Jag och uteliggare

Var på Humlegården. Körde två låtar. För jag skulle ju inte vara DJ egentligen, som sagt. I alla fall, första låten jag kör kom Carl M Sundevall fram med ett lyrisk leende och säger "Pizzicato Five, den bästa typen av 90-tals revival man kan tänka sig. Jag gillar det, gillar det skarpt". Blir mycker smickrad, så klart. Sedan kör jag en låt at Nina Hagen och den bedöms tyvär som för konstig av den bestämmande DJ:n. Och det var ändå African Raggegagagagag eller hur fan det där ordet nu stavas. Men jag skulle ju inte DJ:a egentligen, så det var lugnt. Hon gav mig rådet att skaffa min egen klubb där jag kunde spela min typ av musik. Mycket bra råd, tyckte jag. SMS:ade Carl om det, han svarade tyvär inte. Blir korsförhör imorn på kontoret alltså.

Sedan blev det F12. Fick bara gratis öl där med. Betalade inte en spänn.

Sedan Spy Bar. Betalade inte en spänn.

Sedan tar jag en taxi hem. Kostar 100. Tycker det är jobbigt. Springer på två av mina katolikpolare på vägen upp, de pratar med en uteliggare. Jag ger uteliggaren alla mina kvarvarande kontanter (lite över hundra kronor) och ger honom alla cigg förutom en. Sitter sedan och pratar med honom om akoholism, hur det började och så vidare.

Han är från Kroatien. Snickare. Varit med i kriget. Blivit jävligt sabbad av det. Hatade att se folk dö. Han var pacifist själv. Hatar våld. Blev helt krossad mentalt av kriget. Började supa som bara fan. Ligger numer på gatan. Jag satt och pratade med honom länge.

Jag lever ett sånt jävla lyxliv.

Kommentarer
Postat av: Frogbrain

Jag är j-vligt glad att jag inte har dig som granne. Visst är det tragiskt med uteliggare, men inte f-n ska dom bo i min källare.

2007-07-19 @ 09:33:43
Postat av: toff

bra!

Postat av: Ami

När du och jag blir lite stora skall du och jag ha en tidning ihop. En shaman sa det. Ha sa: den skall handla om viktiga saker, om roliga saker och om fina saker.
han gav mig även ett nummer av en tysk tidning som skulle agera lite förebild. jag kan inte tyska men min kille översatte. den verkade bra.
ser fram emot det!
haha

Postat av: Alexandra

Jag tycker att det är beundransvärt att du gör så.
Mormors gamla byrå har på sin höjd affektionsvärde -människovärde är till syvende och sist det som betyder något.

2007-07-19 @ 11:56:46
URL: http://myratittianna.blogg.se
Postat av: motherfakka

Ja det är en vanlig känska dessa dar.Att det är nått som är fel och att vi är äckel. Tyvärr.

2007-07-19 @ 12:42:43
URL: http://motherfakka.blogspot.com/
Postat av: emilie

haha. jag vill också starta klubb. jag skulle spela massa bra åttiotalsgrejer blandat med random favoriter.
fin gest. verkligen.

2007-07-19 @ 13:29:00
URL: http://frokenrinse.blogspot.com
Postat av: elina

du verkar vara en underbar person!

2007-07-19 @ 17:01:05
Postat av: Ellen

beundrar dig som vågar :)

2007-07-19 @ 18:48:26
URL: http://vitamin-ellen.blogspot.com
Postat av: Mal

Först heliga Birgitta, nu Hanna Fridén.

2007-07-19 @ 20:43:52
Postat av: Joan

vaddå källare?! mupp
och hanna, yes you do, men vad ska du göra åt det... ?

2007-07-19 @ 22:42:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback