Guitar Hero

image1865



I lördags fick jag chans att spela Guitar Hero för första gången. Folk har tjatat om det här spelet så himla länge, att det ka vara så grymt and what not. Så jag spelade det.

Och det var ju förjävla trist. Bara musik jag inte gillar och dessutom ser skärmen ut som något rackigt gammalt bilspel. Skittråkigt, var det.

Sedan får jag DESSUTOM reda på att ens manager i spelet tydligen ska vara DJÄVULEN vilket man får reda på när man kommit tillräkligt långt och då kände jag mig förjävla blåst. Hallå! Jag är kristen! Jag har kristna tvångstankar! Att ens spela ett spel där man på något vis associeras med djävulen får min skalle att dunka i ångest. Djävulen ska dödas, man ska inte ha djävulen som sin manager.

Så jag gillar inte spelet. Tråkigt och hedniskt. Klarar inte av det.

Mitt ansikte börjar svida bara jag tänker på det.

Kommentarer
Postat av: Janne

guitar hero är så jävla värdelöst, blir förbannad på folk som spelar det. har fan inget gemensamt med att spela gitarr

2007-12-10 @ 16:11:05
Postat av: Elin

Vad intressant att jag efter att ha läst alla dina inlägg här inte har förstått att du är kristen.. Det i och för sig kanske säger något om hur uppmärksam jag är när jag läser, men ändå :p

2007-12-10 @ 20:55:58
Postat av: pernilla

jag ar skitglad att du finns och bloggar. va fan skulle jag gora pa jobbet om jag inte hade dig att lasa?

Postat av: fabbe

Men snälla du, det är ju inte det triviala, whatever-storyn de har kokat ihop för spelet som man ska fokusera på, det är ju ändå ingen som bryr sig utom din nörd-kompis som introducerade dig för det. Nej, det är ett musikspel snarare, det handlar i grund och botten om att hålla takten, precis som dansmatte-spel. Sen ifall man inte gillar musiken så blir det ju genast mindre roligt såklart, men ändå.. man kan ju inte ogilla guitar hero bara för att man är kristen? som kristen måste du ju ogilla stureplans-livsstilen mer, med alla (ogifta!) som knullar runt, eh?

2007-12-11 @ 18:10:38
Postat av: Nina

om du nu är så kristen gör du bra mycket "värre" saker än spelar guitar hero haha :)

vad får dig att tro på bibeln? det finns inga belägg för att Gud skulle finnas. hur kan du välja att tro på bibeln istället för vetenskapen? kan du inte skriva ett inlägg här på bloggen om det? det skulle vara jätteintressant att läsa.

kram!

2007-12-12 @ 16:56:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback