Mig sjuk, mig synd om

image1331Nu har mina vita slembollar omvandlats till gröna slembollar. Det betyder att de är fulla av bakterier. Det betyder att jag är sjuk. Det betyder också att jag låg och frös i sängen från dess att jag lyckades somna vid 01:30 tills jag vaknade klockan 07:30 och sedan tog ett drypande hett bad fram tills 09:10, och nu fryser jag igen!

Det mest irriterande är väl det faktum att de gröna slembollarna är uppblandat med rött slemm. Det betyder att jag hostar för mycket. Det betyder att jag drar upp små sår i halsen. Det betyder att jag snart kommer ha en kombination av rethosta och slemhosta. Det betyder att jag kommer hosta väldigt mycket. Det betyder att jag inte kommer att få någon sömn på hela veckan. Och att jag kommer få väldigt, väldigt ont i sidorna av all hosta.

Det är väldigt, väldigt synd om mig just nu.
Feber har jag inte. Det har jag aldrig. Jag är bara en stor, rullande iskloss med slembollar. Och pormaskar. Och lockigt hår som ser ut som en tantpermanent. Och torra naglar. Och trasiga nagelband. Och mustasch. Och onoppade ögonbryn. Och rinnande näsa. Ringar under ögonen. Och torr, flagig hy.

Det är jag.
Jag kunde, så att säga, känt mig lite mer fresh.





Kommentarer
Postat av: Crimsonanna

Krya på dig. Tänker trösta dig med att jag hört att de gröna bolalrna är döda virus/bakterier så din kropp håller på att bekämpa eländet. Tyvärr måste den göra dig vissen under tiden:(

Postat av: Anonym

du borde gå till doktorn och få cocillana mot hostan. då kan du iallafall sova om nätterna.

2007-08-28 @ 10:52:09
Postat av: Johnny Scharonne

Haha, du är läskigt lik mig på mustaschbilden! Mig när jag hade tjockare ögonbryn.

2007-08-28 @ 11:17:06
URL: http://scharonne.wordpress.com
Postat av: Maria

Jag har också ont i halsen, mustasch och torr hud just nu. Det är synd om oss. :P

2007-08-28 @ 11:22:18
URL: http://www.vildvittra.se/13
Postat av: eluään

Krya på dig Hanna!

2007-08-28 @ 11:42:44
URL: http://eluaan.blogg.se
Postat av: HAHA

men alla är ju sjuka jag med.

2007-08-28 @ 11:51:09
Postat av: Elsa

fy fan vad skönt med en (mode/konst)bloggar med lite självdistans, som vågar att inte se "perfekt" ut hela tiden. Tack!!

2007-08-28 @ 12:26:19
Postat av: Marcus

en gång på riddarbageriet sa en tant till mig att man helst borde svälta ut sig när man är sjuk..
då kan kroppen fokusera på att kurera sig, snarare än att försöka bryta ner en hummer eller så.

2007-08-28 @ 12:36:10
Postat av: Alice

Men vi som tycker om dig annars tycker om dig ändå :) Slembollar till trots. Kanske är det digitala avståndet som gör det, men det är dagens sanning.

2007-08-28 @ 12:58:48
URL: http://spegellandet.blogg.se/
Postat av: Emilia

hahahaaa Hanna gumman då. vad rolig du är!

2007-08-28 @ 14:45:33
URL: http://cocosbollar.blogg.se
Postat av: Malin

Jag har för tillfället exakt samma symptom med grönt slem som ibland blir rött osv. Mums.

2007-08-29 @ 11:40:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback