Trist!

skissgustavJag har haft riktigt gräsligt urtrista illustrationsjobb den senaste månaden. Intruktionsmanualer och dylikt. Jobben går snabbt, är ganska välbetalda men är trista. Allt blir fult. Men mycket funktionellt.

Jag ska dock inte gnälla, jobb som tar cirka en timma som man drar in 1500 kronor på är bra, även om hälften utrotas i skatt.

Nu ringde dock min storebror, han som bor i Madrid, och undrade om jag inte kan leta upp tre passande illustrationer som jag gjort och skriva ut på affischer. Han vill ha det fint tills dess att min mamma åker ner på fredag. Jag hittade dock inga vektorillustrationer som jag kände var helt rätt, så nu ska jag göra tre stycken åt honom tills på torsdag och även hinna trycka dem, hade jag tänkt.

Det känns roligt, då får jag dessutom något gjort som är värt att visas i bloggen. Här till vänster har vi en ofärdig och slarvig skiss, men ni förstår poängen. Sedan ska det grå vara i en tjusig grön nyans.


Nu ska jag dock fortsätta med ett jobb, ett sånt där trist. Buhu.


Kommentarer
Postat av: sanna

oj. det gråa ser ut som ett spöke som stryper henne. spooky. men vackert.

Postat av: Anonym

om du skulle skissa upp en tatuering, med typ de där blommorna och fina färger... hur skulle den se ut?

2007-02-20 @ 09:56:42
URL: http://fannyfelicia.blogg.se
Postat av: Mikey

Skitsnyggt. Du använder alltid så snygga linjer!

2007-02-20 @ 10:25:09
URL: http://diegesen.blogspot.com/
Postat av: Hanna Fridén

sanna: Tack!

Fannyfelicia: Ingen aning, I'm not really a tatoo-gal.

Mikey: Tack Mikey :D

2007-02-20 @ 13:38:06
Postat av: Vidar

Riktigt Snyggt!
Jobbar du i illustrator när du gör detta? eller hur går du till väga?

2007-02-20 @ 15:45:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback