Hej, Maud Olofsson!

image1288Hej Maud Olofsson, svensk näringsminister!

Jag tänker inte fråga var du har köpt ditt skärp - Det ser alla, men jag undrar, borde du showa med ett skärp som inte har någon signifikant värde förutom logotypen? Det är tillräkligt löjligt på gemene man, per praxis att skärpet enbart uttmärker att man har råd att köpa det och inte bär på någon design eller skönhet i sig, men om en näringsminister ska showa med samma ting så kan man väl iallafall välja ett svenskt märke?

J. Lindeberg har exempelvis skärp med stora, osmakliga logotyper, så väl som Tiger eller för all del, du kanske kan sporta ett par jeans från Cheap Monday? Cheap monday är visserligen billigt, men är priset på logotypen en viktig poäng?

Misstänker visserligen det.

Men Maud Olofsson, svensk näringsminister, kan du inte köpa ett dyrt men svenskt skärp?

Du kan för all del annars få
mitt hemska, smaklösa skärp från J. Lindeberg. Ingen behöver veta att du fått det gratis. Alla kan få tro att du köpt det dyrt, det är helt okej med mig.


Foto: Jan Sulocki, Stureplan.se


Kommentarer
Postat av: Stina

Jag gissar på att hon köpt det i Bulgarien.

Postat av: Alexandra Malmqvist-Olsson

Men hon kanske tycker att det är fint!!? Vad vet vi om det? Ja, smaken är som baken - delad.

2007-08-05 @ 18:53:59
URL: http://trynottolooksopretty.blogspot.com
Postat av: Karin

Hon vet säkert inte ens vad D&G står för.

2007-08-05 @ 19:33:07
Postat av: Anonym

Vad spelar det för roll ifall det är ett svenskt märke eller inte? varför ska hon bära ett svenskt märke ens? :S hon kanske gillar D&G och tyckte att just DET skärpet var snyggt...! enligt dig kanske det är osmakliga stora feta logotyper men alla tycker inte som du, så jag ser inget fel i att hon bär ett D&G skärp.

2007-08-06 @ 02:24:50
Postat av: Annelie

Jag skulle nog snarare tro att stackaren trodde att ett blaffigt D&G-skärp skulle få henne att se trendig och modemedveten ut.

2007-08-06 @ 17:39:53
URL: http://nutidsfordriv.blogg.se/
Postat av: Jen

Haha Klockrent inlägg! Go girl!

2007-08-06 @ 18:20:04
URL: http://www.metrobloggen.se/handpicked

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback