Politisk pilutta

Jag har ett brinnande behov av att skriva en lång och utstuderad politisk text. Brinnande. Enda problemet är att det inte finns någon uppmärksammad fråga nu jag är särskilt superintresserad av. Jag suger självfallet i mig alla nyheter från Almedalan, gör man inte det så kan man knappast påstå att man har någon koll, men hitills handlar det mestadels om att alla partier småretas med varandra.

Centern kallar sig det nya miljöpartiet, eller, i barnspråk, de säger "Pilutta" till Miljöpartiet. De äger just nu. PWND!!!111ett, som en MMORPGARE, skulle ha uttryckt sig. De PWNDar hela Almedalsveckan.

Birgitta Olsson, Folkpartiet förväntar sig att svenska sportjournalister ska bli politiska, och likt detektiver i amerikanska TV-serier börja gräva fram all skit som Kina väljer att dölja under OS 2008. Det är fint av dem, att lägga det här ansvaret på sportjournalister, bara för att det enda som råkar vara synonymt mellan sportjournalister och politiskt inriktade journalister är att bäggedera kan skriva. Rätt sak på rätt plats kanske istället, eller?

Broiler. Haha. Jag älskar det, "broiler" alltså, för många politiska broilers bland ungdomarna. Det här var det finaste, någonsin.

Göran Persson har köpt en miljöbil, men det duger inte. Han har tydligen att ansvar att köpa en bättre miljöbil, och svensktillverkad dessutom, för att ge stöd åt den svenska bilbranschen. Om jag vore han så skulle jag bli helt utled på vad människor som inte har ett piss med mitt privatliv att göra sa, och tillslut skita i att göra något bra överhuvudtaget, då inget någonsin duger.

Men så här fungerar det, vet ni, den som gör något bra får skit för att den inte presterar än bättre, de som bara häckar runt som vidriga soffpotatisar och inte gör ett smack, de går skuldlöst förbi. Dags att tracka lite hårdare på politiker, eller vem som helst som har råd men ändå låter bli att byta upp sig till ett miljövänligare alternativ?


Ja, det är inte särskilt mycket intressant som försigår, alltså. Uttjatat partipolitik och bajskastning. Inga monstruöst intressanta sakfrågor. Trist, trist och återigen trist.



Kommentarer
Postat av: Evelina

UTLOTTNING! Jag är så grymt nöjd med min Kashmirkofta jag köpte för ett tag sedan på Gina Tricot, så jag har fått tag på en extra som jag lottar ut! Gå in på min blogg och ge mig tips om saker jag kan skriva mer om så är du med i utlottningen! Alla behöver lite lyx i tillvaron och eftersom jag läser din blogg och du inspirerar mig så hoppas jag att du är hjälper mig och är med! Ha det fint! Evelina www.evelinasblogg.blogspot.com

Postat av: Andreas

Det skulle faktiskt vara mycket bättre för miljön om Göran behöll sin gamla bil eller köpte en begagnad istället för att köpa en sprillans ny.
Det mest miljövänliga man kan göra är (oftast) att köpa begagnat. Dyrt är också bättre än billigt, dvs att köpa EN svindyr Prada-tröja är bättre för miljön än 10 HM-tröjor som man slänger efter ett år.
Jag gillar förrresten Görans uttalande:
"Vi har Anitras tjänstebil, en fyrhjulsdriven Volvo som går på diesel och är bensinsnål"
Inte konstigt att en diesel är bensinsnål...

2007-07-12 @ 23:56:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback