Utekvällen och reflektioner över VIP-rum

image1177Jag gick ut igår, trots penecilin, nykter kväll fungerade faktiskt!

Bild: Jag och
Sofia Dahlén, foto: Carolina Engman, Stureplan.se

Först kände jag mig mobbad och oälskad. Jag satt hemma framför TV-spelet. Ingen vän hade undrat vad jag skulle göra för kvällen. Jag satt där och spelade. Spelade, spelade och spelade. Sprang runt och samlade pengar och dödade monster. Dödade iväg min ensamhetsångest.

Sedan började telefonen gå varm. Alla ville ha mig ut. Den surmula uppsynen utrotades långsamt. Jag dog in spelet. Ett stort "Game over" dök up. Spelet var inte längre min vän, så jag anslöt till mina riktiga vänner. De som älskar mig.

Kom till Teatron, där Carolina Engman (som skriver för Fatale.se) fotade för kvällen och Sodifa Dahlén (som skriver för Fatale.se!) dök upp. Jag träffade Janni Juntanen, som jag saknat så att jag spricker, hela vaktbolaget och självfallet Daniel Lindén som jag också saknat så att jag dör (som häromdagen startade en MySpace-sida enbart för att kunna hålla kontakten med mig, gullesnutte!)

Sedan gick jag och Sofia Dahlén vidare till, hör och häpna, White Room! Där var det tomt, så vi gick till Neu. På Neu hittade jag bara Jonatan Nederdal, förövrigt var det bara mycket, mycket konstigt folk där, därför görde vi puckarna vidare till Spy Bar och entrade deras nya VIP-rum, vita rummet.

Jag gillar inte riktigt det här med VIP-rum, har jag kommit fram till. Jag känner lite som så att, ja... betalar man skitmycket för att komma in någonstans borde man rimligtvis släppas in i hela lokalen. Det är kanske snyltare som jag, med kort, som aldrig just spenderar särskilt mycket pengar på krogen, som borde begränsas.

Vi borde avhysas in till toaletterna. Sitta bland det gamla kisset och skämmas som de snyltare vi är. För det är garanterat baksidan av kort, så fort man får ett blir man en snål och bitter liten jävel som kräver mer. Vi vill inte bara ha gratiskort, vi vill ha gratis i baren - eller i alla fall billigare. Vi är vidriga, begränsa oss, inte de stackarna som betalar och köar. Avhys oss till sandlådan för de mentalt ofullkomliga. Där borde vi vara.



Kvällens outfit

Jag kände mig både trött och lite ofresh, så det blev jeans och T-shirt. Paljett T-shirt. HM, 249 kronor.

Kommentarer
Postat av: Annika

Hela gänget samlat utom moi, och så kommer det alltså att fortsätta. Jag känner mig så utanför att jag är nära att skjuta skallen av mig. Med vattenpistol.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback