Teatron - Så jävla bäst!

25dec06
FYFAN I HELVETE VAD KUL JAG HADE IGÅR!

(Den underbara, härligt sletna bilden är från efterfesten där jag står i min säng.)

Det var utan tvivel den bästa klubbkväll igår på länge, till min stora förvåning, då jag varit grinig och inte orkat något den senaste tiden. Först var jag på lilla julafton hos min far med hans fästmö och min lillebror, där åt jag gott, drack dyrt och underbart vin och hade trevliga pratstunder.

Sedan skyndade jag in till stan för att hinna till Thomas fest vid Odenplan. Där träffade jag en hel hög trevliga, nya människor. Bl.a. två tjejer som startat upp en egen modellagentur nyligen och som ska uppträda ikväll på Dekadance. Det största nya fyndet var Pauline, en tjej som bott i Sverige i två år och som var helt underbar.

Sedan drar vi iväg ett gäng till
Teatron, Kornél bjuder mig och Pauline på varsin drink. Jag sätter igång med kameran och Pauline hjälper till entausiastiskt och letar och hämtar upp människor åt mig, kameran klickar konstant.

maxomartin-litenSpringer på Max och Martin som är en del av Marion vain (delägare, modell) De adopterade vi snabbt!

Kvällen spenderades på att dansa, timma efter timma efter timma, sjukt bra drag, jättebra DJ:ande av Housewives. Runt tretiden springer Kornél ut på dansgolvet och utbrister att de har öppet till FEM, inte till TRE, och sedan öppnas dörrarna mellan Teatron och the White Room!

Exotiskt studiebesök inne på bratsens högborg. Lokalen är liten, smockfull och längst väggen finns det små bord med islaggd champagne, vid champagnen står hoppfyllda män som spanar på flickorna. Jag får för mig att fota där inne, hinner knäppa ett fåtal bilder innan en vakt kommer fram och lugnt, och extremt vänligt, berättar att jag inte får utan att söka tillstånd hos dem först. Vakten är supertrevlig och jag stoppar undan kameran utan tjaffs, sedan dansar jag och Max loss till technon inne på the White Room medan bratsen mestadels står och gungar lätt.

Sedan in på Teatron igen, platsen där vi känner oss hemma och lyckliga, och dansar som tokar tills det stänger. Mitt hår blir så blött av svett att det börjar locka till sig, och som tur är får jag en hårtoffs av en snäll tjej i Teatrons rökruta. Räddaren i nöden!

Sedan bär det av till mig på efterfest, och det slutade som vanligt:

peruker


Kommentarer
Postat av: Judas

Jag såg dig på Götgatsbacken ikväll tror jag..? Grym blogg anyway.

Postat av: Hanna Fridén

Judas: Jag såg dig med! Vi fick kort ögonkontakt.

2006-12-26 @ 21:55:36
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: Hanna Fridén

Judas: Och tack :D

2006-12-26 @ 21:55:43
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: Karin

det slutade som vanligt... med spontan-peruk-show! =)

Postat av: Tobias

Hej! Tokrolig blogg det här. Tack för att du skriver och delar med dig av allt från vinfynd (yä) till någon sorts konstnärlig ångest över visitkort. Tjicketiwoawoaw / T

2006-12-27 @ 01:09:02
URL: http://www.kulturelit.se
Postat av: Damon

Hah! Jag skulle sprungit på White Room, men det blev inte av. Fatta den spontana glädjen att dörrarna öppnas och det kommer in människor från Teatron. Detta kan vara det mest intressanta sociala experiment sen Spy bar blev...ja nya Spy bar. You tell me next time, ok?!

2006-12-27 @ 01:15:26
URL: http://damonrasti.blogspot.com
Postat av: Sara

Damn, vilken hy du har! (Dömer utav bilden där du drar bak ditt hår) :)

2006-12-27 @ 10:51:43
URL: http://sarafia.blogg.se/
Postat av: Victoronia

Varför har inte Malmö fler "alternativa" klubbar för?! Det är nog det enda jag skulle vilja ha från sthlm...fler nattklubbar!

2006-12-27 @ 12:20:50
URL: http://victoronia.blogg.se
Postat av: Hanna Fridén

Karin: För och efterfester hos mig brukar ofta anta temat "titta vad många roliga saker Hanna har, nu klär vi ut oss!" det är underbart! :D

Tobias: Tack! Kul att du gillar den, jag hoppas jag kan fortsätta skriva på ett tilltalande vis :)

Damon: Haha, ja, det var kul! Det blandades dock inte särskilt mycket, nästa gång kanske :D

Sara: Haha, tack! Jag tror mestadels att det är blixten som gör det, jag hade nämligen en ganska stor röd sak på ena kinden den kvällen. Men annars, nej, finnar får jag inte just, det är tacksamt :)!

Victoronia: Teatron är ingen alternativklubb, det är en technoklubb! :D Men klientelet och dess stil är väldigt blandat, vilket är kul! Det bästa utav flera världar.

2006-12-27 @ 16:20:01
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: emilie

det känns som att jag missade något verkligen. hoppas teatron ikväll blir lika bra. x

2006-12-27 @ 17:52:15
URL: http://etanol.livejournal.com
Postat av: Victoronia

I Malmö räknas techno som alternativt! :O Allt annat är RnB-influerat och det stör mig som in i helvete. Ska nog öppna en egen klubb...

2006-12-28 @ 01:57:48
URL: http://victoronia.blogg.se
Postat av: madeleine

vad har teatron för åldersgräns det låter som att det kan vara ett av stockholms hetaste alternativ just nu.

2007-01-14 @ 19:29:03
Postat av: Hanna Fridén

TJUGOTRE!

men maila [email protected] om du är under tjugotre, skicka ditt för och efternamn och det borde gå bra!

2007-01-15 @ 22:16:57
Postat av: Anonym

är det så att man kan gå genom white till teatron och tvärtom???!!

2007-02-03 @ 14:14:04
Postat av: Hanna Fridén

Anonym: Bara ibland, vissa speciella kvällar.

2007-02-03 @ 19:04:41
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: Anonym

vilka kvällar? vore ju kul att se hur det skulle vara. det sas ju att white skulle öppna dubbelt så stort trodde de menade att man skulle slå ihop teatron och white...

2007-02-05 @ 21:52:34
Postat av: Anonym

hur ser det ut på fredag?

2007-02-05 @ 21:54:15
Postat av: Hanna Fridéndén

anonym: Det är inga fasta dagar. Mer information har jag inte om frågan.

2007-02-05 @ 22:12:34
URL: http://frankincense.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback