Blanka Vlasic

image1301
Det är himla sjukt när jag ska göra ett jobb om populärkultur.

Kan inte ett piss om det. Jag kan komiker. Jag kan folk inom friidrott. Jag kan inget om TV-kändisar, artister, programledare eller andra sportmänniskor. Inte ett dyft.

Jag gillar friidrott. Det tittar jag på. Det gör jag faktiskt. Jag uppskattar löpning och höjdhopp mest av allt. Mina egna grenar när jag friidrottade. När jag var riktigt ung. Innan lederna sabbades.



image1298Vilket innebär att jag i alla fall tittar på friidrott. Tittar storögt när Blanka Vlasic hoppar med sina långa, långa ben. Den tjejen tror jag på. Hon kommer att slå världsrekord. Utan tvivel. Blanka Vla?iæ. Den otroligt fantastiska kvinnan. Hon springer. Hon hoppar. Världen stannar och flyger långsamt, långsamt över pinnen. I full gras. Sedan landar hon. Och hon exploderar. Hon skriker. Hon vrålar. Hon slår med armarna. Hon går från en seglande fredsduva till en arg atombomb.

Blanka Vlasic.
Skulle jag ändra sexuell läggning, då skulle det vara för Blanka Vlasic.

(Och av någon pissannledning så klarar inte blogg.se av tecknen ovanför hennes namn, så det får stå felstavat. Bajs.)

Kommentarer
Postat av: Malin

Hon är 1, 94 meter lång. Kan du fatta det! 1,94... Jag som tyckte att jag var lång (180 cm)...

2007-08-08 @ 16:41:59
Postat av: Karin

Hon hoppade ju nyligen 2.07 :) Vinner säkert VM.
Friidrott är typ den enda sport jag kan titta på på TV. Det blir aldrig enformigt som t.ex fotboll.

Postat av: Helga

Jag älskar också friidrott, inte så konstogt dock, då jag nog räknas som en sportsfåne. Var på DN-galan i går, tog bilderna under där det bland annat finns en bild på Vlasic mellan Koech och Bekele - apropos lång...
http://www.facebook.com/album.php?aid=42340&l=d35c6&id=762330620

2007-08-08 @ 21:18:39
Postat av: Karin

Ja, Blanka är fin! Min kompis är väldigt lik henne. Kanske inte om man skulle se dom båda i verklighetet dock, med tanke på Blankas längd. Men ja, fy vad tråkigt att jag inte har någon teve här nu så jag missat hela dn-galan.

2007-08-09 @ 14:18:59
Postat av: Kristina

Hon är ju grymt bra och jag håller med dig, hon lär ta världrekord:)Det ser sååå lätt ut når hon hoppar:)

2007-08-09 @ 14:25:24
URL: http://thisis.blogg.se
Postat av: Sampe

Hon ser sjukt konstig ut...och det gör även Schulman-bröderna.

2007-08-09 @ 21:57:20
URL: http://sampes.wordpress.com
Postat av: men gud

hon ser ut som han i det där bandet han från nirvana, vadheter dom? herregud. Orkade inte läsa, men hon liknar honom iaf. Var det fd trummisen? typ

2007-08-10 @ 13:46:30
Postat av: I.S

Jag tycker det här kvinnliga atleter är ganska fascinerande. De går både att glorifiera, avsky, avhummanisera. Men främst av allt så är det drivet hos dem, gå-över-lik-attityden för att bli bäst som jag älskar. Om du är nyfiken finns ett roligt sportnummer av fanzinet bleck. som är ganska intressant.

2007-08-10 @ 15:27:06
URL: http://myhandsomebrain.blogspot.com
Postat av: Anonym

Mjoo heon e helt cool men de coolaste är att hon ser ut som en kvinnlig Dave Grohl på första bilden. Yeah!
(märker just att "men gud" redan var inne på samma banor som jag)

2007-08-10 @ 19:20:18
Postat av: ja just det

Dave Grohl var det. Men vad heter hans band? och: han är ju INTE snygg.

2007-08-10 @ 19:43:42
Postat av: Anna

Ååh! Det finns sannerligen ingen som Blanca! Jag går upp mitt i natten nu enbart för hennes skull i höjdhoppskvalet! ;D

2007-08-28 @ 21:10:23
URL: http://blackravioli.wordpress.com
Postat av: Anton

Blanka är fin vacker och hun är ju grymt braaaaaaaaaa, Blanka finns bara ett...

2007-09-02 @ 18:07:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback