Jag, 16!

image1332Här har vi mig när jag var sexton. Jag hade olikfärgade flätade extensions och en massa skruvar i håret. Detta brukade jag kombinera med en massa blå, vita, svarta och gröna dreads som jag gjort i synstetiskt hår. Jag köpte det på Taj Mahal i stan och så dreadeade jag det och satte fast det i toffsar.

Det gjorde alla mina polare också.

Stilen kallades currygot.

Vi brukade bära korsetter (riktiga) och mycket lack. Lackhandskar är förövrigt det snuskigaste som finns, alla fashionistas som suktar efter dem just nu har uppenbarligen aldrig ägt ett par. De låter som seg soppåse när man har dem på sig. Prassel gnissel prassel gnissel. Sedan svettas man skitmycket. Jag hade även en lång balklänning i lack. Den var jag stolt över. Hela jag var som en stor, seg soppåse. Prassel gnissel gnissel prassel svett svett svett gnissel.

Jag, till skillnad från alla andra, rakade faktiskt aldrig av mig mina ögobryn för att måla de höga gurkbrynen, däremot halverade jag dem och målade upp den sista biten med flytande eyeliner för det mesta, så man HÄÄÄÄEFTIG och AEEEJVILL ut!

Vill minnas att vi lyssnade mycket på Hocico och Apoptygma Berzerk. Fast sistnämnda suger ju. Hästanus.

Kommentarer
Postat av: Johnny Scharonne

Du snor min idé med att lägga upp gamla bilder ;P Fast jag lägger upp dem osynligt. Dvs. jag lägger upp dem och skriver att det är originaldatumet, dvs typ 1/5 2003. Så då hamnar de längst ned i bloggen. Och ingen behöver se om de inte letar där nere.
Well, i alla fall - Jag älskar Apoptygma Berzerk - fortfarande! :D

Postat av: Maria

Så himla kul med gamla bilder. :D

2007-08-28 @ 11:23:01
URL: http://www.vildvittra.se/13
Postat av: Maria

Jag måste ha träffat dig för första gången då för det är exakt så du ser ut från mitt första minne av dig. Eller var det kanske ännu tidigare?

2007-08-28 @ 11:50:20
URL: http://your-other-left.blogspot.com
Postat av: men asså

det va snyggt

2007-08-28 @ 11:52:19
Postat av: Anton

Du ser ut som lanny barbie!
<3

2007-08-28 @ 12:24:42
URL: http://technoetc.blogspot.com
Postat av: ida

åh, vitanbryd-03! eller?
haha, gjorde också det där med eyelinern. kombat med eyeliner runt hela ögat + kråksparkar i båda ögonvrår. undrar hur många isadoras flytande jag gjort av med i mitt liv, typ 199 st?
sen gick man till vitan och skrek JAK ER SNEL HEST och
tyckte man var skitheftig och skithestig.

2007-08-28 @ 13:21:45
Postat av: Anonym

Hahaha, vad fasen är gurkbryn?

2007-08-28 @ 13:27:59
Postat av: Amanda

Jag fattar inte hur du hann med allt. Rita och måla, currygothare etc och friidrottare? Och mer på köpet?! Jisses, jag känner mig lat 0.o

2007-08-28 @ 13:58:08
Postat av: Eric

OMG!

2007-08-28 @ 16:10:46
URL: http://www.length.se
Postat av: FashionWay

Du är välkommen att bli medlem i www.FashionWay.se

2007-08-28 @ 17:54:26
URL: http://www.FashionWay.se
Postat av: Anna

haha åh, currygothartider är grejer det!

2007-08-28 @ 18:44:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback