Torsdagen, så jävla hård

Ja. Igår blev det ingen blogguppdatering. Ni ser, jag var mycket, mycket bakis igår.Torsdagen blev, oj.

Jag och Amanda Hamberg på bild, foto Karina Ljungdahl.
stureplan.se
image1165Först var det Stureplansfesten. Där var det gratis champagne. Det nya numret firades, och Stureplans 100 mest åtrvärda gäster utlystes med det. Jag var inte med bland de 100 mest åtråvärda, men jag var med bland "Framtidsnamnen" - Som Stureplan kallar de unga som de tror kommer att hamna på listan i framtiden!

Hanna Fridén
(1986)
Modebloggare och fotograf

En annan som är med är Emma Johansson! Hon borde vara på den befintliga listan, tycker jag, även om jag har svårt att se henne beblanda sig i de brattiga sällskapen. Emma vet helt enkelt vad hon vill ha.




image1166Det roligaste var nästan ankomsten, när Jan Sulocki först ropade: "TITTA! Där är hon som bara gillar att vinka och le!" och Pavel Maira som fortsatte med "Ivan ska ta tio bilder på dig, eller hundra! Faktum är att vi ska göra en hel bildserie med dig, bildserien Hanna Fridén! Det vore väl fint?" Jag: "Ja, den skulle få ett unikt klick ungefär, från mig! Ett helt klick! Jag skulle visserligen gå in minst 1000 gånger, så visst!"

Foto på mig: Ivan Nunez, stureplan.se

Det kan också ha varit när jag frågade Ivan om varför han tagit bort bilden på mig från Mikasfesten, och om det var för att jag också hade kamera med mig. Ivan: "Hanna, du är för paranoid! Dessutom så verkar du bry dig för mycket om vad folk tycker, släpp på bekräftelsebehovet!" Jag: "Ja, det stämmer! Men jag kan inte släppa det, det är vad som definierar hela mig som person!" Och det är ju sant, för utan det skulle jag inte blogga eller något, så länge berkäftelsebehov inte sträcker sig till ett sjukligt hävdelsebehov, och så länge det inte innebär att jag gör något taskigt eller dumt - så är det bara gott, det leder till prestation. En del ångest också, ibland, men det får det bannemig vara värt.

Sedan, när vi blev avhysta från Sturevippen för att Fredrik Ljungberg skulle ha en middag där med sina privata polare så stack alla som snarare hörde till Carls pack än det urtypiska Stureplanspacket till Humlegården. Där blev jag jävligt glad, då jag träffade på Henrik Hallberg och Stefan Thungren som jag inte träffat sedan de körde Go Bang senast (Eller om det inte till och med var längre tid sedan) och som varit mycket, mycket saknade.

Henrik gav mig dessutom biljetter till Vicefesten, så någonstans vid halv två singlade jag dit istället. Exceptionellt praktiskt då det var vid Kolingsborg, nära hemma!

Vicefest.
Mer gratisöl. Kompisar överallt. Något som är trevligt med Vicefesterna är också att andelen biljetter är begränsat, så det blir aldrig smockat med folk. Efter det drog en hel packe med folk hem till mig på efterfest. Hemma hos mig öppnade vi skumpa och vinflaskor och rensade öllagret. Satte oss på taket. Fullkomligt livsfarligt, med tanke på att samtliga personer i sällskapet var mer än lovligt berusade. Men vi brydde oss inte. Visst att man dör om man trillar ner från mitt tak, men det var varmt och skönt i gryningssolen.

Perukfest, allmänt stoj, lovely. Det var en mycket lyckad efterfest

Sedan, när folk gick, så tänkte jag att jag skulle vandra iväg till Seven Eleven längre bort på Götgatan, då mina cigaretter var slut. Jag brydde mig inte mycket om hur jag såg ut, trots att jag stänkt både rödvin på kläderna och var... barfota. Nattpromenad genom staden med ett till synes nerblodat plagg och barfota. Fin syn! Sedan kom jag på vid Seven Eleven att jag inte hade några nycklar på mig, jag hade alltså låst mig ute. Ingen mobil hade jag med mig heller, så jag fick följa med till Robert och sova där.

Alltså, hemvägen dagen efter var väl mindre kul. Asbakis, nerfläckad och ja... jag hittade som tur var ett par skor i min väska, men jag kände mig jävligt bedrövlig. Inbillade mig att alla stirrade, och allt sånt där. Men det var inte hjälpligt.

Inatt sov jag över 12 timmar för att kompensera det hela.

Ps. Jag är grymt avundsjuk på personalkortet för de som jobbar på Stureplan. Jag hade aldrig något som fotograf, men fick se det när Jonatan Nederdal (kolla, en till poäng när du googlar!) köpte öl. En flasköl på Humlegården kostar typ 60, för honom kostade den 30. Sjukt billigt! VILL HA!

Kommentarer
Postat av: moni

var det inte fredag igår? :)

Postat av: Hanna Fridén

moni: Javisst! Det har du rätt i, och den hårda dagen blev visst torsdagen. Tack för att du sa till, jag tror att jag helt skulle ha missat att ändra annars!

2007-06-09 @ 12:59:39
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: Majgull

Tack för efterfesten!
Förutom att jag typ blev misshandlad av elefanter och föll 5 våningar så var det en mycket trivsam festivitet!

2007-06-09 @ 15:00:09
Postat av: moni

haha ja jag blev helt förvirrad när jag läste och tänkte att "faaan är det söndag idag?" = omöjligt att handla käk i detta katolska land ;)

2007-06-09 @ 17:03:29
URL: http://moni.blogg.se
Postat av: Annika

Jag kan se dig framför mig, Hanna, vandrandes hem i din vinfläckiga klänning. Det är en bedårande syn.

2007-06-10 @ 01:35:55
URL: http://www.fatale.se
Postat av: Stureplans emailservice

Hmmm, ja var på hårdrocksfestival.
Sweden Rock

2007-06-11 @ 23:53:51
URL: http://stureplan.zzn.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback