Gasalarm i alla ändar

Haha. Idag är jag så äckelrutten alltså.

Efter att jag kommit tillbaks från tandläkaren (inga hål, såklart. Never ever) så upptäckte jag att min mage gurglade något enormt och att den var uppsvullen som bara fan, och jag kände en stegrande smärta i sidan (tjocktarmen) och vid buken (Gas, gas, gas, gas gas). Sedan kom den där svidande känslan. Den svidande känslan i buk, tarm och mage. Den som betyder: "Grattis, du har just ådragit dig en äcklig, sur gasförstoppning i kombination med någon låtsasvariant av magkatarr".

Så nu har jag suttit här sedan jag kom tillbaks från tandläkaren och gjort proper maggymnastik, badat, druckit kaffe, tagit passande piller och ja.

Så det har kommit ut succesivt, liksom. Och när jag tar mina Novaluzid mot magsyrorna så börjar man dessutom rapa som en tok. Så jag låter "bbbbbrrrrrplllbbbrbr" från båda ändar och känner mig så sjukt glamourös som bara möjligt!

När jag masserar min vänstersida så HÖR man hur gasen färdas genom tarmen och sedan gör det ONT och man säger FANFANFAN AJ FAN AJ FAN och sedan låter det "PROOOPPBRUOOOITBLUPP!"

Och så rapar man efter det  "BLOPP" och jag luktar som gammalt överdekanterad Californian White.

Mmmm. I'm too sexy for my...
 

Kommentarer
Postat av: Hanna G

Haha det där hade varit gaska roligt att läsa om jag inte ätit samtidigt. Alltid kul med folk som bjuder på sig själv (och sin ända)

Postat av: Vera

nä, äta bör man inte göra när man läser hanna´s maginlägg ,...hihi

2007-12-07 @ 16:46:54
URL: http://verasvarld.blogspot.com/
Postat av: mands

Oj! Tack tack tack!!
E så glad att det finns nån som bjuder på sig själv såhär, det är alltid SUPERKUL att läsa om folk som fiser i fyra timmar och luktar äggmjökar, och rapar lika mycket! Tacksåhemsktmycketfördentrevligainformationen!

BTW! Jag var sarkastisk! Folk hatar att läsa om din tarm och dina äckliga pruttbesvär! Just so you know!

2007-12-07 @ 18:37:15
Postat av: Hanna Fridén

mands: SYND för dig! Jag gillar det, det är min blogg. Men för att lösa ditt problem kan jag självfallet blockera ditt IP från att besöka den om det skulle bota dina besvär..? Jag är snäll, så det kan jag gå med på! För det är ju väldigt destruktivt att utsätta sig medvetet för saker man mår dåligt av, vilket du ändå gör om du klämmer dig igenom hela texten. Tsk.

*prutt*

2007-12-07 @ 20:05:02
URL: http://frankincense.blogg.se
Postat av: Karin

Äh, jag blev glad av att läsa detta! Jag har själv lite magproblem idag. Men jag är inte så erfaren som du så jag vet inte alls vad som är problemet och hur jag kan göra det bättre!

2007-12-07 @ 21:43:52
Postat av: maria

jag tycker att det är lovley att få höra att andra människor också har problem med sina magar. jag hatar att magar är så tabu. det är rätt taskigt mot magarna. med andra ord gör du ett bra jobb: det är svårt att vara cool samtidigt som man har magproblem men det är banne mig du!

2007-12-09 @ 19:51:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback