Rapport om det nya jobbet

Veckan har varit stressig, jag har inte kommit in i de nya rutinerna ännu och har därför unnat mig en en hel del slapptid under dagen. I fredags konstaterade jag att det inte gick att ladda upp bilderna till http://www.stureplan.se/ från min nuvarande, sega uppkoppling. Allting sket sig i uppkopplingen, koden blev skadad, bilderna syntes inte och det gick inte att korrigera då kodningen redan var sabbad. Jag satt uppe till 9 på morgonen för att få support, försökte få allt att fungera på egen hand under tiden, upptäckte att det var omöjligt. Fick fullkomlig panik.

Jag har liksom inte gjort fel på ett enda jobb sedan jag började jobba på riktigt i 16-årsåldern, det var en väldigt traumatisk upplevelse. Jag hoppas jag slipper det i framtiden. Tur iaf. att det inte var mitt fel helt och fullt, utan snarare den dåliga kopplingen mellan deras administrationsverktyg och mitt sega nät. Men det löste sig i slutändan, dock så gick en del bilder förlorade i processen. Synd.

Jag har beställt nytt internet nu. På tiden.

Efter Teatron i lördags fick jag istället bege mig till Kornéls kontor på Birger Jarlsgatan, men att sitta vid en skärm som inte var anpassad för bildbehandling var också något av en pers. Efter att jag fipplat med första bilden la jag huvudet i händerna och tänkte: "HERREGUD, VAD GÖR JAG? JAG VILL SOVA, SOVA, SOVA!"

Tack och lov så kickade effekten av maten jag köpt på vägen in strax efteråt, så jag blev glad igen. Sedan dök Kornél upp, tjattrade lite med honom, när bilderna var klara laddade han upp artikeln (och hur den mannen klarade av att inte se sliten ut 06:00-07:00 på morgonen efter en lång dag, det kan jag inte förstå).

Snart ska jag dunka iväg till min ateljé (notera, inte längre jobb, utan ateljé) och fixa iordning lite härliga Macros i Photoshop, det borde kunna minimera fixningsprocessen till en timma istället, vilket vore guld!

Första veckan avklarad, bilderna blir bättre för varje kväll och rutinerna börjat långsamt, långsamt kicka in. Det kan nog fungera.


Kommentarer
Postat av: Martin

Jag kollade nyss dina bilder från Teatron. Jättefina, verkligen. Bra jobbat där.

2007-01-14 @ 21:51:57
Postat av: Hanna Fridén

Martin: Tack!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback