Det idiotiska bloggskrytet

Det stör mig med folk som skryter om vilka jobberbjudanden de får och vilka fester de är inbjudna till. Jag har aldrig riktigt fattat det där. Som jag har förstått det är allt superhemligt tills dess att allt är klart, ja, kanske inte det där med festerna, men TV-projekt och allt möjligt annat. Och att bli erbjuden det innebär inte heller att man får det. De ringer upp en jävla massa folk och gallrar ut, och allt är superhemligt. Man får inte säga ett smack om det.

Men så skriver folk om det i sina små bloggar och så blir alla läsare så tokigt imponerande över hur viktiga de är.
Alla bara åååååh, underbart, fabuloooous, wooooow, hundratusennyaläsare tjohej.

Och sedan, några månader senare, får de här gapiga idioterna inga inbjudningar eller jobberbjudanden alls längre. Eller ja, någon skitgrej som är lite utåtriktad som innebär en pisslön och inte just någon status. Men alla tv-grejer, alla intervjuver och alla artiklar är som bortblåsta.

Och PR-firmorna skickar dem helt plötsligt inte längre några läppglans. All gratis läppglans är borta. Allt gratis godis. Allt det där de skrev om.

Och hädanefter får de betala sjävla för sitt gummigodis från Malaco.
Och det, det är ju jävligt dumt.

image1312Nu i veckan ska jag bli AD för ett företag och så ska jag lämna in en intervju till en tidning. Sedan ska jag skriva några modeartiklar för lite grejor. Och ja, spelade in en TV-pilot i fredags också. Jajust det, imorn ska jag gå på ett möte angående ett annat lite TV-program. Och så fick jag en stor äcklig låda med Malacogodis, pissskit, vad ska jag göra av den här junken? Ska spela in två andra piloter inom en snar framtid också, var tanken, men är lite skeptisk till den ena: Tror den suger i praktiken, så att säga, så skiter nog i den.

Fick inga roliga inbjudingar i helgen. PLANKADE in på American Apparel, Vicefesten och sedan på Högbergs som hade VIP-skit under Grolsch blockparty prylen. Det skryter jag däremot gärna om, för det är litte offigt och lite punk att fuska sig in.

Hörni, jag leker med tanken på att säga upp mig från en massa jobb också? Bara: "Nej, har inte lust." och sticka från sverige och bränna alla broar som finns. Är så trött på Sverige. Det skulle vara underbart att flytta till Madrid, exempelvis, sedan kan kanske min storebror fixa in mig på ett fett bankjobb så får jag arbeta med ekonomi istället. Det, det har alltid passat mig mycket väl.

Är i stor turbulens. För mycket valmöjligheter.
Det går bra just nu, och jag misstänker att jag hatar det.

Så om jag skriver lite om det nu så kanske även mitt Malacogodis slutar rinna in i min brevlåda. Skryter lite. Då kanske det går åt helvete här också.

Bild på mig från Vicefesten. Fotot är taget av Erik Warolin, Ivan Nuñez fotolärling.

Kommentarer
Postat av: fia

Jag sitter ofta och smygläser bloggar utan att någonsin lämna kommentarer eftersom att det känns så jävla lamt. Typ: Hej, du är så himla coool, jag gillar din blogg och jag har inget eget liv så jag följer ditt och nu ville jag bara berätta det hiihhhi.
Men hej iaf, jag gillar din blogg. Den är fresh. Eeeeehee...

Postat av: Tea

"Det stör mig med folk som skryter om vilka jobberbjudanden de får och vilka fester de är inbjudna till." Och sen gör du det själv?

2007-08-20 @ 00:08:24
Postat av: Hanna Fridén

fia: Jag tycker inte att det är lamt, jag tycker att det är fint av dig. Jag blir väldigt glad. Alldeles strålande glad. Tack!
Tea: Jag blir imponerad av din skarpsinniga observation!

2007-08-20 @ 00:41:15
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: anna

fett bankjobb när man bara klarat grundskolan?

2007-08-20 @ 01:13:02
Postat av: chrystelle

Du säger ju emot dig själv!

2007-08-20 @ 03:26:33
URL: http://chrystelle.blogg.se
Postat av: Helga

Hihi, ibland är kommentarerna roligast att läsa ;-)

2007-08-20 @ 08:54:04
Postat av: Anonym

Fett bankjobb är inte otänkbart alls om man bara har kontakter. Alldeles för många höga positioner i världen besätts beroende på vem som känner vem. Det behöver inte vara dåligt, men stackars kontaktlösa, kontaktsökande små askungar.
Sen kan man ju jobba med olika saker på bank. Olika feta också ;)

2007-08-20 @ 09:35:00
Postat av: Lolita

Jag tackade nej till TV-piloten om "modebloggare som ska starta en modetidning".. kanske den du spelade in i fredags! Bloggvärlden är en ankdamm..

2007-08-20 @ 09:47:01
URL: http://lolita.blogg.se
Postat av: Paz

Hej, älskar din blogg, kollar den minst 2-3 ggr per dag för att se om du smygit in ett nytt inlägg. Så, smör aside, jag vet inte om du har ett sånt stort problem med skavsår i fötterna, men du kanske har koll?! Nått bra tips om hur man ska undvika skavsår, speciellt den bakre delen av foten?
Kram!

2007-08-20 @ 10:05:35
URL: http://paz.blogg.se
Postat av: joyce

beautiful picture
mrschocolate.blogspot.com

2007-08-20 @ 10:12:04
Postat av: frida

njuter av din sarkasm och din ironi... den är underhållande, även om det kanske inte var tanken från början

2007-08-20 @ 11:13:25
URL: http://fridahs.webblog.se
Postat av: Rana

Håller med Helga, kommentarerna till det här inlägget var sjukt roliga att läsa ;)
Nej Hanna, nu får du skärpa dig. Man kan ju inte säga emot sig själv, usch!

2007-08-20 @ 11:33:16
URL: http://jagochkarl.webblogg.se
Postat av: Linderholm

Hahahahahahahahahahaha! Människor är roliga, särskilt de som inte begriper sarkasm och ironi!

2007-08-20 @ 13:08:44
URL: http://linderholm.blogg.se
Postat av: madde

kan inte annat än älska all ironi i det du skriver!

2007-08-20 @ 13:29:48
Postat av: Henke

Jag är tillbaka och ska terrorisera era kommentatorsfält
Till läsaren: Kom till min blogg istället, bättre än den här skiten

2007-08-20 @ 16:43:30
URL: http://henrikforsberg.blogspot.com/
Postat av: Anton

vart kommer alla dumma människor ifrån?
100 spänn på typ TÄBY!

2007-08-20 @ 17:15:21
URL: http://technoetc.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hahaha, Täby

2007-08-20 @ 17:32:38
Postat av: Ulrika

Du är..fantastisk Hanna. Fab-u-lös!

2007-08-20 @ 18:41:42
URL: http://iwannahavethelongestname.blogg.se
Postat av: E

Hej Hanna! Först och främst måste jag säga att du är en av mina favoritbloggare, gillar att du skriver med lite "distans" till stureplan och modebloggarvärlden :) Köpte veckorevyn idag och läste reportaget om retuschering, det är ju faktiskt helt sjukt och jag håller helt med det du skriver. du såg även j*vligt cool ut på bilden i tidningen måste jag säga, det är sjukt coolt med tjejer som har rosa läppstift. vilket använder du? Hälsningar från E

2007-08-20 @ 20:05:39
Postat av: Linn

Hahaha, störtskönt. Kul att det går så bra för dig :)

2007-08-20 @ 22:53:03
URL: http://linngustafsson.blogg.se
Postat av: Art Director

Ska du bli AD?

2007-08-21 @ 00:45:36
Postat av: Sophia

Livet är en fest och är man inte bjuden får man planka in ;) Gillar din blogg skarpt, fortsätt så :)

2007-08-25 @ 14:44:29
URL: http://fiarocks.blogg.se
Postat av: Blondie

Jag fattar inte. Var du tvungen att spy upp all den där jantelag-skiten, för att sen skryta om samma jävla sak själv? Det är bara jobbigt att läsa, så om du vill berätta om dina jobberbjudanden och annat som du åstadkommit, gör det! Men skippa "man ska inte tro att man är nåt för att man har åstadkommit saker"-tjatet nästa gång. Är det för att typ få dig att låta mindre skrytig eller? Om det finns nån gömd ironi i det här inlägget som jag inte fattade, så ber jag om ursäkt, jag är bara 15 år.

2007-08-25 @ 19:13:12
Postat av: Hanna Fridén

Blondie: Hela inlägget är ironiskt. Jag driver med mig själv.

2007-08-25 @ 19:16:12
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: anna

summan av kardemumman blev ju att du fick skryta lika mycket själv. även om du dolde det bakom ironi.

2007-10-22 @ 17:25:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback