Sol

Idag har jag legat i solen hela dagen.

Utan solskydd, mind you.
Jag har mycket, MYCKET tjusiga blåsor över kroppen! Vilket inte är förvånande, vad som dock är förvånande är att jag faktiskt fått färg. Jag har en linje! Det är mycket imponerande. Mitt pigment har inte skiftat ett dyft de senaste tre åren, så det här är ett gott tecken. Hallå, inte likblek!

Förövrigt så var jag den enda tjejen som inte hade rakade ben. Jag rakar inte benen. Jag tycker inte att det är fult med orakat, alltså skulle det innebära att jag enbart rakade benen på grund av andras tycke, tycke skapat av könsstereotyper. Och det vore fel. Gillar man det är det dock en annan femma, men jag gillar inte att raka benen, alls.

Läs mer på
Fatale.se

Det kändes bra.

Kommentarer
Postat av: Greta

Ojoj! Själv har jag varit i solen hela dagen utan att ha fått minsta lilla färgförändring. Typiskt mig.
Och, orakade ben är snyggt på tjejer. Av någon anledning. Det gör inte mig något.

Postat av: niki

Likblek och orakade ben, jadu! :)

2007-06-07 @ 19:05:04
URL: http://blogg.modul8.net
Postat av: Hanna Fridén

Greta: Jag brukar inte heller få färg, det här är fantastiskt! :D
niki: That's what I love! :D

2007-06-07 @ 19:07:01
Postat av: Marlene

Jag önskade att jag med kunde flasha med min orakade ben, men jag skäms över mitt lurv samtidigt som jag avskyr stereotyper och vet att jag inte behöver göra det då jag personligen skiter i det. Men jag känner att jag skulle äckla alla mina vänner, trots att de säger att de skiter fullständigt i om jag har hår på benen. Huh, hoppas jag blir lika modig som dig.

2007-06-07 @ 19:07:17
URL: http://[email protected]
Postat av: Maria

Jag tror att det var ungefär 3 år sedan jag började känna mig hyfsat bekväm med att gå omkring med bara, orakade ben offentligt. Herregud vilken befrielse det var! :D Inga mer panikrakningar precis innan jag ska ut genom dörren, inga mer "oj, jag kan inte ha kjol idag".
Jag tycker iofs fortfarande att mina ben ser bättre ut utan hår, men liksom ORKA hålla på hela tiden...

2007-06-07 @ 19:22:43
URL: http://www.vildvittra.se
Postat av: sjukt anonym

vad skönt och bra det känns att du med många besökare (främst unga kvinnor, gissar jag), och därmet makt, skriver att du tycker att det är helt okej, inte fult och tillochmed bra att inte raka benen. att det inte är en självklarhet att göra det! hurra!

2007-06-07 @ 19:36:52
Postat av: Blatten

Okej om man har ljusa hårstrån á la sverige, men hallå..kolsvart? En ultrafeminist skulle be mig vaxa varannan vecka om denne såg mina ben orakade!

2007-06-07 @ 19:39:08
Postat av: mli

Jag är en riktig blekfis.
Solar jag får jag soleksem :(
Men blek är hett, har jag hört någon säga..
Fast jag skulle inte ha något emot att vara lite sommarfräsh med lite lätt bränna faktiskt höh.

2007-06-07 @ 22:00:55
Postat av: julia

same here

2007-06-07 @ 22:16:50
Postat av: Joanna

Även jag är medlem i unshaved klubben, och jag tänker inte gå ur. Dock är folk idioter som tyvärr inte jag kan ignorera då vissa pratar, skrattar eller/och ger inte särskilt subtilt äcklade blickar på stan & kollektivtrafiken. Fuck'em
Och cudos till dej som postar sånt här!

2007-06-07 @ 22:58:49
URL: http://joanskij.blogg.se
Postat av: Hanna P

näeee, får du också fullt av småblåsor över kroppen när du är ute i solen? (mina brukar hålla sig runt axlar, magen och armarna)

2007-06-07 @ 23:28:35
URL: http://hannapannapersson.blogspot.com
Postat av: brutalchoklad

Hehe... I början när man inte rakade benen kändes det jättekonstigt. Men nu känns det bara bra! Jag är nästan stolt över mina orakade ben, och skulle inte överväga att raka dem!

2007-06-08 @ 17:35:44
URL: http://brutalchoklad.blogg.se
Postat av: Acka

men nej nej nej för fan! solskydd för helvete! (tummen upp för lurvet dock) randen är inte värd cancern, som ökar utav av bara faaaan i sverige.

2007-06-08 @ 18:28:14
Postat av: Sara S

Tack för att du skyltar med dina fina ben, ibland behöver man höra att man inte är helt dum i huvudet bara för att man inte rakar sig.

2007-06-09 @ 12:53:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback