Lördagens outfit

image1863


Jag somnade i badet tidigare och har haft lite svårt att somna om. Ni kan likväl få ett inlägg.

Hatt: Second hand
Scarf: Mammas
Klänning: Arv, typ

Klänningen är grym, förövrigt. Det är min storasysters gamla som hon fick av en kompis när hon var kanske 15? Vadderade axlar, markerad midja, stora tygklädda knappar och plisserad kjol. Dunderfin. Lite kort i ärmarna, dock.



Så här såg jag i alla fall ut i lördags, vilket var en fantastisk kväll rakt igenom. Först dj:ade jag gå Galleri Kleerup, sedan firade vi Adams sjuttonårsdag (min storasysters fästmans son) därefter sprang jag vidare på Kim Jonesprylen på Riche och fick hundra Camparidrinkar. Jag diggar ju Campari, en av de få som faktiskt köper hem det regelbundet skulle jag tro, så det gjorde mig nöjd och glad.

Sedan frågade Carl M var min "kille" var. Detta skulle alltså betyda Robert Grave. Jag och han varken är ihop eller dejtar, utan vi är kompisar. Det vet Carl, men han frågar ändå. Han vet att jag blir irriterad. Han gillar det. Den här gången råkade dock killen jag faktiskt träffar stå BREDVID MIG. Så Carl fick det stora, onda, långfingret. Fy!

Sedan blev det Spyan. Som vanligt. Alltid Spyan. Inget gubbrum för kvällen, jag blev så arg på vakten där förra gången när jag blev insläppt men han började förolämpa min killkompis kläder? What's up with that? Säg gärna att det är en dresscode, men det är ju tokanalt och asvidrigt att börja förolämpa någons kläder. Det räcker med: "Nej, tyvärr, den klädseln passar inte här." Jag tror att vakten kanske hade någon vanlig variant av PMS just i fredags, då flera av mina vänner inne i Gubbrummet den kvällen var tokigt förbannade på honom (och lyrade om att de aldrig ville tillbaks, men det får man väl se om...)

image1864


Joakim tog den här grymma bilden på mig utanför Spyan när vi gick. Efter en tokigt grym kväll i Vita Baren. Efter att han tagit den skrek han dock till och befallde mig att aldrig, aldrig någonsin göra den minen igen. Så vi förevigar det hela med att lägga upp bilden på bloggen.

Det uppenbart sugiga nagellacket på bilden (inte ens en dag gammalt och helt sönderskavet) kommer från Wet n' Wild. Köp det inte. Jag fick det i en goodiebag. Jag fattar inte, varför ger företag ut så uppenbart kassa produkter? Gratis är aldrig lika med gott. Det ska ni veta.

Kommentarer
Postat av: Rockdoll

Jag har några wet n' wild-nagellack som jag tycker funkar superbra. men de är förvisso runt 8 år gamla.

Postat av: Natalie

...Jag vet Wet n' Wild suger!!!! Anti,Anti,Anti..
Snygg outfit annars sötnos!

2007-12-10 @ 08:00:35
Postat av: Ulrika

Oj, har du en storasyster? :O

Är det inte farligt att somna i badet? Jag tänker mig att man teoretiskt sett skulle kunna drunkna. hmm.

2007-12-10 @ 08:16:26
URL: http://nettelblad.blogg.se
Postat av: jo

man måste ha överlack, det är väldet dom räknar med.
Ja det är en läskig bild, även om du är rolig. som en seriefigur.
krm

2007-12-10 @ 09:47:07
Postat av: jo

man måste ha överlack, det är väl det dom räknar med.
Ja det är en läskig bild, även om du är rolig. som en seriefigur.
krm

2007-12-10 @ 09:47:43
Postat av: ida

när man somnar i badet vet man att det är dags för mens! klassikern är att efter badet även svimma på badrumsgolvet för att sen vakna upp däckad bland handdukar, med tummen i mun, och inte fatta nånting.

2007-12-10 @ 13:22:53
URL: http://pancakesinthesky.blogspot.com
Postat av: Nadja

Finns det någon slags utbildning för vakter? Det borde verkligen göra det, vett&etikett och hur de bör hantera siuationer. De är de första man möter när man går in till en klubb, det är viktigt att även de ger ett bra intryck.

Om jag hade en klubb skulle alla vara glada:)

2007-12-10 @ 13:33:47
URL: http://thencloset.blogg.se
Postat av: Hanna Fridén

Rockdoll: Det är kanske som med fina viner? Det ädlas med tiden?

Natalie: Yes, det blir Face, Make up Store och Chanel för hela slanten för min del. I min mening de bästa i både torktid och hållbarhet! Och tack!

Ulrika: Javisst, det har jag! En storasyster (31) storebror (25) och en lillebror (18)! Annars är det inte så farligt att somna i badet. Det är farligt om man har druckit alkohol och typ däckar eller på annat vis blir medvetslös, men annars så vaknar man direkt när man råkar andas in vatten. Det är obehagligt, men ofarligt. Men om man svimmar så är det livsfarligt för då vaknar inte kroppen av att man andas in vatten!

jo: Men även om de räknar med överlack så ska ju ett lack hålla längre än 12 timmar. Mina lack från face håller sig felfritt i två dygn utan överlack exempelvis!

ida: Hahaha! Det har jag inte varit med om, låter högst besvärligt!

Nadja: Ibland tror jag att det kan vara svårt att hålla humöret uppe dock, med tanke på alla jobbiga människor man träffar som vakt och alla som bråkar. Vakter som aldrig är griniga beundrar jag otroligt, de måste ha en ofantlig uthållighet rent mentalt!

2007-12-10 @ 15:26:23
URL: http://frankincense.blogg.se
Postat av: En utbildad vakt

Alla har sina favoritvakter, även den person som beskrevs i ovanstående inlägg, men visst är det enklast att generalisera?

2007-12-16 @ 19:35:44
Postat av: johanna

Du har så jäkla sjysst stil :D

2007-12-18 @ 19:12:19
URL: http://johanna1111.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback