Kärleksförklaringen för den svältfödda

image1920

Det här är en bild jag ser regelbundet hos tjejers bloggar. Det här är också ett fenomen som många av mina tjejkompisar talar om.

När det är två tandborstar. Då är det fint. Då betyder det något. Då har man i någon slags relation.

"Åh, nu har jag en tandborste i hans lägenhet! Han gav mig en tandborste!"
"Ååååh, men då betyder det ju något, då vill han ju att du ska vara där hos honom!"



Jag fattar inte det där. Och har aldrig gjort. Det här är då hemma hos brunchkillen. Jag har haft tandborste där sedan första kvällen, givetvis, då jag alltid begär tandborste om jag ska sova hos någon (och ger dem mig ingen är de dumma skabb, ärligt) jag har även en tandborste hemma hos Robert, precis som John har en tandborste hemma hos Robert också (ooooh, is that like, y'know, gay loving and übercute relationships according to you then? Hubbalubbaloooo!) och så vitt jag vet har jag och Robert ingen romantiskt relation överhuvudtaget.

Däremot blev min tandborste nerflyttad från den gömda hyllan till den "offentliga" tandborstskålen senast jag sov hos brunchkillen. Med middagen, ni vet.

Men vet ni vad? Det betyder fortfarande inget. Hur svältfödda är man på romantik om man ska tolka in sådant som något... ja, meningsfullt? Kan man inte bara ta varandra på orden och sluta tolka, eller är det så att vuxna människor är helt inkapabla till vettigt, verbalt utbyte? Det är en TANDBORSTE, vänner. En Tandborste! Ett redskap som är till för att sköta tandhygienen. Det är ingen blomma. Ingen ring. Ingen kärleksförklaring. Inget löfte om monogami. Det är ett hygienredskap.


I övrigt har jag och brunchkillen inte hört av varandra på en vecka, så jag är jävligt glad att jag inte är en tolkare, hörni.


Ps. Tandborsten jag har hos Robert är av bättre kvalitet. Ds.
 

Kommentarer
Postat av: m

sen kan man snålåka på andras borstar...

Postat av: victoria

Haha! Då vill du inte veta mina tankar. Jag tolkar sms in i det minsta. Om det är en punkt, ett utropstecken eller inget tecken alls - det säger en hel del. XD

2007-12-18 @ 16:50:29
URL: http://svartvitlila.blogg.se
Postat av: Anonym

ibland är du faktiskt elak

2007-12-18 @ 17:41:32
Postat av: Hanna Fridén

m: Det skulle jag aldrig klara av!

victoria: Jag tror inte att det är sunt mot en själv att göra så, jag tror att man bygger upp situationer som inte är bra för en själv eller relationen. Men jag vet inte, jag har kanske fel, men de jag känner som tolkar mest är också de som mår allra sämst i relationer - enligt MIN erfarenhet. Jag kan ju ha fel.

Anonym: Ibland måste man vara ärlig.

2007-12-18 @ 17:48:36
URL: http://frankincense.blogg.se
Postat av: victoria

Hm, ja det tycker jag stämmer till stor del att människor som hakar upp sig på tex. enstaka handlingar och spelar upp handlingen gång på gång i huvudet för att tolka och omtolka det sjuttiofem gånger har problem. Men sedan har vi dem som har som intresse att avläsa och tolka andra männsiskor, och där ingår jag! Att tolka sms ser jag som en kul grejj och det är ännu roligare om tolkningarna stämmer in...!

2007-12-18 @ 18:16:18
URL: http://svartvitlila.blogg.se
Postat av: drKotte

Ja, hur fräscht är det egentligen? TYP "Hej vi har ett jomantiskt föjhållande, våra munbakterier byter inte bara plats under våra eldiga kyssar, utan även i tandborstkoppen! MMMMMMMMM!"

2007-12-18 @ 18:34:31
URL: http://onkeltuca.blogspot.com
Postat av: H

Min kille har haft tandborste hos mig sedan vi gick hem med varandra på fyllan. Alltså, nästan från början. Det är en fin Grand Hotel-tandborste som han fick när vi var fulla och tog in på hotell en natt efter krogen. (10 min från mitt hem) Så, en fin liten anekdot!

2007-12-18 @ 20:07:21
URL: http://haloslippingdown.blogspot.com
Postat av: Ulrika

Jag har länge funderat över om brunchkillen läser din blogg. (Eventuellt utan att du känner till det). Jag finner tanken intressant.

2007-12-18 @ 20:11:00
URL: http://nettelblad.blogg.se
Postat av: 108

jag vet inte om jag tycker det där är sant. man behöver inte TOLKA och vara som carrie när hon får ett tandborsthuvud av big, men jag blir fortfarande varm i magen av det där vardagliga, när han köper hem min favoritglass bara för att vara snäll, att kunna ta sovmorgon samtidigt. och, till exempel, våra tandborstar bredvid varandra.
men jag är ganska säker på att vi har något slags relation, vi bor ju ihop.

det behövs kanske inte alltid juveler och värdelösa blommor som dör utan bara lite omtänksamhet och att njuta av att dela en vanlig vardagskväll framför teven.

2007-12-18 @ 20:20:51
Postat av: Johnny Scharonne

Hej, Hanna. Alla är inte likadana ;) Vissa tycker det är något speciellt med tandborstar - andra inte. Bara för att du umgås i kretsar där alla lånar ut tandborstar betyder det inte att alla gör så eller känner så. För vissa - både killar och tjejer och annat - betyder det något att ha en tandborste hos den andra. Den andra kanske är en person som bara låter en person sova över hos henom.

2007-12-18 @ 20:25:34
URL: http://scharonne.wordpress.com
Postat av: Sofia

haha! jag är då jävla dålig på att spela med i sånt där. typ när en tjej läser upp ett sms hon fick från sin förhoppningsvis blivande pojkvän, och så är det någon ordföljd eller något utropstecken som alla andra tolkar in budskap i. när man inte har en egen crazyteori på lager för att hjälpa till att analysera sms:et blir man våldsamt impopulär.
jag hatar det. bara för att jag inte är galen så vill mina tjejkompisar inte umgås med mig.

2007-12-18 @ 21:14:26
URL: http://bobbypin.blogg.se
Postat av: Hanna Fridén

Ulrika: Det gör han. Han har också en blogg, förövrigt!

Johnny Scharonne: Poängen med inlägget är inte tandborsten i sig, poängen är att det är osunt att tolka in saker - negativt eller positivt, till överdrift och göra en situation eller grej av någon som inte är. Jag har flera kompisar som går bananas om de inte blir uppringda på två dagar exempelvis, och liknande ting. Det är samma personer som tolkar in en relation i småsaker också. De blir, i stort, alltid sårade och mår aldrig bra i en relation. Och det är poängen i inlägget.

Sofia: Folk är helt enkelt knäppa.

2007-12-18 @ 21:34:33
URL: http://frankincense.blogg.se
Postat av: haha

H Y G I E N R E D S K A P just det!

2007-12-18 @ 21:53:52
Postat av: Zabina

hm, jag strunatar i det där. Jag kanske är äcklig men jag har ingen som helst bacillskräck. Mina vänner och jag och min pojkvän och jag använder alltid samma. haha!

2007-12-18 @ 23:04:29
URL: http://zabinaa.blogg.se
Postat av: Johnny Scharonne

Ja, det är dumt när folk använder allmäna saker för att tolka sina (pojk/flick)vänner osv. Men det är inte så jävla "rätt" att vara rättfram hela tiden heller.

En fråga som "är vi tillsammans nu då?" kan ju förstöra ett förhållande och leda till krav och sånt. Då är det väl bättre om man med små steg och med små tecken börjar inse att man gillar varandra och kan vara trygga med varandra. Man kan ju inte fråga varje dag "har du varit otrogen idag?" bara för att man inte kan tolka signaler. Man får ibland lov att gå efter sin känsla runt saker och tolka "tecken" och sånt. Och det är väl bättre att man tolkar tecken till sin fördel än till sin nackdel.

Om man däremot tolkar tandborsten som ett tecken på kärlek medan man är medveten om att ens (blivande?) partner knullar runt, är allmänt otrevlig osv - DÅ har man problem. Och jag vet att det finns såna människor, det är sorgligt.

2007-12-18 @ 23:21:47
URL: http://scharonne.wordpress.com
Postat av: S

Det är nästan som om man skulle vara stolt över att få ha en egen toarulle hos någon. *Weeeee, JAG fick en egen rulle. Weeee, snart är vi gifta!* Lycklig för en rulle skithuspapper (Hygienredskap det med), inte ens en ring på fingret är enligt min erfarenhet en garanti på kärlek och personligen tar jag med mig en egen tanborste om jag ska ut, "Alltid redo" eller något i den stilen.
Ironing i inlägget Bör vara ganska tydlig...

2007-12-19 @ 04:54:40
Postat av: My

Äsch, jag och min pojkvän delar. Ingen bacillskräck här. Och det är för övrigt samma baciller man delar när man hånglar..

2007-12-20 @ 11:44:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback