Det är inte erat fel!

Jag är ypperligt kass på att svara på mail. Ypperligt. Detta har inte med nonchalans att göra, utan det har med virrighet och tidspress att göra.

När jag loggar in på mailen så är den full av jobbmail, de måste prioriteras. De läses, behandlas, planeras och svaras. Sedan växlar man flera gånger om. Utrönar om de är bra erbjudanden eller ej. Ser om man ska ha möten eller ej och så vidare. När det är ett privat mail så gör jag en mental anteckning om att svara på det senare, vilket dessvärre oftast glöms bort. Mycket av den anledning av att privata mail även förvirrar mig. Jag vet sällan vad jag ska svara. jag har aldrig skickat ett riktigt brev i hela mitt liv, möjligtvis något vykort någon gång. När jag var liten. När mina föräldrar sa åt mig, tror jag.

Det är ett socialt litet handikapp hos mig. Jag har i regel svårt att kommunicera och umgås om det inte finns något konkret att fokusera på. Att "ta en fika" är en otroligt komplicerad föreetelse för mig, och jag börjar pilla med saker, se mig runtomkring, slita mig i håret och fundera på vilka produktiva saker jag annars skulle kunna spendera tiden på. Inte för att jag finner individen jag fikar med tråkig, aldrig, artighetsfika är något som jag strök ur mitt liv för många år sedan, utan snarare för att jag känner att man får så mycket mer ut av en person om man åstakommer något tillsammans än om man, exempelvis, diskuterar studier, killar, kläder, fest och så vidare. Jag kan inte heller se på TV av just samma anledning.

Därför är jag dålig på att svara, det är ett mentalt handikapp, en sten i sidan, en istapp i hjärnan och en källa till förvirrning. Det är inte er det är fel på, det är mig, fröken arbetsnarkoman.

Att jag ens har några vänner är ett fenomen som, med tanke på rådande omständigheter, är något fascinerande.



Det är ett lika stort socialt handikapp som när jag försökte köpa cigg utan legg häromdagen och försökte styrka min ålder med det faktum att jag jobbar som mingelfotograf för Stureplansgruppen. Killen i kassan började bokstavligt talat skratta åt mig. Det är okej. Han får göra det. Men det var värt ett försök.

Kommentarer
Postat av: Joaquim

Haha, du har en skön självdistans!
Du behöver inte ha så höga krav på dig att svara på privata mail för du skriver ju till oss läsare i och med kommentarerna...

Ha det!/ Jocke

Postat av: My

Jag gillar dina ord. Ypperligt! :)

2007-03-26 @ 17:03:15
Postat av: Matilda

Jag är också världens sämsta på att svara på mejl. Samma sak med sms. Folk blir riktigt arga på mig! Förlåt då.

2007-03-26 @ 17:14:02
URL: http://www.pusspjett.com
Postat av: Anonym

hej hej hannapanna

2007-03-26 @ 19:53:40
Postat av: cc

Intressant! Jag hade ett system liknande ditt när jag var omkring 14-15, att jag tänkte i projekt och mötte människor på det sättet. Men sen tappade jag bort det och min vanliga förvirring tog över igen. Jag trivdes väldigt bra med hur det var då och fick ut mycket av det, så jag skulle vilja hitta tillbaka, men det är krångligt på många sätt.

2007-03-26 @ 20:18:17
Postat av: Ivana

Jag får endast 1 mail per år & är ändå kass på att svara på det haha

2007-03-26 @ 22:01:31
URL: http://pimpgizmo.blogspot.com
Postat av: Hanna Fridén

Joaquim: Fast ibland är jag lite dålig på det med, ska medges. Shame on me! Jag vill ju ge alla fina människor respons!
My: Vilken tur, somliga tycker att mitt språk är analt!
Matilda: Ja, folk blir arga på mig med. Det får de bli. Det är okej.
Anonym: HEJHEJHEJEHEJEJJEHEJ!1
cc: Allt blir mycket enklare med konkreta mål!
Ivana: Hahahaha, fint :D

2007-03-26 @ 22:29:59
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: tedljunggren

Du är lite utav min idol. Du påminner om en av dessa sarkastiska och cyniska män som oftast bara finns i tv-serier; till exempel Ari Gold (Entourage) och Dr. Cox (Scrubs). Skulle jag försöka ragga på dig ger du mig förmodligen fingret. Av någon weird anledning gillar jag sådana tjejer. De brukar vara lite smartare än resten.

2007-03-26 @ 22:42:08
URL: http://tedljunggren.blogg.se/
Postat av: yeh-yeh girl

Förra året när jag fyllde år försökte jag styrka min ålder genom att säga "Det är min födelsedag idag". Funkade dåligt...

2007-03-26 @ 22:59:55
URL: http://gordonochjag.blogspot.com
Postat av: Anonym

Det är lugnt, Hanna. (att du inte svarade på mitt melj för ett tag sedan) :)

Jag är precis likadan med tv:n, blir totalt rastlös. Fika är dock okej, för då har man inte så mycket val mer än att sitta där och koncentrera sig på det som sägs och görs. Mm, avslappnande.

2007-03-26 @ 23:07:12
Postat av: Stila

Det är lugnt, Hanna. (att du inte svarade på mitt melj för ett tag sedan) :)

Jag är precis likadan med tv:n, blir totalt rastlös. Fika är dock okej, för då har man inte så mycket val mer än att sitta där och koncentrera sig på det som sägs och görs. Mm, avslappnande.

2007-03-26 @ 23:07:39
URL: http://www.stilas.blogspot.com
Postat av: emelle

I know the feeling! Tv går bara inte. Just nu är mitt skrivbord belamrat med fem olika magasin, en kopp med kallt thé, ett anteckningsblock, en åång att göra lista, samtidigt som jag bloggar och försöker skriva en artikel.

Så, sedär. Du är inte ensam.

♥?melle

2007-03-27 @ 00:38:46
URL: http://emelle.blogg.se
Postat av: tjo

men blogga dååååå!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2007-03-27 @ 14:28:08
Postat av: Anonym

Vet du att du att när du har den korthåriga peruken är du mycket lik natalie portman när hon var med i leon? Mycket lik. Och hon är liksom typ tolv där väl? All kredd till dig.

2007-03-27 @ 15:30:16
Postat av: Anonym

Nu tycker jag att du uppdaterar bloggen allt för sällan! Kom igeeeen, du har fans!

2007-03-27 @ 15:57:12
Postat av: lisa

Hahha, du är så rolig.

2007-03-27 @ 16:17:16
Postat av: <isabel

var kan man rästa på dog på bloggtoppen/NY resan??

2007-03-27 @ 16:17:48
Postat av: Isabel

jag menar så klart: var man KAN rösta på DIG? :D

2007-03-27 @ 16:18:32
Postat av: BEroende

DIN BLOGG ÄR GRYM:D

2007-03-27 @ 18:29:20
Postat av: Miomiom

Hope you enjoyed your visit.

2008-01-11 @ 04:00:19
URL: http://miomiom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback