Not so hot for precious metallic tights

Nej, jag måste säga det, jag är inte alls sugen på silver och guldmetallics på tights i vår, alls. Saken är den att de har setts på klubbar i Stockholm hela hösten och redan blivit riktigt uttjatade, och på Blammo reade de exempelvis ut dem vid vinterrean just av detta skäl.

Jag hade ett samtal med Devi B på BON Magazine om just guld och metallictights i vår och hon delade min åsikt till punkt och pricka, det känns trist och uttjatat på Stockholms klubbar. Nu vet jag inte riktigt hur det har sett ut på Söder eller på de brattiga ställena, men på platser som Teatron, Ace och Spy Bar så är det redan uttjänt.

Däremot, mettalictights i kraftiga färger, det ser jag gärna mer av i vår! Det är jag sugen på, och det kommer in mer och mer. Tights i starka färger överhuvudtaget, för de som kan bära upp dem alltså, det är garanterat inget för någon som mig med mina muskulösa sprinterlår. Jag ser ut som en tunn tändsticka med två klossar i tights! Naturlig ridbyxa, typ!
 
Självklart finns det undantag beroende på hur man kombinerar sin outfit, det finns det alltid. Men om tightsten tar överhand så kommer jag bara att lägga märke till de där tightsen som jag tjatat sönder mina ögon på hela hösten!

Kommentarer
Postat av: Donya

inte på ngn med muskulösa sprinterlår alltså.. jajks hur har jag egentligen sett ut?! haha..
Håller med dig att det beror lite på hur man kombinerar sina outfits!

2007-03-01 @ 16:33:19
Postat av: Sara

är nyfiken på att höra mer om din bakgrund. har du varit sprinter alltså? kraam sara

2007-03-01 @ 16:33:25
Postat av: anna

ok om jag länkar till dig på min sida? diggar ditt språkbruk och din klädstil! ;)

Postat av: Anonym

Min pojkvän jobbar också för Stureplan.se =)
hihi.. Fin blogg btw!

2007-03-01 @ 18:52:21
URL: http://danajs.blogg.se
Postat av: Victoria

Det beror ju på att silvertightsen används mycket av den typ av människor som just brukar befinna sig på de klubbar du pratar om! Precis lika irriterande var det när korsetten helt plötsligt blev så trendig.

Silvertights är jättesnyggt anyway, om du frågar mig!

2007-03-01 @ 20:12:01
URL: http://svartvitlila.blogg.se
Postat av: Anna

Vad tycker du om tights i svart metallic?

2007-03-01 @ 21:45:02
Postat av: Anonym

Hej! Vad tycker du om svarta metallictights?

2007-03-01 @ 21:48:31
Postat av: elsa

säger samma sak som Donya, har också sprinterlår..haha. men jag tänkte höra vad du tycker om färgade jeans i vår? kan jag använda de gula jeans jag köpte förra året? :P

2007-03-01 @ 22:20:34
Postat av: elsa

säger samma sak som Donya, har också sprinterlår..haha. men jag tänkte höra vad du tycker om färgade jeans i vår? kan jag använda de gula jeans jag köpte förra året? :P

2007-03-01 @ 22:22:41
Postat av: elsa

säger samma sak som Donya, har också sprinterlår..haha. men jag tänkte höra vad du tycker om färgade jeans i vår? kan jag använda de gula jeans jag köpte förra året? :P

2007-03-01 @ 22:23:13
Postat av: elsa

håller med sara, skulle vara intressant att höra om din friidrottskarriär ;) är också sprinter :)

2007-03-01 @ 22:31:17
Postat av: Hanna Fridén

Donya: Nej, precis, man blir lite väl Hulken i en gyllene förpackning, haha! Annars gillar jag att accentuera dem med typ tajta jeans och stor top, men någonstans sätter jag en gräns! :D

Sara: Aldrig något professionellt, men ja, jag sprang i skolan, mestadels för att jag var knäpp, skulle jag tro. Jag var träningsnarkoman i 12-årsåldern och flera år efter det så fortsatte jag med att ha ett träningspass på cirka 3 timmar om dagen där jag i princip enbart tränade benen.

anna: Åh, tack så mycket! Och ja, det får du hemskt gärna göra, jag blir så glad så!

danajs: Där ser man! Vad heter han och vad jobbar han med? :)

Victoria: Ja, precis. Silvertights har nog inte varit lika välanvända på ställen som Marie Laveau och Sturecompaniet, direkt!

Anna: Jag tycker att det låter superläckert!

elsa: Det tycker jag absolut att du kan! Gula jeans är fabulous.

elsa: Åh, är du? Vad kul! Är det en hobby eller springer du professionellt? Jag kan inte springa längre, är jag rädd, jag skadade mina leder för mycket när jag var ung så jag får vara lite försiktig, de är uttöjda som... ja, jag vet inte riktigt, de är som gummi så jag stukar ben och fotleder hur lätt som helst!

2007-03-02 @ 09:02:32
Postat av: anna wintour

har du träffat någon kunglig person på ditt jobb?

2007-03-02 @ 10:00:48
URL: http://annawintour.blogg.se
Postat av: Fröken SötSur

Fa, jag skulle se helt sjuk ut i metallictights. Däremot såg jag ett par snygga i svartmetallic, liksom silversvart på något sätt.

2007-03-02 @ 10:26:51
URL: http://suratanten.blogs.se
Postat av: Fröken SötSur

Fan, jag skulle se helt sjuk ut i metallictights. Däremot såg jag ett par snygga i svartmetallic, liksom silversvart på något sätt.

2007-03-02 @ 10:27:05
URL: http://suratanten.blogs.se
Postat av: Fröken SötSur

Fan, jag skulle se helt sjuk ut i metallictights. Däremot såg jag ett par snygga i svartmetallic, liksom silversvart på något sätt.

2007-03-02 @ 10:27:42
URL: http://suratanten.blogs.se
Postat av: Mippan

Läser din blogg regelbundet, du är verkligen en liten entreprenörsförebild (ordet är dock vidrigt) för unga kvinnor! Vad tycker du om Acnes silvervävda toppar och microklänningar? Går och nyper i dem och känner som du att det här jävla metallicmodet är som ett jobb man är tvungen att göra - ingen lust alls. Ändå överväger man, för typ 4000 spänn. Hur slavig är man egentligen? Fri vilja???
Öppen för input
Grym blogg!!

2007-03-02 @ 10:50:44
Postat av: Mippan

Läser din blogg regelbundet, du är verkligen en liten entreprenörsförebild (ordet är dock vidrigt) för unga kvinnor! Vad tycker du om Acnes silvervävda toppar och microklänningar? Går och nyper i dem och känner som du att det här jävla metallicmodet är som ett jobb man är tvungen att göra - ingen lust alls. Ändå överväger man, för typ 4000 spänn. Hur slavig är man egentligen? Fri vilja???
Öppen för input
Grym blogg!!

2007-03-02 @ 10:52:18
Postat av: elsa

oj råkade visst posta min kommentar lite för många gånger, skyller på seg dator.. jag friidrottar lite halvseriöst, har klarat mig från skador och sånt hittills i alla fall :)

2007-03-02 @ 16:28:17
Postat av: elsa

oj råkade visst posta min kommentar lite för många gånger, skyller på seg dator.. jag friidrottar lite halvseriöst, har klarat mig från skador och sånt hittills i alla fall :)

2007-03-02 @ 16:48:17
Postat av: Hanna Fridén

anna wintour: Nepp! Jag tror inte ens att jag skulle känna igen en kunglighet vid namn, jag känner knappt igen kändisar. Folk som är kända blir alltid störda när jag inte vet vilka de är, och när de säger namnet vet jag oftast! Men jag är dålig på att känna igen folk från bilder, ska medges. Det är ett handikapp. Jag behöver 3D.

FrökenSvart: Det skulle jag också kunna tänka mig, låter läckert! Vart såg du dem?

Mippan: Haha! Om du inte vill ha metallics, då ska du skippa dem! Det finns flera andra grenar i modet, och metallics är absolut inget måste. Själv gillar jag det, men just tights skulle jag se galen ut it!

elsa: Inte ditt fel och inte din dators fel, det är blogg.se som håller på att uppdatera systemet så allt beter sig lite konstigt.

2007-03-02 @ 19:09:07
URL: http://frankincense.blogg.se
Postat av: Miss universum

Nä nu blir jag orolig. Jag fick för mig att det var feminism som genomsyrade denna fina blogg, men finner att alla verkar bry sig om allt det som är så uttjatat förnedrande för oss kvinnor. VI ÄR INTE OBJEKT! Så låt oss inte göra oss till det heller.

Vi skall ta tag i sni..an och göra som killarna! Vara stolta utan att söka bekräftelse hos andra än hos oss själva.

2007-03-20 @ 11:25:25
Postat av: what is valtrex

Cool site. Thanks!





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback