Trams

I natt drömde jag att jag var serietecknare.
Det har jag velat bli sedan dagis.

När jag var 12 tecknade jag en dramaserie på ett antal hundra sidor. Den handlade om Kay, Tay och Tanja. Lite utomjordlingar, lite drama, lite action, lite humor och väldigt måna fina bilder på motorcyklar. Perfekt.

Kay och Tanja blev givetvis kära i varandra också. Men Kay är ju utomjordling, så enligt galaktiskt lag (som visserligen inte appliceras på jordens befolking eftersom att de inte är med i unionen, då de inte blivit kontaktade ännu) så får de inte göra barn tillsammans på grund av vissa rasblandningsrisker och sjukdomspridning. Galaktisk lag är mycket rasistisk. Kays planet är väldigt bunden av sin kultur, också.

Det är synd om Kay och Tanja, för de får inte vara tillsammans.

Haha, det är roligt att skriva om folk som har det riktigt kasst. Då mår man själv så bra.
Om man inte skriver självbiografiskt om tonårspuberteten. Hu. Då mår man dåligt.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Haha, jag ville också bli serietecknare som liten!

Jag kom dock aldrig så långt som du med min serie, som skulle handla om en 12-årig tjej och alla intriger i klassen med hennes fiende (som var mer lik henne än vad hon trodde). Hon hette Eleonora och hade nån 80-talsfrilla, om man ska tolka mina gamla teckningar. Självklart var hon hopplöst kär och drömde om att bli känd, gärna världeberömd sångerska.

Postat av: DiscoDan!

Så om jag tolkar det här rätt, så var du i tolvårsåldern förälskad i en utomjording som åkte motorcykel. Ni ville vara tillsammans, och ni ville göra barn. Men samhället lät er inte. Bortsett från den självklara rasblandningsrisken, så kunde ni få sjukdomar under barngörandesprocessen. Ja o sen så accepterade inte utomjordingens nära o kära dig, dom var väldigt bundna av sin kultur därifrån han kom.

Stackare, din uppväxt låter ju nästan som en sci-fi version av "Vinterviken"... =/

Måste bara passa på o fråga: Den där Tay... Vad var det för kön? O vad var dennes roll i triangeldramat?

2007-02-19 @ 15:25:16
URL: http://lehnberg.net
Postat av: Matilda

O MY GOD! OH MY GOD! Hanna du fååår inte skriva om sånt här som gör att man måste leta upp sin gamla serie! JAG DÖR! Vad piiinsaaaam! HAHA! :D
Första delen heter "toningen" som handlar om när Eleonora och hennes ärkefiende Malli vill förändra sig och vill båda färga mörkviolett (tror jag tog den färgen för det fick jag inte för mamma), men Malli fick inte. Eleonora gör det ändå på sitt blonda svall... (nu ska jag kolla vidare)
Dessutom vill Eleonora förändra sig. Se tuffare ut för hon tycker hon ser för snäll ut även om hon bär nitar. HIHI! Nä, nu ska jag fortsätta läsa och skämmas över min serieproduktion maj 1998. :P

2007-02-19 @ 15:38:13
URL: http://www.pusspjett.com
Postat av: Lina

yey, mer inlägg :D

2007-02-19 @ 16:40:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback