Vinterrea - vår och sommar 2007

Jag måste medge det.

Jag gillar inte sommar och vinterrea!


När den väl kommer är alla butiker fullproppade med allt man dissat hela året, och bara för att något kostar 70% mindre så kan jag inte motivera mig till att köpa det, inte ens om det fungerar för nästa säsong.

Förutom vad gäller några få saker.

Klassiska byxor och gubbbyxor
Varje år uppdaterar jag mitt lagar med enkla byxor, modellerna återkommer alltid, men man kan köpa dem för en spottstyver.
Skjortor
Skjortor med klassisk skärning eller smokingskjortor (personlig favorit) från bra märken. Jag har helt enkelt aldrig hittat en billig skjorta som sitter bra, och stretschskjortor eller skjortor som är gjorda för att sitta tight längst kroppen är något jag skyr som pesten. Skjortor mer rak passform for the win! Förväxla dock inte min avsky med den mer feminina varianten kallad för blus.
Huvor
Huvor, huvor och återigen huvor! Ge mig fler huvor, hela hela våren. Satsa inte på de i tjockare material som den klassiska huvtröjan om du vill ha något riktigt moderiktigt (dissa dock inte din klassiska huvtröja om du gillar den) utan snarare i tunn bomull, satin eller olika skira material. Weekday har ett jättefint linne med huva som jag ska köpa, men det är inte på rea. Bluhu.
Obskyrt dyra märkeskläder
Som helt plötsligt är riktigt billiga om man kollar på rätt ställe,
Yoox brukar exempelvis ha extremt generösa reor, med fri frakt vissa dagar. Där har jag fyndat byxor och kjolar från bl.a. Versace, Dolce and Gabbana och Jean Paul Gaultier (Ni vet, de där smaklösa märkerna som bara jag gillat, även om Versaces höstkollektioner brukar få de flesta att sukta lite, till skillnad från deras ohyggligt fula sommarkollektioner!) för 400 kronor styck!
Kläder i fin kvalité
Det här säger sig självt, det här vet ni redan.
Rätt färg och material
Silver, grönt, grått, off white, vitt och andra ljusa färger runt vitt, beige och gammelrosa. Gärna skira plagg. Var inte rädd för plagg med inslag av tyg med glans i, vi gillar att kombinera olika material i samma plagg, eller hur? Det är vågat att bära ett helt plagg i glansiga material, och jag personligen avråder skarpt från metallictights som setts på klubbscenen hela hösten, och tipsar istället om jackor i klassiskt regnrocksmaterial.
Korta kjolar
Långkjolen känns fortfarande för exotisk och uppklädd för vardags för egen del, men de midjehöga kortkjolarna ska det införskaffas mer av. Fytusan att det ska vara så svärt att hitta dem i i bra passform dock, då de oftast minimerar höftmåttet något ofantligt, och i många fall breddar midjemåttet beroende på vilken typ av midja du har (lång eller kort, de fungerar överlag bättre till folk med långa midjor, till skillnad från folk med korta midjor som jag).

Vad jag ska kolla efter specifikt är midjehöga byxor i rak modell, hejhå! HM har många fina i grå nyanser.

Det blev visst ganska många saker, hoppsan!
Och det kommer säkerligen mera.
Nu ska jag dock tvätta kläderna jag redan har.

Kommentarer
Postat av: Anonym

läser..

Postat av: Aenigma

Skrev ett inlägg, som jag la till nedan, för några dagar sedan och eftersom jag är så himla nyfiken och hatar att vänta. (Och för att jag läste just att du ibland läser alla inlägg men jovialiskt inte svarar på dem) så lägger jag in det här så att det blir svårare att ignorera för dig! :) Mihi
För jag blir bara riktigt nyfiekn när jag inser att vissa människor är riktigt duktiga och eftersom du nu står på min se-upp-till-lista så ser jag det som min rätt att vara jobbig och tjata. Haha :D

Ohh ohh ohh, jag blir helt.... glad när jag kollar i din blogg! Dels för att jag älskar ironi när folk blir sådär knasiga och liksom hoppar ut från skärmen och biter en, när texterna är brutalt ärliga och irriterande så att det blir små cigarettbrännhål på kläderna och illustrationer! (Okej, det där var den konstigaste förklaringen jag någonsin skrivit, men jag menar bara att jag verkligen diggar din blogg) :D
Dessutom så ritar jag en massa själv, för hand, och lägger upp modeillustrationer på min blogg. Blir helt till mig när jag ser dina bilder, de är så kraftfulla och skarpa på något sätt! Känner mig lite mesig i jämförelse med Chloé klänningar och mjuka baskrar men ändå, du ger mig inspiration!

Så kul med unga tjejer som är grymma på att uttrycka sig genom "konst" på olika sätt.
Hur gör du dina illustrationer, på datorn, för hand, både och eller? :)

2007-jan-02 @ 12:14:56
URL: http://aenigma.blogg.se
Postat av: Aenigma
Hahaha, när jag läser det jag själv skrivit låter jag ju galen. :D
Men måste bara fråga en sak, vad har du gått för utbildningar innan du blev det du blev så att säga? Du är ju bara 20. Jag är nämligen 18 & lite inne på att arbeta med något liknande! :)

2007-01-07 @ 19:45:04
URL: http://aenigma.blogg.se
Postat av: Frida & Fabulous

Usch, gillar inte heller rea. Vill ha vårnyheter

2007-01-07 @ 20:23:20
URL: http://fridaengstrom.blogg.se
Postat av: Peter

Smokingskjorta! Såklart. Att jag inte tänkt på att kolla efter det. Det är ju det enda jag faktiskt behöver. Tack för tipset, Hanna!

2007-01-07 @ 20:43:28
URL: http://ten-thirtyone.blogspot.com
Postat av: Malin

Vad menar du med lång/kort midja? Förklara för jag blev så himl nyfiken

2007-01-07 @ 21:13:25
Postat av: Matilda

Skön text. Men jag vill också bara ha vårnyheter just nu som ovanstående, fast jag kanske ska va glad så jag inte shoppar ihjäl mig?

2007-01-07 @ 21:14:31
URL: http://www.pusspjett.com
Postat av: Mia

Näe rea är inget vidare...

2007-01-08 @ 08:29:00
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se
Postat av: Ida

Jag har redan sett några jeans och byxor på hms rea med hög midja. Det är bara ut och rota ;)

2007-01-08 @ 15:16:41
URL: http://luckyem.webblog.se
Postat av: Karin

Men hallå - nu skrev du ju en lång lista på bra anledningar till att gå på rean! Det är ju därför alla går på rean, för att hitta bas- och kvalitetsplagg, inte för att shoppa de fula 70%-topparna! Haha

Postat av: Hanna Fridén

Aenigma: Jag är lite känslig rörande frågor om förflutet och utbildning osv, men det kanske kommer i bloggen i ett senare skede. Och tack så hemskt mycket, gud vad kul att höra! :D

Frida & Fabulous: Lyckades fynda lite fina, klassiska plagg igår faktiskt :D

Peter: Ingen orsak, rara du! :D

Malin: Det förklaras bäst med bilder, kommer blogginlägg.

Matilda: Ja, sista delen av en säsong är både skön och tråkig.

Mia: Bara vad gäller fina kvalitetsplagg som man vill ha men vanligtvis inte har råd med :) Fina sidenblusar exempelvis.

Ida: Låter fint! Men jag använder ju inte jeans, så de delarna har jag fått skippa personligen :D

Karin: Ja, jag råkade hjärntvätta mig själv i skrivandets stund, inte bra, inte bra. Det här inlägget är ett så tydigt och bra exempel på att jag bara sätter mig ner och ordbajsar utan planering, och sedan inte bryr mig utan tycker att omvändningen är ganska charmig och mänsklig :D!

2007-01-09 @ 15:02:03
Postat av: Karin

haha precis, det börjar med att man tycker att man har en jättebra idé och så slutar det ändå med att man sitter och argumenterar mot sig själv... känner igen det! :D

Postat av: levitra lawyers

Cool site. Thank you:-)







2007-05-17 @ 02:36:21
URL: http://homepills.ja-nee.de/buy-levitra.html
Postat av: ambien

Cool site. Thank you:-)


Postat av: ambien

Cool site. Thank you:-)


Postat av: ambien

Cool site. Thank you:-)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback