En annan bild från mina sextonårsdagar

Det här var uppskattat! Nu tar vi en bild där jag hade mycket lite hår, tycker jag. Också 16, tror jag minsan
.

image1333Det här är en så kallad synthlugg. I en så kallad undercut. Den här frisyren hör inte hemma i synthpopen och kavajernas värld, nej, nu talar vi body. Synthbody. Bodysynth. Inte bögig synthpop.

Det här är en BODY242SYNTHJEAHBODÜBODÜ-frippa, typ.

Här lyssnade vi på saker som FRONT 242 och DAF.
Här bar vi saker som armébrallor i svart från överskottsbolaget, kängor (inte jag, dock, jag hade nog platåskor) och svarta T-shirts. Vi bar tygväskor med många fack. Vi hade praktiska, coola kläder med många fickor. Ibland hade vi lite spännen till det, ibland hade vi hängslen.

Men mestadels hade vi SPRIT. Smirnoff och sånt. Absolut inte typ BOLS eller ABSOLUT. Finlandia funkade också, men mestadels bara för att det var så jävla äckligt att det var stenhårt.

Drack vi drinkar så drack vi REDBULL VODKA. Allt annat var fett ghey, asså bah tjena.

Vi dansade stenhårt och asfult till TANZ DER MUSSOLINI och kände oss jävligt hårda. Bobü bodü bodü bodü bodü.

När jag tänker efter var nog det här det pinsammaste av allt. Inga fula dikter eller något. Inga fula dreads. Inga äckliga lackklänningar.

Men fan vad töntiga vi var.

De som var töntigast hade långa skinnrockar. Fyfan vad fult.
 

Kommentarer
Postat av: Caroline

Men toksöt ju!!
Fan..önskar att jag också vågat experimentera när jag var liten. Jag får göra det nu istället.

2007-08-28 @ 19:57:32
Postat av: Maria

Ahahaha, men ful bodydans äger ju. xD
Fan, det var länge sedan jag var på Tech Noir. Borde masa mig dit och sparka lite med kängorna, hihi.

Postat av: Kaprifol

Det är verkligen underhållande att få se dina tonårsbilder. Själv var jag nog en ganska stillsam 16-åring som inte gjorde något större väsen av mig. Jag lyssnade på trackslistan på P3, spelade t.o.m. in den på band. Nu, långt senare känner jag att det är dags för min tonårsrevolt så här sitter jag som 24-åring och lyssnar på Apoptygma och skäms en liten smula, men är rätt nöjd på det stora hela. Till helgen blir det fuldans till "Der Mussolini". Ja, hjälp. Bättre sent än aldrig, kanske. :)

2007-08-28 @ 20:12:08
URL: http://kaprifol.blogg.se
Postat av: Mikey

Fast din undercut var faktiskt riktigt, RIKTIGT snyggt.
...åh, jag saknar när alla hade undercut! Jag har en nästan fetischistisk förkärlek för den frisyren, med eller utan tillhörande body-look.

2007-08-28 @ 21:01:27
URL: http://diegesen.blogspot.com/
Postat av: zeth

Väldigt kul att få se såna här bilder, kul att du vågar bjuda på dig själv. Personligen hade jag aldrig vågat ens lägga upp en bild på min värsta alternativaperiod, än mindre lägga upp dikter. Bra blogg i övrigt, keep up the good work!

2007-08-28 @ 21:01:44
URL: http://zeth.blogg.se
Postat av: Johnny Scharonne

Rraurgh! Du var ju fett androgyn på den där bilden.

2007-08-28 @ 22:29:33
URL: http://scharonne.wordpress.com
Postat av: mallan

såna här inlägg uppskattas av mig!
har du alltid varit "annorlunda, vågad klädd" ?
och nu är du annorlunda och sååååååååå coool!

2007-08-28 @ 23:11:22
Postat av: Magdalena

Haha! Även om det var en pinsam tid så hade iallafall jag jätteroligt under hela min såda tid... eller vad säger jag, jag är ju fortfarande likadan! (fast det gäller visserligen bara musiken numer)

2007-08-29 @ 08:18:13
Postat av: Linda

Du har ändrat stil du ;)

2007-08-29 @ 08:31:28
Postat av: Miss

sorgligt att ni försvinner från scenen, vi andra fortsätter år efter år. ebm for live.

2007-08-29 @ 09:32:40
Postat av: Evis

Bara för att.. så här såg jag ut när jag var sexton:
http://i7.photobucket.com/albums/y252/aleydis/leopardbyxor.jpg
80-talet var på många sätt inte så vackert :)

2007-08-29 @ 12:16:46
URL: http://web.comhem.se/~u31138198/main.html
Postat av: Ida Annie

Höhöhö. Älskar't. Så jäkla kul att se hur människor förändras, själv sprang jag runt och såg ut som en liten pinsam metalunge. Stripigt hår till midjan, svarta kläder och svart kajal ner till näsan. Haha.

2007-08-29 @ 12:19:10
URL: http://stylebyida.blogg.se
Postat av: Nathalie

Bodü är ju tufft! :) Iaf musiken.. ;)

2007-08-29 @ 18:07:10
URL: http://www.nenneblogg.blogg.se
Postat av: Sara

Hahahah, åh, jag känner igen mig! De klassiska 242-skämten hänger ju med mig än idag. :P

2007-08-30 @ 19:40:10
Postat av: Sassy

Haha, sån frisyr har jag också haft, och jag var äldre
än 16...

2007-08-30 @ 21:16:34
URL: http://eurotrash.blogg.se/
Postat av: ruterdam

det där var banne mig den hetaste frisyr jag sett på länge

2007-09-01 @ 11:56:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback