Galna människor

Ursäkta tystnaden. Jag har varit sängliggande de tre senaste dagarna på grund av någon mystisk, äcklig sjukdom.

Idag fick jag dock dra mig från lägenheten på grund av en deadline, oxh när jag vandrade med min feberyra längs götgatsbacken så sker följande.



En man, en kort man, med dreads och baggybyxor och "övermanflifierad" gångstil rör sig frammåt. Till varje kvinna han går förbi yttrar han frasen: "Visa fittan!"

Detta gör mig förbannad. Han säger även detsamma till mig. Det är inte särskilt klokt att säga sådant överlag, men att säga det till mig är riktigt digert. Jag vänder mig mot honom, hytter med fingret mot honom som den gamla anrika dam jag är och börjar raljera.

"Du, din äckliga lilla dvärg. Om det inte vara för att du redan var kuklös så skulle jag klippa av din äckliga lilla snopp, så där säger man minsan inte till folk!"

Han blir rasande. Han stoppar ner handen i byxan, kallar mig för fitta och drar fram sin, mycket riktigt mycket lilla snopp, och skrattar.

Då plockar jag upp mobilen och säger åt honom att jag minsan ska ringa polisen, då det är olagligt att blotta sig.

Han blir mycket förbannad!

"Du är rasist! Du är nazist! Du ska ringa polisen för att du hatar negrer din jävla fitta, du är en jävla nazist!"

Jag knäpper återigen mina armar, jag ler brett, jag utnyttjar mina exotiska drag.

"Nej, ser du. Jag är knappast nazist. Jag är nämligen jude."

Runt oss har det nu samlats en ganska god skara med människor, många av kvinnorna runtom ser ganska roande ut. Jag tror att de finner det hela mycket roande när ett litet äckel får piss för skiten han gör.

Jag forsätter att kalla honom för tragisk, att han inte får visa snoppen på öppen gata och vrålar att han inte får säga sådanna saker till folk. Att han då minsan ska råka ut för skit, som den äckliga lilla skiten han är.

Då blir han aggressiv och ska hoppa på mig!
En av hans killkompisar håller i honom. Han hoppar, sliter och drar och skriker att han ska slå ner mig för att jag är en nazistfitta. Han ropar heil adolf hitler. Han ropar nazist. Han ropar rasist. Han gör sieg heil ett antal gånger (vilket är hets mot folkgrupp, det kan man också anmäla honom för) saliv flyger från hans mun och han ser ut som ett troll tagen ur en gammal äckelfilm innan datorteknikens tid då de fick bygga fula masker för alla små monster. Han är helt galen. Han lyckas nästan slita sig ur hans väns grepp, dock inte fullt.

Jag står och tittar på. Jag rör inte en min. Jag känner mig förargad. Jag är sur för att hans vän lyckas hålla fast honom, annars skulle jag kunna anmäla det lilla fanskapet för misshandel. Jag skulle ha låtit honom slå ett slag, sedan skulle jag hoppa undan.

Det skulle jag ha kunnat tjäna 10.000 - 15.000 kronor på. Det känns som att hans vän blåste mig på pengar, jävla skit.

Sedan dundrar de upp för gatan, jag får några applåder och han får skällsord över sig.

Nu känner jag mig genast mycket piggare och friskare igen.

Kommentarer
Postat av: Victoria

Fy fan vad bra! One down many to go... Tänk om alla tjejer kunde våga stå emot på det viset. Själv hade jag nog iallafall känt mig väldigt rädd innerst inne om jag blev hotad så av någon galning, som dessutom förmodligen är överlägsen om vi pratar fysisk styrka. Guurejt.

Postat av: Anonym

hahahahaha! fy fan vad bra att du säger ifrån, sånna där äckel ska inte få hållas!

2007-03-27 @ 18:56:14
Postat av: Jenny W

Bra gjort!

2007-03-27 @ 18:57:07
URL: http://jennyolivia.blogg.se
Postat av: henrietta

hahahahahahhahahahahahahaha HEJA HANNA!

2007-03-27 @ 18:59:32
Postat av: Angelica

Civilkurage är så hedersvärt, heja dig!

2007-03-27 @ 19:02:38
Postat av: Liza

Fy helvete så jävla bra!!!!! Du är min idol!!!!!

2007-03-27 @ 19:36:14
URL: http://knoll.blogg.se
Postat av: Linn

You go girl! =D

2007-03-27 @ 19:49:30
Postat av: Linn

You go girl! =D

2007-03-27 @ 19:49:40
Postat av: Anonym

oj, det blev konstigt. skulle bara skickats en gång. sorry

2007-03-27 @ 19:50:16
Postat av: Zombielicious

Du är min idol :D

2007-03-27 @ 20:17:01
URL: http://zombiefied.blogg.se
Postat av: Linderholm

HA HA HA, VILKEN ÄGNING! :D

2007-03-27 @ 20:58:53
URL: http://linderholm.blogg.se
Postat av: Isabelle

HAHAHAHA; fy fan va rolig du är. Du är min idol med, scheisse:D
Välkommen tillbaka ! Vi har saknat dig!

2007-03-27 @ 21:09:09
Postat av: Jenny

Underbart! du är grymt bra

2007-03-27 @ 21:37:57
URL: http://pygmeestyle.blogg.se
Postat av: Anonym

Fan, vad skön du är Hanna! Diggar din blogg och din personlighet! Mer personlighet till Sverige!

2007-03-27 @ 21:59:19
Postat av: Evis

Bravo!
Själv är jag nog ibland lite för ängslig och bara låter saker passera (utom mot nassar som delar ut flygblad, de blir jag istället ibland kanske lite för kaxig mot för mitt eget bästa).
Men man ska göra som du.

Postat av: hanna

Jag håller med alla andra, fy fan vad bra gjort! Jag brukar också skrika tillbaka åt äckel eller slå dom i magen, man måste våga visa att det är fel att säga såna saker!

2007-03-27 @ 22:16:00
Postat av: emma

det är jävligt synd att det inte finns fler starka tjejer runtomkring i världen. du är verkligenen förebild hanna, keep up the good work och ta ingen skit!

2007-03-27 @ 22:16:11
Postat av: marit

valkommen till paris... tjoho. men jag kommer aldrig pa sanna dar coola repliker SA JAVLA BRA!!

2007-03-27 @ 22:16:45
URL: http://mirremarre.blogg.se
Postat av: emma

det är jävligt synd att det inte finns fler starka tjejer runtomkring i världen. du är verkligenen förebild hanna, keep up the good work och ta ingen skit!

2007-03-27 @ 22:17:00
Postat av: Maria

Heja! :)
Jag kommer sällan på något att säga i liknande situationer, jag mest blänger och går därifrån. Och sedan tio minuter senare kommer jag på något lämpligt att säga. :P

2007-03-27 @ 23:26:18
URL: http://www.vildvittra.se/13
Postat av: linda

haha! :) det hade jag velat beskåda

2007-03-28 @ 08:14:38
URL: http://hurrtig.blogg.se
Postat av: joanna

civilkurage.jag älskar civilkurage. synd att det inte finns fler som agerar som du. jag skullha applåderat högst av alla. och antagligen lagt mig i.

2007-03-28 @ 09:00:03
Postat av: M

Det värsta man kan göra mot en blottare är att hånskratta. Det de vill ha är chockade miner, det går de igång på.

Så kom ihåg tjejer! Hånskratta! Då känner de sig verkligen förödmjukade.

2007-03-28 @ 17:47:51
Postat av: Hanna Fridén

ALLIHOPA. TACK! NI ÄR UNDERBARA.

BÄST!

2007-03-28 @ 17:57:37
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: Hanna Fridén

poplife: Ja, han var ju jätteliten! Han flängde och slängde med armarna, saliv sköt ur hans mun, hans ögon rullade och han stod och heilade. Det såg mycket lustigt ut. Trots situationen var det faktiskt svårt att låta bli att skratta. Men det började jag göra en bit bort sedan, vid Björns Trädgård ungefär.

Kul att du bevittnade det! Världen är liten, så himla liten!

2007-03-28 @ 18:00:37
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: Hanna Fridén

Eller Götgatsbacken är kanske liten.

2007-03-28 @ 18:00:50
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: popliv

Den är liten, det är den. Först trodde jag att det var två testosteronstinna alfahannar som hade rykt ihop. Men så fel jag hade. Det var ju östrogen som flödade ;)

You go girl!

2007-03-28 @ 19:38:29
Postat av: Matilda

Gosh! Det där påminner mig om Spanien. Där fick man höra liknande dagligen. Främst massa pussljud och hola guapa, tom när jag var en skitig och osexig pirat fick jag höra det. Läs det här inlägget f.ö: http://pusspjett.com/?p=74

2007-03-28 @ 22:00:31
URL: http://www.pusspjett.com
Postat av: yeh-yeh girl

Det påminner mig om när jag skällde ut en blottare på odenplan, fast då trodde alla att det var jag som var galen, för ingen hade sett vad han gjort. Han bad faktiskt om ursäkt, tro det eller ej.

2007-03-29 @ 00:17:51
URL: http://gordonochjag.blogspot.com
Postat av: Bella

Du är verkligen en superkvinna och jag beundrar dig. Du ger mig inspiration och kraft att säga emot assholes jag i vanliga fall hade undvikit. Det finns nämligen en kille i min klass, som alltid ska komma med sina högerextrema åsikter utan att någon säger emot. Exempelvis, en gång när vi hade öppen diskussion om invandring sa han: "Men alla invandrare som kommer hit är ju ändå för det mesta outbildade bönder" och det värsta var att han efteråt sa: "men jag är inte rasist". Han är verkligen en elak idiot, och det gör ont i mig varje gång han yttrar sådana saker och alla bara sitter där och stirrar och vill precis som jag säga emot, men vågar inte. Han är nämligen en sån som snackar skit och hittar på rykten bakom ryggen på folk om någon skulle säga emot det han tycker eller säga ifrån när han är en idiot. När jag läser ditt inlägg fylls jag med ilska mot den här idioten från min klass, men jag fylls samtidigt med ilska mot mig själv för jag vill också kunna vara så stark som du och kunna säga ifrån när idioter trycker ner en. Jag ska försöka finna din styrka, idioter som han ska fan inte få hålla på som de vill. Tack för att du finns och tack för din blogg, du är grym.
Mvh Isabella.

2007-03-29 @ 19:18:01
URL: http://thesixties.blogg.se
Postat av: Anonym

DU ÄR SJUK !!!!!!
FUCK YOU

2007-04-12 @ 20:10:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback