Arbetsprov

tjohoerJag sitter och gör arbetsprover till de nya, möjliga jobben. Det känns surrealistiskt. Senaste gången jag gjorde ett arbetsprov var när jag sökte till Bild o Form i Eriksdalsskolan i slutet av lågstadiet!

Jag har aldrig gjort det till ett jobb.
När man börjar jobba tidigt tar man skitjobben, sedan tar man varje liten möjlighet att visa vad man kan. Så fort någon har det minsta lilla problem kängar man sig fram och rycker åt sig datorn burdust innan någon annan som arbetat längre, kommer fram, samt att man tar sin extratid till att ta samma jobb som någon annan gått igenom, men gör det bättre, från scratch, of course.

Det fungerade väldigt bra.


Så jag har aldrig gjort ett arbetsprov.
Jag gör ett bokomslag som jag kallar för "Din jävla apa."
Det är apor på det.
Jag gillar apor.
Och fiskar.

Överexponering är roligt.

Kommentarer
Postat av: C

Kult, lykke til! Får vi se resultatet?
Og shit, så pent bilde.

Postat av: Lina

snygg bild. kul med apor. jag gillar också apor, synd bara att jag inte kan rita...för då skulle jag rita och illustrera apor hela dagarna....gör ngra apor för mig också....

2006-12-19 @ 18:56:10
URL: http://www.modeflickan.blogspot.com
Postat av: UmmaGumma

Uh, så fin du är (trots överexponeringen).
Jag skulle lätt vilja läsa den där boken, blir ju intresserad av vad som finns inuti när jag tittar på omslaget.

2006-12-19 @ 21:39:51
URL: http://ummagumma.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag älskar svarta baskrar! Jag har en som killar och sticks från H&M, den är även ganska omformlig när det kommer på (one size, du vet). Synd bara att jag inte passar i basker...:P Men riktigt coolt omslag, jag är säker på att innehållet är lika roligt som omslaget utlovar;)

2006-12-19 @ 21:43:18
Postat av: Sandra

Ovanstående kommentar postad av mig, min dator är knäpp:O

2006-12-19 @ 21:43:47
URL: http://soleii.webblogg.se
Postat av: oda

kom du in på bil o form sen då? :)

2006-12-20 @ 03:35:27
Postat av: Hanna Fridén

C: Resultatet ligger uppe :)

Lina: Om jag var smyckesdesigner skulle jag göra ett stort aphalsband åt dig :D

UmmaGumma: Hahu, det är väl ungefär så en självbiografi av mig skulle se ut, så en bittrare variant av bloggen? :O

Sandra: Baskrar is the shit! Jag tappade bort min stickade från HM, precis som att jag alltid tappar bort allt stickat, öhueh. Och tack så mycket! :D

oda: Jadå, utan problem!

2006-12-20 @ 13:31:50
URL: http://frankincense.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback