete. förlåt mig johnny scharonne, om möjligt. jag menade alltså inte blogginnehavaren. det skulle ju vara märkligt kan man tycka i och med att jag inte känner dig. jag menade rent allmänt utifrån egen erfarenhet.

2007-08-21 @ 15:42:12
Postat av: Crimsonanna

Jag undrar om djuret verkligen finns. Låter lite underligt men osvuret är bäst.
Mycket bra bloggpost dock. Fick upp intresset för bloggen igen.

2007-08-21 @ 18:33:33
URL: http://www.metalanna.blogspot.com
Postat av: Mia

Amöba?

2007-08-21 @ 19:11:54
URL: http://heartofastar.blogg.se
Postat av: Galadriel

Om det nu är så att ett sådant djur finns är det samtidigt med största sannolikhet så att det inte ens VET hur man bär sig åt för att bajsa, även om du skulle skaffa det ett bajshål. Generna för att pressa ut avföringen finns lixom inte .. Och förmodligen skulle djuret dö i vilket fall som helst.

2007-08-21 @ 23:55:08
URL: http://galadriel.blogg.se
Postat av: Galadriel

.. Och förmodligen = Så förmodligen.
Blev fel.

2007-08-21 @ 23:55:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback