TYCKA TYCKA TYCKA MAGE

Hörni. Vad ni skulle ge mig en massa råd i bajsinlägget. Det tyckte jag var väldigt fint.

Ni ska få uttrycka era åsikter lite mer. Idag har jag ätit:


2 skålar havregrynsgröt med linfrön.
5 bananer.
Cashewnötter.
Mandlar.
Pommes med bearnaise och ketchup.
1/3 kanelstång.
1 glass. Magnus fresh youghurt heter den?
Glutenfritt knäckebröd med asmycket smör och makrill i tomatsås. (två förpackningar makrill)
I avocado.
Lite chips, Estrella sourcream and onion.
Double Whopper med meny.
Någon löjlig youghurt av något slag med melonsmak som var äcklig.
2 satser WHEY-Q med vatten.

Jag har druckit:

3 dubbla epresso
3 glas mjölk
Massa vatten
1 liter Coca Cola.
2 glas jos.


Jag har ätit lite fel idag.

Jag säger bort med:

Knäckebröd (förstoppande)
Nötter (inbillar mig att det är skit)
De där pommesarna mitt på dagen. De var inte tillräkligt fettiga. För potatisiga. Inte bra för tarmen då.



Men jag vill inte äta barnmat eller sönderkokade grönsaker, det är äckligt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

HERREGUD VAD MYCKET DU ÄTER!! DU KOMMER BLI TJOCK!!

2007-08-30 @ 22:14:50
Postat av: Filter

Nötter e ju mycket fett

2007-08-30 @ 22:38:19
Postat av: Johannis

Jaa nötter är förvisso feta men binder de inte mycket vatten eller nåt? Har erfarenhet av att äta MYCKET nötter åt gången och det slår inte fel, man blir förstoppad varje gång. Jag säger bort med nötterna om du vill färsa fortare.

2007-08-30 @ 23:00:37
Postat av: Macke

äh sålänge man rörpåsig håller man ju formen.
Men ta och käka plommon eller ät massa halstabbletter, har en laxerande verkan :P

Postat av: Anna

Borde inte allt kaffe ge motsatt effekt istället för bajseffekten?

2007-08-30 @ 23:33:36
Postat av: Anna

Och borde inte bönor och sådant göra susen för ogasiga magar?

2007-08-30 @ 23:38:20
Postat av: Anonym

Du som är feminist och hänger på Stureplan, och ibland tar upp aktuella händelser varför inget om "Stureplans-våldtäcktsmännen"?

2007-08-30 @ 23:47:28
Postat av: Nytt'07

Usch !
Ta de tlite lugnt va !

2007-08-31 @ 00:06:00
URL: http://mittnyaliv07.blogg.se/
Postat av: hanna

börja ät rejäla måltider på vissa tider istället för alla dessa mellanmål. inte konstigt att din mage är kass.

2007-08-31 @ 00:32:31
Postat av: Hanna

Jag funderar på det där med celiaki. För du har väl det? Betyder inte det att du måste avstå HELT ifrån gluten för att inte fucka upp tarmarna. Hamburgare är väl inte det bästa då?

2007-08-31 @ 01:15:52
Postat av: Hanna Fridén

Anonym: TÖNT!
Johannis: Precis min erfarenhet.
Macke: Ja, jag har hört det. Fungerar dessvärre inte på mig. Tyvär.
Anna: Det beror på hur man dricker kaffe. En dubbel espresso är exempelvis inte ens lika mycket som en vanlig kaffe varken i koffeinmängd eller vad gäller det vätskedrivande. Kaffe är förövrigt bara förstoppande om man får i sig för lite vätska.
Anonym: För att jag inte har lust att ge mig in i något jag inte vet ett skit om. Jag vet bara det medierna skriver. Inget annat.
Nytt'07: Jaha...
hanna: När fick du lära dig något om mat egentligen, på 1800-talet? Nej, det där är fel rakt igenom. Googla diet eller näringslära på en gång. Jag har hitills inte talat med en enda läkare (förutom tandläkare) eller dietist som förespråkar färre och rejälare måltider. Det är, bekräftat, kasst för mage och tarm att äta sällan men mycket. Mellanmål håller däremot igång mag och tarmfunktion samt förbränning och håller blodsockret på en bra nivå. Så länge man inte käkar godis. Vilket jag inte gör.
Hanna: på McDonalds, Burger King, Max och ett flertal andra kedjor kan man beställa glutenfria hamburgare.

2007-08-31 @ 02:35:58
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: Anonym

men hur fasen kan du va så slim. ere för tarmogrejset.?

2007-08-31 @ 03:01:12
Postat av: Linnean

Du småäter en del va? Det är ju aldrig bra. Sant som du säger att man ska äta ofta och sådär. Men känns som det får vara lite mer planerat än bara typ några chips och lite nötter. Nötterna ska du väl fortsätta äta, de är feta men innehåller "bra" fett, avokadon med.
Men ifall du trivs med att äta som du gör är det väl bara att köra på ett lavemang eller två nån gång i veckan så kommer skiten ut som den ska.
Ha en bajsvänlig dag.
Mvh Linnean

2007-08-31 @ 07:48:56
URL: http://densistebloggaren.blogg.se
Postat av: kim

:D har du några tips på skor till hösten :)?

2007-08-31 @ 10:13:03
URL: http://kimj.blogg.se
Postat av: niki

Känner att jag börjat bli risig i magen på mornarna!

2007-08-31 @ 10:33:20
URL: http://blogg.modul8.net
Postat av: Karin Kavat

du måste bajsa som en dinosaur för att bli av med all den där maten och ändå är du nätt som en ballerina. en fantastiskt men omöjlig ekvation i mitt huvud. själv sliter jag med Katrin Schulman-dieten och känner mig ändå svennepösig.

2007-08-31 @ 10:34:06
URL: http://karrsa.blogspot.com
Postat av: ronnie

ser ju faktiskt inte helt tokigt ut...men varfør fem bananer???
på en gång?
hur?
*lite impad*

2007-08-31 @ 10:42:52
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se
Postat av: ida

MEN HERRE. du behöver inte äta barnmat. jag har sagt det förr och säger det igen: thaimat. kokosmjölk kokosmjölk kokosmjölk chili och grönsaker. du behöver en rejäl detox asså.

2007-08-31 @ 10:57:36
URL: http://pancakesinthesky.blogspot.com
Postat av: Maria

Intressant med tarmar!
Jag själv och fler med mig, därav många fått diagnosen IRL, men inte med sår och så, mår så jävla bra när vi äter LCHF, dvs Low Carb High Fat!
Man ersätter kolhydrater med fett! Blir lugn i magen, slipper blodsockersvängningar och kroppen blir dessutom jättefin! Man tappar inga muskler och saker och ting omfördelar sig, bland annat har mitt midjemått minskat men bysten ökat!
Halleluja! Låter jag som en nyfrälst frikyrkopastor.. ja det gör jag, men jag var bara tvungen att dela med mig!

2007-08-31 @ 11:09:31
Postat av: Hanna Fridén

Anonym: I princip alla som är födda med celiaki är skitslimma oavsett vad de äter. Det är fel på vårat "tarmludd" som ska ta upp näringen. Enda skälet till att jag har kunnat gå upp i vikt sedan förra sommaren är för att jag äter WHEY-Q och GLUTAMIN-tillskott. Sånt använder bodybuilders för att bygga muskler (inte hormoner!) men om man inte tränar så blier man bara tjockis av det. Och jag tränar inte. Hähäh. http://www.celiaki.se/
Linnean: Nötter ska jag helst inte alls äta, däremot avocadon är skitbra. Och till och med chipsen är bättre än nötter. Nötter ger stenmage, men fibrerna är så pass behandlade i exempelvis chips (inte alla, inte gammaldags exempelvis) och McDonalds strips och det innehåller så pass mycket fett att det faktiskt är bra. Och det där om lavemang: Lavemang verkar bara i ändtarmen, inte i tjocktarmen, och ändtarmsproblem har jag inte. Förutom det är lavemang beroendeframkallande och inget man ska hålla på med ofta.
Kim: Lackstövlar i typiskt gummistövelsmodell eller snörkängor med platå i lack eller skinn. Vagabond har fina par!
niki: Det är jobbigt!
Karin Kavat: Ja, det är lite besvärligt! Jag önskar att jag kunde äta mindre och få mindre magbestyr, men då blir jag ju smal som en sticka och så tror alla att jag är anorektisk. Skit också. Fan att alla ska vara så annorlunda, vore perfa om allt fungerade för alla!
ronnie: 2-3 bananer åt gången i kombo med nötter eller youghurt. Yes. Bra mellanmål.
ida: Fast det är ju egentligen det jag ska äta enligt mina dietister! Det här är ingen vanlig tarmsjukdom, det här är ett sår, och man får ungefär samma instruktioner som anorektiker som slitit ut hela sitt tarmsystem. Min rekommenderade kost är bara skitäcklig rakt igenom. Blä. Blä. Blä.
Maria: Vad är IRL? Vad är LCHF? Jag kan inte det här, du får lära mig, jag är intresserad!

2007-08-31 @ 13:54:31
URL: http://frankincense.blogg.se
Postat av: Maria

Men vad skrev jag.. hade för bråttom.. IBS heter det och är det nya uttrycket för colon irritable, irriterad tjockram, tjocktarmskatarr! (Irl är ju nåt helt annat..öh.. vad tänkte jag på)
LCHF är en rätt ny diet, finns info på http://kolhydrater.ifokus.se/ och http://www.fettskramd.se/
Grundidén är väl att vi inte mår bra av massa kolhydrater och att man inte ska vara rädd för fett, däremot socker!
Jag mår helt sjukt bra mot förut! Gott är det också!

2007-08-31 @ 14:18:02
Postat av: Tony

Sköön du e!!!

2007-08-31 @ 15:09:13
URL: http://flaskpost.wordpress.com
Postat av: ida igen

ja, det är precis det jag menar. mosat och fettigt = precis det jag också mår bäst av att äta. men det behöver inte betyda äcklig barnmat från burk. vad jag menar: lär dig laga GOD mosfettmat. det har jag gjort och maten jag gör smeker mina smaklökar till orgasm. get it?

2007-08-31 @ 15:53:05
Postat av: Hanna Fridén

Maria: Ja, IBS vet jag vad det är, det har ju jag också, haha! Och mamma. Men det där du talar om, det låter som att det liknar GI-dieten, eller?
Tony: TACKARRRUU!
ida igen: Ja... laga mat. Det borde jag väl lära mig. Det borde jag. Det skulle hjälpa en del. Men jag hatar att laga mat. Jag är en skitunge i den bemärkelsen, jag kan sträcka mig till att göra havregrynsgröt i micron. Äsch, inte undra på att min mage är åt helvete.
Bee: Haha, okej, ja, Coca cola borde man väl kunna räkna till godis. Det tänkte jag inte på. Men nej, normalt ätande hjälper inte. Tyvär. Kosten ovan är till och med den bättte för min mage än en vanlig, sund kost. Det ska vara fett och söndermörschade fibrer, samt mycket frukt och mycket sönderkokat, för min del!

2007-08-31 @ 16:05:55
URL: http://frankincense.blogg.se
Postat av: ijont

skit bra frukost ju iallafall :)

2007-08-31 @ 16:40:47
Postat av: Stephanie

Makrill!! Bästa pålägget någonsin. Brukar äta direkt ur burken om jag inte hinner lägga på mackan... Ha en toppenhelg snygging!

2007-08-31 @ 17:09:47
URL: http://stephaniies.blogg.se/
Postat av: Sezierra

Hur lyckas du få i dig en kanelstång (om så en 1/3), jag är imponerad :)

2007-09-01 @ 02:39:16
URL: http://sezierra.blogg.se
Postat av: Hanna Fridén

ijont: Ja, havregryngröt är det bästa!
Stephanie: Yes, yes, jag med. Makrill och lax är min favoritmat i hela världen.
Sezierra: Det tog ett jävla tag att lära sig, du! Innan dog man ju nästan och tårarna bara flödade. Men nu har jag gjort det till en sport. Brukar dela ut kanelstångarna bland kompisarna och skrika "DEN SOM ÄTER MEST vINNer!" och sedan sitter de är och gråter och jag knapprar min och håller tårarna tillbaks. lovely. Som att äta en hel vitlök.

2007-09-01 @ 04:28:27
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Jag äter som en gris. Det är galet men fruktansvärt gott. So what, jag kommer bli fet när jag blir gammal. Men det känns inte riktigt som det är dagens problem. Viktväktarna finns ju alltid, fina möten med "ställ dig på vågen"- tvinganden.. THANK YOU GOD!

2007-09-01 @ 13:43:31
URL: http://chew.blogg.se
Postat av: Karin

Fler veganer kan nog hålla med mej om detta: Te med en skvätt havredryck i på morgonen sätter i gång magen som faen. Redan efter halva koppen! Bättre än vilket och vilka mängder kaffe som helst! Jag undrar varför?

2007-09-02 @ 17:45:20
Postat av: My

wow! tung du e! props! jag skulle hamna på akuten om jag åt allt det där. =)

2008-03-28 @ 23:02:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback