Spelet förstör mitt liv

image1190


Jag kan inte riktigt sova, jag sitter nämligen och stör mig på Final Fantasy XII. Det är ett genomruttet, skittråkigt spel. Man går på långa färder i fula miljöer och slår ner saker för att få EXP, loot och LP. Man tänker inte just. Man bara går och slår och springer runt i cirklar när man får slut på MP för att samla ny MP, sedan gör man quickenings som man dödar bossar med utan att lyfta ett finger, eller så kan man roa sig med att göra en summoning. Man sätter en gambit på sin gubbe att köra cura på sig själv hela tiden eller så, ser till så att bossen targetar mig och inte min summon och så springar man runt i cirklar för att man ska fortsätta kunna göra cura medan typ Belias dödar någon åt en.

Bara läs texten, läs hur tråkigt det är!

Det innehåller inte ens det minsta lilla hint på homoerotik mellan tjusiga karlar! Bajs är vad det är, bajs!

Jag gillar bara Balthier och Fran, de där ovanför.
Och kanske Larsa, för han är 12 men är som en gubbe, det är roligt.

Kommentarer
Postat av: Maria

Ja, själv spelar jag World of Warcraft, det är grejer det ;)

Postat av: Hanna Fridén

Maria: Jag har aldrig vågat spela WOW, det är så många av mina vänner som blivit hookwed beyond reason i det spelet!

2007-06-20 @ 11:28:15
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag blir alltid så glatt överraskad när någon annan har samma åsikt som jag håller i smyg. Jag håller på att spela FFXII, och jag fortsätter fråga mig själv varför. Som någon slags misguidad barndomslojalitet (FF7 var mitt första favoritspel) kanske. Bristen på homoerotik är mycket upprörande. Till tröst ska sägas att fansen entusiastiskt kompenserar för detta överallt på internet. Med... varierat resultat, men kul i alla fall.
En annan sak som är roligt är att Huvudkaraktären Vaan ser PRECIS ut som Ola Salo i The Ark.
Vaan: http://simplyff.free.fr/FF12/artworks/vaan.jpg
Ola Salo: http://youtube.com/watch?v=6oKXIAqwujo
Och så är Vaans bröstvårtor i det närmsta nonexistenta. Helt bisarrt.

2007-06-20 @ 12:58:29
URL: http://www.hjartasmarta.blogspot.com
Postat av: tova

välkommen till klubben! jag spelade inte ens klart spelet, det var för dåligt för det.

2007-06-20 @ 23:12:19
Postat av: Sandy

Usch, jag har inte ens velat spela det där spelet just för att det har verkat så otroligt tråkigt >_< vill du ha något roligt och speciellt att spela så försök få tag på Psychonauts, om du inte redan spelat det och om du inte bara är inne på RPG

2007-06-21 @ 00:49:25
Postat av: Alex

Haha, jag håller med.. inte alls "blaj" det här :) Spelet är ungefär som wow, fast utan andra spelare och med världens sämsta skills-system.
Ironiskt att man bara hittar en vettig åsikt om spelet när man inte tittar i ett spelforum/blogg..

2007-06-23 @ 02:33:44
Postat av: anton

ni har ju tappat förståndet. ni kan uppenbarligen inte spelet tillräckligt väl för att finna charmen i detta spel.
usch

2007-06-24 @ 13:14:34
URL: http://technoetc.blogspot.com
Postat av: Anton

ni suger!
håll er till fula pusselspel på N64!

2007-06-27 @ 11:08:24
URL: http://technoetc.blogspot.com
Postat av: sandra

börja aldrig, aldrig någonsin spela WoW. Häromdagen sa jag "backstabba" i en vanlig konversation. Man blir sjuki huvudet, jaa.

2007-08-02 @ 15:43:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback