Idioter i toakön

Jag är sjuk. Min hosta låter tydligen som en lunsjuks och min huvudvärk överstiger det mesta. Inget tar bort det. Inte vätska, koffein, socker, mat eller promenader. Inte heller Ipren. Detta gör mig sur och grinig, därför ska jag passa på och gnälla över en sak som skedde i helgen.

Jag står i toakön på Spy Bar. Det står några tjejer och snackar en bit bort från kön. De går jag förbi. När jag ställt mig i kön och de kommer efter så blir en av tjejerna sur.

Puckobrud: "Jaha, så du tränger dig du va?!"

Jag blir förvirrad. Hon stod bakom och pratade. Hon stod inte i toakön. Hon ser sur ut. Aggressiv ut. Jag försöker skoja till det, lätta upp stämningen.

Jag: "Jag jobbar för Stureplansgruppen så jag får tränga mig!"

Då blir hon jätteförbannad! Hon börjar tjaffsa och härja. Jag ber henne lugna ner sig ett antal gånger. Jag säger åt henne att hon inte kan paxa en toaplats när man står ett antal meter från kön och pratar med kompisar. Det bryr hon sig inte om. Hon har frasen om Stureplansgruppen ettsad i hjärnan. Hon upprepar den gång på gång.

Tillslut får jag nog, jag säger till henne på skarpen.

Jag: "Hörrudu din lilla fitta, nu får du allt ta och lugna ner dig litegranna. Skärp dig och visa lite respekt."

Hon blir ställd. Slutsatsen är klar. Hon brukar med andra ord mucka med folk. Hon blir nervös och börjar se sig omkring, skrattar och försöker håna mig. Hennes händer darrar. Hon säger att hon inte bryr sig. Hon skrattar nervöst och flackar. Upprepar att det inte rör henne i ryggen. Om och om igen. Skrattar. Flackar. Hon säger att hon inte bryr sig.

Nej just det, ja.

När vi kommer fram till toaletterna så kommer två blonda tjejer inrusandes. Det är väldigt uppenbart att en av tjejerna mår väldigt dåligt. Hon ser ut att bryta ihop samtidigt som hon ska spy. Jag låter dem självfallet gå före som vilken annan vettig individ som helst.

Men INTE den andra tjejen. Hon rycker tag i en av dem och försöker pressa in både mig och de mot väggen. Jag säger åt henne att tagga ner, att lugna ner sig, jag måste spärra upp dörren och stå som en spärr medan den knäppa bruden pressar på bakifrån så att tjejen som mår dåligt kan passera (samma tjej spydde mycket riktigt sedan och blev utledd av en vakt, hon såg inte särskilt kry ut).

Sedan, när nästa toalett blir ledig, så låter jag ändå den bråkiga tjejen gå före. För att hon ska lägga ner. Men då fortsätter hon tjaffsa. Hon klampar fram och tillbaka, skakar på huvudet och bråkar. "Stureplansgruppen!" vrålar hon högljutt. Nu vill hon minsan inte gå på toa längre. Nu vill hon istället hålla upp hela toakön och tjaffsa. Till slut går hon i alla fall in, tillsammans med två av hennes tjejkompisar.

Vad den här människan gjorde som var otroligt korkat var:

1. Om jag skulle gå före för att jag fotade så skulle jag kanske ha gått förbi hela kön, och inte bara de som stod sist.
2. Att rycka tag och trycka på en person som är i färd att spy för att man själv inte kan tänka sig att förlora en köplats, det är tragiskt. Jag hoppas hon får erfara att spy ner sig själv offentligt på en krog som kompensation.
3. Att stå och vråla och skrika på någon i en toakö är inte okej. Jag bråkade visserligen tillbaka efter ett tag, men jag har inte direkt lust att få min tinnitus än mer förvärrad. Om det faktiskt handlade om ett missförstånd och jag råkade tränga mig så kunde hon ha sagt till på ett mycket trevligare vis. Att börja med tjaffs är aldrig särskilt konstruktivt.
4. Den lilla idioten bad om mitt namn. Det fick hon. Men sedan hade hon inte den sedvanliga artigheten att ge mig hennes. (Det spelar ingen roll, för jag har fotat henne och har hennes namn! Som jag självfallet inte tänker bruka till ett skit, heller.)
5. Det var ett helt gäng människor som jobbade på olika krogar på hela Stureplansgruppen som smet före hela kön. Inte jag, dock, vilket innebär att jag faktiskt är tämligen gullig gällande det hela jämfört med andra.

Detta skrivs av två anledningar.

1. Jag hoppas hon läser det och inser vilken vidrig satmara hon var.
2. För att hon gick omkring och spydde galla till alla möjliga om det. Förhoppningsvis så tror ingen på det, då hon verkade särdeles packad samt det faktum att jag, med tanke på hur hon vevade och travade, inte skulle bli det minsta förvånad om hon tagit något annat.

Jag blir störd, fruktansvärt störd av detta.
Det skulle vara skitsamma dock om hon inte ryckt och slitit i tjejen som behövde spy. Har man ett så pass stort krav på att behålla sin köplats så bör man kanske inte besöka krogen över huvudtaget. Vilken idiot. Speciellt med tanke på att hon såg ut att vara någonstans vid 25-26. Pinsamt.

Vad som dessutom stör mig är att tjejerna som kom efter i kön, som bara sett en bit av det hela, tog för givet att jag var den aggressiva parten. Jag var tämligen mer högljudd i slutet, men att ta för givet att inget har hänt innan dess, och inte fråga vad som hänt, och bara dra slutsatser utifrån rådande situation, och dessutom skita i tjejen som höll på att spy.

Ja, det är inte heller bra. De är jag också lite sur på.
Sur. Sur. Sur.
 

Kommentarer
Postat av: Sigmund

Men "fitta"? Det var väl brutalt opassande till en stilfascist?

2007-03-27 @ 20:41:13
Postat av: Hanna Fridén

Sigmund: Om någon står och bråkar som en tok med mig så ger jag mig själv friheten att använda vilka ord jag än vill. PASHWAH!

Postat av: Lilla T.

ojoj, vilken brud! usch och fy! hata!
måste säga att jag tycker att du skriver väldigt underhållande :)
Sen så undrade jag en grej också, ska nämligen köpa photoshop. Undrade bara vilken photoshop du har? Nu kanske jag inte behöver den allra bästa (de kostar alldeles för mycket, haha!). Utan mer redigera foton som en hobby.. Tacksam för svar! :)
ha en bra kväll och hoppas febern är helt borta!
mvh.

2007-03-27 @ 20:48:41
URL: http://lillat.blogg.se
Postat av: sofia

jag stod en bit framför i kön och kommer ihåg det där och visst stod hon och hennes kompisar (speciellt den blonda stod och snackade med en kille) och pratade med några killar borta i killtoakön! du var garanterat först till kön av dem hon blev nog bara sur för att hon... var en fitta, som du sa. jag tyckte du höll dig länge innan du sa till också... jag skulle ha spårat direkt!

2007-03-27 @ 20:49:14
Postat av: ANONYMÅÅÅZ

DET VAR VÄL HON EVADUBBELNAMNNÅGONTING SOM STOD I KÖN? HON ÄR VÄL ALLTID PACKAD OCH PÅTÄND?

2007-03-27 @ 21:10:52
Postat av: gas

hanna, jag trodde att du var en sympatisk människa. Med distans till dig själv och andra.
Så du vet hade jag också blivit förbannad men att säga att man "jobbar för stureplans gruppen så jag får tränga mig". Jag skulle möjligtvis kunna säga det som ett skämt men du jobbar ju faktiskt för stureplans gruppen. Jag tycket att det visar på avsaknad av själv insikt hos dig, tyvärr.
Stackars dig som är sjuk, hoppas du blir bättre snart. Simma lugnt.

2007-03-27 @ 21:20:07
Postat av: gas

hanna, jag trodde att du var en sympatisk människa. Med distans till dig själv och andra.
Så du vet hade jag också blivit förbannad men att säga att man "jobbar för stureplansgruppen så jag får tränga mig". Jag skulle möjligtvis kunna säga det som ett skämt men du jobbar ju faktiskt för stureplansgruppen. Jag tycket att det visar på avsaknad av självinsikt hos dig, tyvärr.
Stackars dig som är sjuk, hoppas du blir bättre snart. Simma lugnt.

2007-03-27 @ 21:23:04
Postat av: Ivana

Och folk undrar varför jag inte går ut längre. Herrejävlar vilka människor man kan stöta på.

2007-03-27 @ 21:34:21
URL: http://pimpgizmo.blogspot.com
Postat av: Hanna Fridén

Lilla T: jag använder senaste versionen av Photoshop. Photoshop kostar apamycket. Jag har det i och med företaget jag jobbar på. Jag tror det kostar runt 10.000, förhoppningsvis har jag väldigt fel. Förhoppningsvis. Jag vet nämligen inte.

sofia: Tack för medhållet! Världen är liten, ack så liten, verkar det som!

Anonym: Jag vet inte faktiskt!

gas: Jag borde nog lägga till i texten att jag även SA att jag sa det för att lätta upp stämningen eftersom att hon var redigt förbannad från start. Och att jag sa det med ett garanterat skämtsamt lynne, jag sa det i nasal ton och med fnitter i rösten, för att göra mig lite löjlig. Svårt att misstolka, med andra ord. Tro mig, jag är inte provokativ mot folk. Hon var enbart vidrig, jag försökte skoja till det, det kunde hon dock inte ta. Inte för att jag, i det läget, med tanke på hur hon betedde sig skulle ha behövt göra det. Jag skulle ha kunnat sagt att hon var dum i huvudet från start, och inte ens det skulle ha varit värre jämfört med vad hon öppnade med. Jag var knappast i en position där jag behövde vara daddande, det var jag dock ändå. Till en viss punkt. Och jag adderar följande, alla andra som jobbar för Stureplansgruppen gick före kön utan ett enda ord. Vilket jag inte heller kan se som fel, alls. Däremot så gör inte JAG det. Och som sagt, om det faktiskt var så så kunde hon nog tänkt på att jag, om jag använt det som ursäkt, kunde ha gått före HELA kön. Så nej, jag ser faktiskt inte ett enda fel med att jag skojade till det. Alls. Jag ser det inte. Och ja, jag är överdrivet sympatisk, som kanske bland annat märks när jag tog hennes fysiska våld för att hjälpa förbi tjejen som skulle spy.

Men det var kanske också osympatiskt?

2007-03-27 @ 21:37:17
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: g

att kalla en annan tjej för "lilla fitta" känns inte ok ens i en sån här situation. tycker jag.

2007-03-27 @ 22:01:18
Postat av: Leontina

Du är verkligen underbar

2007-03-27 @ 22:11:12
URL: http://betraktelsen.blogspot.com/
Postat av: PrettyInPink

det känns faktiskt som om "idioter i toakön" är en klassiker...krya på dej!

2007-03-27 @ 22:50:27
URL: http://www.PrettyInPink.blogg.se
Postat av: Hanna Fridén

Ivana: Yes, det här är garanterat ett av skälen till varför man undrar varför man frotterar i alkoholstinna miljöer.

g: Det tycker jag! Det är inte så mycket orden som folks agerande som spelar roll. Och jag var alltid mycket snällare, trots mitt enda, hårda ord.

Leontina: Tack!

PrettyinPink: Ja, på det ena eller andra sättet!

2007-03-27 @ 22:53:17
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: emilie

alltså, det jag reagerade mest var att hon inte släppte fram tjejen som behövde spy. brudar får vara hur jävla tjafsiga som helst, det rör mig inte i ryggen och det är deras problem, men om någon mår dåligt och behöver spy är det företräde. och, well, om man inte bryr sig om någon annans välmående kanske man borde tänka på sina skor. bättre att någon går före och spyr på toan än att någon spyr på ens skor.

det hade i och för sig varit rätt åt henne.

2007-03-27 @ 23:02:04
URL: http://frokenrinse.blogspot.com/
Postat av: Emma

jag reagerade också på "fitta" först men sen drog jag mig till minnes att jag faktiskt också har mött de här som går genom livet och beter sig som svin, och som kommer undan med det för att alla blir så paffa att de kommer av sig helt och svinerierna kan fortsätta. det du sa är sånt man går och tänker i efterhand att man skulle ha sagt, all cred till dig! jag hade inte vågat göra det samma, men jag hade ställt upp för den spyende tjejen absolut. du ska inte behöva ursäkta dina ändå sunda reaktioner på en uppenbart störd människa. man ska inte va så jävla eftertänksam och korrekt alltid.

2007-03-27 @ 23:09:01
Postat av: Anonym

Postat av: Hanna Fridén
Anonym: Max har en modellkarriär i bagaget, en mycket god sådan, som han dissade per praxis att han blev uttråkad. Kolla tillbaka på visningar bara, så får du se! Dessutom är han utvald av ingen mindre än jag, som enbart spenderar intim tid med mycket läckra herrar. Du, däremot, förefaller enbart vara avis. Du är säkert en karl jag dissat, even. Hej!

2007-03-28 @ 00:05:20
Postat av: Anonym

Postat av: Goran
herregud, detta är onekligen väldigt underhållande. huruvida någon är attraktiv eller inte trodde jag var en väldigt subjektiv åsikt, i synnerhet i fallet max bergå. den smaklösa självgodheten som frigörs i svaret ; " Jag tror varken jag eller resten utav Sverige instämmer tyvärr.." är väl snarare det enda osmickrande i sammanhanget om vi bortser från anonyms kommentarer. hanna, ditt citat ," Max har en modellkarriär i bagaget, en mycket god sådan, som han dissade per praxis att han blev uttråkad" är ju höjdpunkten i tråden och om det inte är dig emot så får du gärna berätta mer om den såkallade modellkarriären. hur kan jag ha missat den,mycket besynnerligt?

2007-03-28 @ 00:06:14
Postat av: Anonym

väntar fortf på svar...

2007-03-28 @ 00:07:05
Postat av: DiscoDan!

Men! Va fan, bruden var ju fittig, då är man ju en fitta. What's the deal? =/

Samtidigt Hanna, så får du ju räkna med att det blir såna här grejjer när du försöker skämta om att du jobbar för stureplansgruppen (tyckte visserligen det var skitkul o köra när du skulle köpa cigg), just eftersom folk vet nog inte riktigt vad dom ska tro. Speciellt i Stockholm där ingen är allting o alla är ingenting. Det finns ju folk som faktiskt kör med "hallå vet du inte vem jag är"-rutinen på fullt allvar.

Däremot så är det iaf grymt underhållande o läsa om dina eskapader här borta! ;)

2007-03-28 @ 04:26:42
URL: http://lehnberg.net
Postat av: Emma N

DU har verkligen spårat ur. Fitta?! Jävla jubelidiot. (Och då har jag inte ens sjunkit lika lågt som du). Dessutom är det fan skottpengar på den som, ens på skoj, har det dåliga omdömet att "skryta" om att man jobbar för stureplansgruppen.

2007-03-28 @ 07:30:14
Postat av: Maria

Varenda människa som själv har lite självdistans ser den uppenbara humorn i att säga att man får tränga sig för att man jobbar på Stureplan.

Om man däremot är humorbefriad/avundsjuk/vill mucka gräl så är det väl såklart att man tar det på allvar.

Det här påminner mig om varför jag inte är på krogen så ofta längre...

2007-03-28 @ 09:19:21
URL: http://maria.blogg.se
Postat av: madeleine

Fan vad alla ska reagera på att Hanna yttrade ordet fitta. Det har ju förklarats t.o.m i denna blogg vad ordet betyder egentligen, alltså våt ängsmark! Är det så elak att säga? Tjejen betedde sig ju odrägligt och ville varken lugna ner sig eller låta tjejen som mådde dåligt komma förbi då får man ta till sånna ord! Då förtjänar man sånna ord! BIG DEAL!!?? Jag tycker att det är bra att du säger ifrån Hanna!

2007-03-28 @ 10:02:44
Postat av: g

hade det gått lika bra med "hörrudu din lilla svartskalle" eller nigger eller jävla bög? är de ok, förutsatt att en person beter sig tillräckligt illa mot en? hur illa måste man bete sig för att det ska vara ok att börja använda dig av den sortens okvädesord som inte egentligen är dåliga men som används så (fitta, bög m.fl.)? genom att använda dem som okvädesord så säger man samtidigt att "det här (fitta, bög etc) är det värsta man kan vara", typ.

2007-03-28 @ 11:00:49
Postat av: Ida

Gnäll på du, jag har råkat ut för samma hostproblem som du och vi kan gnälla tillsammans! :)

2007-03-28 @ 11:30:52
URL: http://legallyblonde.se
Postat av: Hanna Fridén

DiscoDan: Jag väntar mig det, däremot så argumenterar jag också tillbaka för min sak!

Emma N: Men herregud, det är ett ORD. Jag kan inte se det hemska i det av den enkla anledning att jag vet vad saker leder till om man är snällare: DET LEDER INGEN VART ALLS. Dessutom försökte jag vara snäll mot henne, vad fick jag då? Exakt lika mycket skit som innan. Varför ska jag behandla en person med överdriven respekt och köra över hela mig själv? Vad är det idiotiska i att i alla fall försöka, för att sedan ge upp, medan hon aldrig ens försökte? Hon kallade mig för idiot osv, är det bättre än att jag kallar henne för fitta?

Maria: Ja, jag tyckte också att det var humoristiskt. Jag tyckte att jag drev med hela konceptet. Men det var kanske ett svåruppfattat skämt. Däremot så förklarade jag för henne att jag skojade, och det kunde hon inte ta sen heller, och det tycker jag är skumt!

madeleine: Tack! Härligt att du står på min sida! Och ja, jag tycker inte att ordet fitta är ett hemskt ord att säga, jag tycker att det är värre att kalla någon för idiot eller liknande. Menmen.

g: Ska vi säga såhär, om en person börjsr bråka med mig och jag står och är trevlig och försöker anstränga mig för att det ska bli bra, och hon väljer att fortsätta bråka och blir än värre och värre (då hon förmodligen ansåg att jag var den typen av person som man kunde kliva på, då jag var trevlig istället för motkäftig) och inget hjälper. Ja, då tycker jag att jag, i facto, kan säga precis vad som helst som får den här personen att rycka till och förstå ATT man inte kan bete sig hursomhelst utan att få mothugg. Folk måste helt enkelt fatta att de får skit och de startar skit, och vilka medel man tar till (så länge de inte är fysiskt skadliga såklart) spelar egentligen ingen roll, enligt mig.

Ida: Hosta är verkligen vidrigt, man känner sig så sunkig! Krya på dig!

2007-03-28 @ 12:47:29
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: Sara

hahaha, fy fan vad bra sagt! men häng ut henne så hon får skämmas ^^

2007-03-28 @ 13:09:39
URL: http://ziebling.blogspot.com
Postat av: Anton

vägra spybar!

2007-03-28 @ 13:32:27
URL: http://technoetc.blogspot.com
Postat av: Hanna Fridén

Sara: Näää, hänga ut folk tänker jag inte göra. Det vore lågt till och med får en så låg människa som jag! Haha :D

Anton: Nää, jag gillar Spy Bar! Folk är snälla mot mig där. Överlag. Det här är egentligen den första kontrovers jag varit med om där!

2007-03-28 @ 13:37:19
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: emelie

men jösses vilka reaktioner du fick. jag ska va ärlig och säga att jag hade nog reagerat ungefär som du. antar att du använde "Stureplansgruppen" med en gnutta ironi (fick den känslan när jag läsate iaf). beter man sig så svinigt som hon, klarar man nog av att ta lite kritik.

2007-03-28 @ 14:38:26
URL: http://emeliesandstrom.blogg.se
Postat av: Alex

du skulle ju förjklrarat att dui bara drygade dig på skoj i början och backat i kön direkt. att lägga in fitta förstår jag fortfarande inte avrför du gjorde. att hon inte lät en illamående tjej få gå på toa är helt sjukt. jag tycker inte hon var något svin ibörjan, men det avr du som upplevde det. att hon sedan ballar ur totalt visar kanske iofs att hon var mer otrevlig från början än vad du skrev, eller möjligen att du var det. det vet bara ni.

2007-03-28 @ 15:35:17
URL: http://alexjakobsson.blogg.se/
Postat av: Anonym i toakö

Alex: Jag förstår inte varför Hanna glömt att skriva ner det, men hon sa till tjejen flera gånger att det var på skoj. Hon bad till och med om ursäkt till tjejen för att hon valt att skoja om det och försökte påpeka att det var för självironins skull men den där tjejen började bara skrika åt henne hela tiden och upprepade stureplansgruppen hela tiden och var aggressiv. Synd att Hanna glömde att skriva det, det styrker hennes poäng, men jag var där och såg det. Men varför skulle Hanna ha backat? Det var ju de här tjejerna som försökte tränga sig, det såg jag också. de stid och pratade med några kompisar längre bort och kom väl ihåg att deblev kissnödiga i efterhand eller liknande...

2007-03-28 @ 16:02:06
Postat av: Sara Forsberg

ååh vad jag är less på alla som gör detta till en sån stor sak! ok, hanna kallade en brud fitta?? var det något mer? nej, det var faktiskt inte mer än så. och hon hade ju försökt att resonera med brud-fan, men tyvärr så funkar det inte att vara "resonerlig" alla gånger. hanna, jag diggar dig som fan, och hade förmodligen gjort samma sak, dock valt ett mycket mer passande ord, som tex. cp-hora eller något annat kreativt. haha. puss på dej, det är du värd=)

2007-03-28 @ 16:18:23
Postat av: Linnea

Oj, kära hjärtanes vad folk tar illa vid sig. När jag läste inlägget om toakön skrattade jag, eftersom jag tyckte att du gjorde så jävla rätt! Dessutom, om nu ordet fitta betyder våt ängsmark är det väl lika bra att vi tjejer tar tillbaks makten över det och använder det när vi vill? Dessutom var hon ju, toakötjejen, inte en våt ängsmark, utan en fitta.

2007-03-28 @ 17:03:52
Postat av: anna

Tycker att det va bra att du sa till och alla som blir upprörda över fitta borde tänka om, har dom inte sagt det någongång i sitt liv? Men en sak förstår jag inte, varför trängde du dig?

2007-03-28 @ 17:19:08
Postat av: Linn

Du har enligt mig all rätt att vara sur. det finns kö av en anledning och om man vill ha en plats i den ska man placera sig i kön

2007-03-28 @ 17:46:29
URL: http://linnosterberg.blogg.se
Postat av: Hanna Fridén

Zombielicious: Tack för att du är så bra och snäll, och tack för att du förstår mig!

emelie: Yes, det var självironiskt menat. Jag menade att göra lite narr av mig själv för att lätta upp stämningen. Sånt funkar alltid annars, men inte i den här situationen. Hon var kanske redan arg på något.

Alex: Ajdå, det gjorde jag! Fast det hade jag visst glömt skriva i texten. Läs svaret till dig som "Anonym i toakö" skrivit så får du se!

Anonym i toakö: Världen är liten. Så sanslöst liten. Jag vet nästan inte om jag ska bli rädd eller bara glad. Tack i vilket fall!

Sara Forsberg (UNDERBARA KOMPIS PUSS PUSS KRAM PUSS): Haha! Ja! Du skulle ha kallat henne för Cp-hora, fittmongo och allt annat möjligt fint! Sedan skulle du ha skrivit hennes telefonnummer och namn på en lapp, skrivit "jag suger ring mig puss" och spridiy ut det på alla toaletter. Eller nej, det skulle du kanske inte ha gjort i och för sig, eh, men man kan alltid drömma sig bort. Fantisera. Spinna dramatik. Allt det där. Det var underbart att se dig igår, min kära Sara, puss och kram!

Linnea: "Dessutom var hon ju, toakötjejen, inte en våt ängsmark, utan en fitta." Haha, så roligt sagt! Du är bra, mycket bra.

anna: Jag trängde mig inte! Om jag gjort det så skulle hon få bli hur arg som helst, men mig veterligen stod hon borta vid killtoan och snackade med killkompisar, och vi nådde kön ungefär samtidigt, fast jag en bit före. Så om hennes uppfattning om toakö inkluderar även killtoakön som inte ens är någonstans i närheten, så absolut, då trängde jag mig, men inte annars!

2007-03-28 @ 17:50:16
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: Sanna

Precis sådär ska man reagera! Kör på, idioter ska man inte behöva stå ut med. Bit ifrån!

2007-03-28 @ 19:19:58
URL: http://sannas-sanna.blogspot.com
Postat av: lala

Det är verkligen piss jobbigt när folk är dumma och så i toakön. Men iof är det ju en plats där alla samlas när de är nödiga, kan du vara det oxo.
Men aaa...så synd när man blir illa behandlad i toakön. Men kan man rättfärdiga att använda ordet 'fitta' - i negativ bemärkelse?
Är det inte lättare att bara säga något ofattbart klokt eller så...eller aaa.

2007-03-28 @ 19:25:03
Postat av: lala

Kan vara det oxo* som förklaring liksom till det onödiga otrevliga.

2007-03-28 @ 19:26:10
Postat av: L

haha kan inte annat än citera meningen som tidigare yttrades; "Dessutom är det fan skottpengar på den som, ens på skoj, har det dåliga omdömet att "skryta" om att man jobbar för stureplansgruppen."
det är väl dessutom inte första gången du använder dig av "jag jobbar för stureplansgruppen" på "skämt"? vad är det roliga med det liksom?

dessutom tycker jag att du ger intryck av att kunna vara ganska bra på att mucka med folk också (samt anse dig själv ganska överlägsen de flesta) men framförallt så är det väl inte att du yttrat ordet fitta som är det tråkiga utan att du använder det som något nedlåtande. var lite kreativ då det gäller förolämpningarna istället.

2007-03-28 @ 22:07:58
Postat av: Sigmund

Att kalla en tjej för fitta är att reducera hennes enda funktion till hennes kön (nånting som är väl kanske mest passande för en man att göra under munhuggande.)

Men mest av allt tycker jag det är brutalt.

2007-03-28 @ 23:29:11
Postat av: upper

white trash allting, inklusive dig. Somliga kommer aldrig få det, synd för dig, skönt för oss!

2007-03-29 @ 12:14:49
Postat av: Anonym

pinsamt.

2007-03-29 @ 14:58:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback