Naiv.

Gårdagens läxa: Försök inte bli vän med ex som du bröt med för att de betedde sig illa. Försök inte inbilla dig själv att de säkert är bra människor utanför relationsfrågor. Inse istället att de, när de inte har ett förhållande de måste anpassa sig till; beter sig än värre.

Men hallå! Jag vill ju inte vara bitter, kan inte min naivitet belönas framför att krossas?

Folk som sitter i kassorna till tunnelbanan vägrar sälja mig 20-kronorsbiljetter, de vill bara ge mig de för 10 kronor. Naiviteten skiner igenom och jag ser ut som 15.

mask

Have a heart.

Kommentarer
Postat av: Lina

jag är 24. jag får alltid frågan om jag ska åka på "vuxenbiljett". okej,,,sthlm är ju gränsen över 20 så det är ju bara smickrande. men när jag är i småland där gränsen är efter 15 så blir jag faktiskt lite förnärmad..

Postat av: Maria

Att se ung ut är ekonomiskt. Jag brukar åka med 10-kronorsbiljetter fast jag är 22. ;)

2006-12-03 @ 18:35:54
URL: http://www.vildvittra.se/13
Postat av: Anonym

Fan. Jag är 15 och de ger mig alltid 20-kronorsbiljetter.
Det är frustrerande!

2006-12-03 @ 20:01:39
Postat av: sura tanten

Jag tycker naivitet är ganska positivt, lite oförstört på något sätt. För några år sedan slutade de fråga om leg på systemet, då ser man gammal ut.

2006-12-03 @ 20:21:37
URL: http://suratanten.blogs.se
Postat av: Elin

Preics som "anonym". Är också 15 och det är lika frustrerande att få en 20:- biljett, och sen övertyga dom om att man är 15!

2006-12-03 @ 20:37:04
Postat av: Hanna Fridén

Lina: Om gränsen är 15 så förstår jag att det känns lite trist :/!

Maria: Haha, jag törs inte! Jag insisterar alltid på att få betala 20!

Anonym och Elin: Okej, DET låter jobbigt på riktigt! Om det tröstar er något så kan jag berätta att ingen trodde att jag var under tjugo när jag var ungefär 16, och efter att jag fyllde 18 började folk tro att jag var yngre igen, hö, så det kanske vänder?

sura tanten: Dumma Systembolaget! >:( Eller, skönt kanske att slippa ratta upp legget.

2006-12-03 @ 23:41:35
URL: http://frankincense.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback