En perfekt organiserad garderob

Jag har inte tvättat på nästan två månader. Eller jo, ikväll. Hela kvällen. Helt plötsligt äger jag en jävla massa rena kläder och passar på att omorganisera.

Allt är nu fint och välordnat, i klänningsgarderoben är allt välsorterat efter tillfällen och sällskap, i garderoben för festtoppar är allt organiserat efter material, färg, nyans och beroende på hur täckande plagget är. byxgarderoben är organiserad efter längd, färg och mönster.

Jag gillar allt. Allt är tillbaks i sin ordning igen. Jag har dock ett nytt tillskott som snabbt kommer att bli min favorit, och det är bajsklädslådan - Kläder som enbart är till för att bli bajsnödig i, att ha innan man klossat på morgonen. Inget som klämmer eller har sig, allt är för stort, allt i väldigt täckande modeller. Bajsklädslådan. Jag älskar den.

Ett nödvändigt tillskott hos alla med kroniska tarmsjukdomar, måste jag få be att säga.

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Åh, vilken bra idé - tror jag med ska göra en bajslåda :)

Postat av: Paulina

Hahahahaah, du är så härlig.

2007-07-10 @ 12:27:24
URL: http://paui.blogg.se
Postat av: Galadriel

Jag har oxå en tarmsjukdom - vilken har du? Jag har IBS. Och även om jag inte har någon direkt bajslåda håller jag med om klädvalet - det får inte strama, trycka eller skava. Vissa dagar, när det är riktigt illa, kan jag inte ens ha på mig tajta jeans. Jag fick gå ner till källaren och hämta upp ett par bombastiskt stora jeans från tiden när jag gick på ravefester och göra om dem lite. Jag har på mig dem och ser antagligen ut som någon semibaggyhiphoppare. Men vad gör man inte för sin tarm? Att bara hata den hjälper ju inte.

2007-07-10 @ 19:26:31
URL: http://galadriel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback