10 - 13 januari

Modefavoriter från veckans fotoäventyr på Teatron!


Henrik Högman

henrikhogman
Vi börjar med den angagerade hobolooken som fler och fler killar verkar anamma. Jag gillar konceptet, ansträng dig så mycket som bara möjligt för att se härligt avslappnad ut, som att sminka sig i en timma för att se "naturligt fräsh" ut. Den lilla lackväskan är pricken över iet, en öväntad men rolig detalj.

Max Bergå
maxberga

Max har på sig sin bikerjacka i skinn, grå cardigan, fullständigt hysterisk slips med tintinfigurer (en slips är helt menlös utan hysteriska detaljer, satsa på vintage Gianni Versace) och min krage i silverräv.

Niklas Alm
niklasalm
Det har tagit mig lång tid, men nu börjar även jag falla för vita T-shirt med antingen enkla tryck eller smala linjer. Den stora favoriten blir vit T-shirt med enkelt svart tryck, i smala linjer, gärna lite ojämt ritat. Däremot så skulle jag aldrig köpa en T-shirt själv, men jag kommer att trycka en hel del egna.

Anna
anna
Allmänt väldigt fint klädd, men ja, jag medger det, största anledningen till varför hon egentligen handlar här är för att hon ser ut som Amelie från Montmarte!

Saga Rudehill Okén och Ida Nilsson
sagarudehillokenidanilsson
Helvitt känns fräscht om klubben för kvällen är fullsmockad av svarta kläder, så som det ofta blir på de allra flesta klubbar. Dock är det inget jag skulle satsa på till vardags. Den här tjejen ser ut att vara extra inspirerad av Kling på
www.stureplan.se

Resten av bilderna finns på www.stureplan.se och är fotade av mig.

Kommentarer
Postat av: Mia

Jag är väldans imponerad och du är en liten trollkarl med din kamera, Hanna-sötingen!

Postat av: b

jättefina bilder! jag vill också ha en sån där lackväska. nån som vet var man kan köpe den?

2007-01-14 @ 19:58:36
Postat av: Hannah

Haha, jag tänkte nyss säga "gosh, Anna ser ju ut som Audrey Tautou!" innan jag läste texten... snygga bilder, anyway. Max såg lite sådär Oscar Wilde-dramatiskt artonhundratalscool ut med pälsen. ^^

(hade förresten funderat på att köpa den där Twiggy-tröjan, men jag gillade inte texten och för övrigt ansåg jag mig för sniken för att betala fyrahundra spänn för en t-shirt. Så nu har jag bestämt mig för att trycka en egen! Men eftersom att den enda tekniken jag har provat på är silkscreen - och då senast i lågstadiet - tänkte jag försöka mig på en snålisvariant och måla av en bild med svart akrylfärg (eller till och med tygfärg, om man ska kosta på sig lite). Okej, nu börjar det bli långt, så vart jag vill komma är: hur gör du när du trycker tröjor, och vart gör du det?)

2007-01-14 @ 20:14:19
URL: http://hannahcapulethellstroem.blogg.se
Postat av: Kerstin

Wow - skitsnygga foton. Du är bäst ju :)

2007-01-14 @ 20:20:10
URL: http://kerstinrosalia.blogspot.com/
Postat av: Sara

Wow, jag fick också omedelbar Amelie-känsla..!

2007-01-14 @ 20:29:21
URL: http://connectedwithwires.blogspot.com/
Postat av: Pauline

Darling dear! Excellent pics!!, great to see them on stureplan.se - You hot!! Take care Luv! Kram Pauline

2007-01-14 @ 21:44:21
URL: http://www.exclusivestockholm.se
Postat av: Nelly

nu har jag streckläst din blogg och jag älskar den!! Du har ju allt jag vill bli när jag är lika gammal(ung) som du, jag håller också på med illustrationer (men mycket, mycket enklare varianter, och klart inte lika snygga men jag är på väg förhoppningsvis) jag älskar din väldigt personligt-snygga stil också!

Ha det bäst! /Nelly

2007-01-14 @ 21:52:22
URL: http://lovable.webblogg.se
Postat av: siri

päls..hoppas den är second hand.

2007-01-14 @ 22:11:17
Postat av: Lina

snyggt...som vanligt..nästa ggn förväntar jag mig att du smäller upp en skitstor bild på mej på stureplans front...hehe...*skämta...kul att se dej igår...

2007-01-14 @ 22:20:43
URL: http://www.modeflickan.blogspot.com
Postat av: fade

Otroligt snygga bilder. Du är faktiskt en av orsakerna att jag med jämna mellanrum klickar mig igenom bilderna på Stureplan nuförtiden.

2007-01-14 @ 23:04:14
URL: http://www.fadeandshade.com
Postat av: Anonym

Mia: Tack så mycket!

b: Kolla second hand, det finns många platta lackväskor.

Hannah: Om du bor i Stockholm så kan du trycka T-shirts gratis eller iaf. cepebilligt på Lava i Kulturhuset i Stockholm.

Kerstin: Tack!

Sara: Japp, sedan sprang hon iväg mystiskt!

Pauline: Oh, thank you darling! You have to come with me to Teatron sometime soon, I work there four days a week now!

Nelly: Tack så mycket, gud så rart av dig och kul att du gillar min blogg! :D

siri: Nej, du måste ju förstå att jag köpt den ny, jag är ju verkligen den typen av person som pungar ut 50.000 för en päls!

Lina> Dem dagen du faktiskt later mig plata dig sa lovar jag att gora det!

fade> Ar det sant? Gud vad roligt och smickrande!

ALLA TECKEN PA MIN DATOR DOG JUST.

2007-01-15 @ 00:05:25
Postat av: b

Hannah: och för 400 i månaden kan man hyra in sig på Café Helgalundens screentrycksmaskiner och trycka så mkt man vill!

2007-01-15 @ 04:26:04
Postat av: Hanna Fridén

b: Där ser man, vilket fint tips! Tack!

2007-01-15 @ 08:46:28
Postat av: Hanna Fridén

b: Jag försökte just googla dem men hittade nada, du råkar inte ha mer info om deras café?

2007-01-15 @ 08:47:36
Postat av: Julia

Den första snubben är ohyggligt lik en snubbe som jobbar på weekday i Göteborg!

2007-01-15 @ 14:22:36
URL: http://juvlia.blogg.se
Postat av: Ted

Ah! Henrik är från Göteborg. Jobbar på Weekday och är en riktig junker på fester där det bjuds på gratis dricka.

2007-01-15 @ 18:08:51
URL: http://www.freshfish.se
Postat av: Michaela

Jag har tråkigt och läser din blogg. Alltså, grymma bilder du tar på vimmelpiffigt folk. Jag tror ärligt talat att jag inte ens skulle bli insläppt på Stureplan. Om jag skulle gå dit så skulle jag bara vara pinsam och scouta modeller hela kvällen, samt bli utslängd för att jag inte har råd att betala garderobsavgiften på 5000 riksdaler.

2007-01-16 @ 01:32:03
URL: http://www.pickamela.deviantart.com
Postat av: Hanna Fridén

Julia: Det var han! :D

Ted: Haha, så kul :D

Michaela: Jodå, du skulle bli insläppt, speciellt när jag skriver in dig på gästlistan. Dessutom brukar garderoben aldrig kosta mer än 20! :) Och Max brukar scouta modeller överallt, så jag tror inte att du skulle vara mer pinsam än honom, kram!

2007-01-17 @ 15:18:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback