Njursåpan - en bluff!

Ni vet den där dokusåpan som i princip alla bloggare raljerade om? Den i Holland? Med tjejen som var döende i en hjärntumör som skulle donera sina njurar till en av tre tjejer som var döende på grund av deras dåliga njurar?

Ja. Det var självfallet en bluff.
En jävligt bra sådan, dock.

Se själv:
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1084059,00.html

Förmodligen det bästa som någonsin gjorts för att väcka engagemanget vad gäller organdonation.
Jag är självfallet med i organdonationsregistret, de får använda mina värdelösa kvarlevor till vad de vill. Donation, forskning, anything. Googla organdonation just nu, gör samma sak, speciellt om du skrev något om såpan, då är du bannemig tvungen att göra det. Tack.

Och om inte avslöjandet väcker samma uppmärksamhet som den totala dissen av såpan så blir jag bannemig arg.

Kommentarer
Postat av: Amanda

WWW.LIVSVIKTIGT.SE
WWW.LIVSVIKTIGT.SE
WWW.LIVSVIKTIGT.SE
Där kan alla registrera sig.
WWW.LIVSVIKTIGT.SE
WWW.LIVSVIKTIGT.SE
WWW.LIVSVIKTIGT.SE

Postat av: Smartasmia

Japp - ibland krävs bisarra saker för att skaka lite förstånd i folk... Och en självklarhet med anmälan till donatorregistret! Kram kloktösen

2007-06-01 @ 22:41:03
URL: http://monokel.blogspot.com
Postat av: Evis

Eh? Ännu en grej jag missat när jag tvättat, suttit och druckit te och sytt på min nya femtitalsklänning. Ja, ja. Men det är klart jag är med i donationsregistret. Om nu någon vill ha något som blivit misshandlat av så mycket mediciner, jag får ju inte lämna blod för att jag har psoriasisartrit (det är inte skadligt för mottagaren, men kan vara det för mig).

2007-06-01 @ 22:42:03
URL: http://web.comhem.se/~u31138198/main.html
Postat av: Hanna Fridén

Amanda: Tack, jättebra!
Smartasmia: Yes, mycket självklart!
Evis: Jag får inte heller lämna blod! Jag kommer inte ihåg varför, dock, jag kanske är en homosexuell man eller något sådant utan att komma ihåg det. Men jag är ganska glad över att jag inte får, då jag börjar spy hysteriskt och sedan svimmar av sprutor. Roligt!

2007-06-01 @ 22:53:28
Postat av: Mikey

Jag gick med i organdonationsregistret nu, faktiskt. är en sån där sak jag tänkt göra jättelänge men alltid glömmer bort. Tack för påminnelsen!

2007-06-02 @ 11:40:20
URL: http://diegesen.blogspot.com/
Postat av: Agners

Hummm...Jag har länge haft en motvilja att ´donera mina organ.Vet faktiskt inte varför (rädslan för att dö förmodligen).Som om mina organ skulle representera mig. Men nu anmälde jag mig faktiskt.Det finns inga ursäkter längre.

2007-06-03 @ 00:01:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback