Höjden av idioti

Höjden av idioti visade sig just i bloggen.

En person som kallade sig för Hanna -  gick in och kritiserade er samtliga som svarat i inlägget om legalisering av prostitution för handikappade. Hon framförde det som att ni alla var okunniga för att ni inte visste vad "sexhjälp" var för något.

Sexhjälp, som
Linderholm, min inneboende bland annat skrev i tråden är när en sköterka går in och exempelvis hjälper ett handikappat par att ha sex med varandra. Detta har jag absolut inget emot, har aldrig kritiserat, aldrig ens tagit upp överhuvudtaget, och det har inte ni heller.

Jag framförde detta till henne, om att hon var fel ute. Hon svarade inte på det utan fortsatte mala på att ingen kunde något om ämnet sexhjälp utan borde läsa på. Då blev jag arg, sa åt henne att hon inte fick förolämpa mina läsare och borde lära sig att skilja på prostitution och sexhjälp då det är två helt olika frågor.

Då skriver hon, under andra namn (Jag loggar IP-nummer, hennes är: 81.233.150) att vi alla är okunniga inom sexhjälp. Igen. Sexhjälp. Igen. Och igen. Och igen. Och igen. Att vi är okunniga inom ämnet.


Jag har svårt att förstå, det känns som att någon kallar mitt rosa nagellack för gult och att det är erat fel. Jag förstår inte. Förstår ni?


Kommentarer
Postat av: Anonym

skit i det. Om tusen håller med, finns det alltid en som inte gör det. Skit samma.
Prostitution är inget att uppmuntra, varken med eller utan handikappade.
Vill man ha sex får man taja
så enkelt är det!

Postat av: Lilly

du äger! älskar din blogg och komentarena!
keep up the good work!

2007-02-21 @ 00:03:19
Postat av: Dnla

hon verkar som en idiot. men jag ville bara säga att enligt vad jag vet får man inte publicera andras ip-adresser, så du borde kanske ta bort den innan någon från högre instanser kommer med varningar...

2007-02-21 @ 07:57:37
Postat av: H-K

Hej

Du får mycket väl tycka att jag och andra assistenter är dumma i huvudet eller så.
Men det är jävligt intressant tycker jag.
Det som du publicerade. Eftersom att göra prostitution lagligt för handikappade handlar om sexhjälp och handikappades rätt till sex.

Jag trodde du tyckte att man fick yttra sig om dina blogg inlägg
Jag förklarade dessutom vad jag menade.
Men om du inte kunde se kopplingen så är det tråkigt.

2007-02-21 @ 10:12:16
Postat av: Anonym

Men du H-K, handikappades rätt till sex? Vafan, har inte jag också rätt till sex? Jag har inte fått ligga på ett halvår? Får jag gå till en prostituerad?

H-K, Prostitution är aldrig rätt, och varför ska vi dalta med de handikappade? är de helt plötsligt MER värda än andra? Ska man komma undan med vad som helst bara för man är handikappad?
som sagt. De kan också taja, de kan ha sex med varandra om de vill det.

2007-02-21 @ 12:01:28
URL: http://www.ettklickforskogen.se/
Postat av: Malin

Jag måste bara säga att jag håller med dig helt i den här saken, Hanna. Det är skillnad på äpplen och bananer.

2007-02-21 @ 12:05:07
Postat av: Hanna Fridén

Dnla: Blogg.se gick in och rättade detta, jag måste helt ärligt säga att jag inte visste att det stred mot PUL och det ska inte upprepas!

H-K: Om du går tillbaka till kommentarsväxlingen så kan du se att jag svarade artigt på ditt inlägg och frågade om du syftade på sexhjälp eller prostitution, vilket är två skilda ting. Jag blev arg på dig dock när du gick på mina läsare med personangrepp, vilket inte är okej. Det är tillräkligt störande när folk gör det mot mig, men det kan jag ta. Däremot så får ingen, absolut ingen, gå på mina läsare, som inte gjort ett skit fel, med personangrepp. Du får gärna uttrycka dina åsikter, H-K, men gör det på ett sansat om moget sätt utan personangrepp! Tror du att någon över huvudtaget ens kommer att vilja lyssna på dig om du kallar dem för saker? I så fall tror jag att du ska ta ett snack med dina lärare angående pedagogik.

2007-02-21 @ 13:54:13
Postat av: Sofia

Att det var så lätt att misstolka mitt (enligt mig tydliga) inlägg hade jag inte kunnat ana när jag vaknade i morse.

2007-02-21 @ 16:11:08
URL: http://gunnemyr.com/p-tit
Postat av: Angelica

Och jag fattar inte det som Sara skrev: "Sexhjälp och horerier för handikappade är densamma men ändå inte."

Först vill de/hon på nåt sätt hävda att sexhjälp och prostitution inte alls är samma sak men senare får vi veta att det är samma sak fast ändå inte? *confused* Och bland kommentarerna på det här inlägget får vi veta att man genom att legalisera sexköp/prostitution för handikappade erbjuder sexhjälp, vilket vi nyligen inte fick kalla det för eftersom det var en helt annan sak?

Jag förstår inte, det känns som om någon håller på att göra bort sig genom att prata i nattmössan bara för att den (eller de) väldigt gärna vill ha rätt i något ämne- som jag pga. de tvära vändningarna inte riktigt kan sätta fingret på vad det skulle vara för något.

2007-02-21 @ 17:37:25
URL: http://annilelica.blogg.se
Postat av: Angelica

Folk som inser att dom missuppfattade är oftast för stolta för att kunna säga "AHA, oj, jag tänkte/läste fel", och måste fortsätta att hävda och rättfärdiga sig och sitt handlande. Det är fjollerier det handlar om, att inte kunna erkänna att man hade fel.

2007-02-22 @ 14:09:18
Postat av: Todaykim

good site, need more information! Thank you

2008-01-03 @ 18:34:04
URL: http://todaykim.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback