Öppet brev till mina kompisar

Jag är aldrig inne på MSN. Om det står att jag är online så innebär det att min MSN loggat in automatiskt på den bärbara datorn och att jag med högsta sannolikhet inte sitter där då jag alltid stänger av den om jag ser att den är på. Ja, förutom det faktum att jag aldrig skulle stå som "online" om jag faktiskt var där. Då skulle jag stå som "away".

Annars brukar jag stå som "upptagen". När jag står som "upptagen" så betyder det antingen att jag inte är där, eller att jag är just upptagen, eftersom att jag angivit statusen "upptagen" och då vill jag inte att folk ska prata med mig. Jag tycker lika illa om chatt som meningslösa tjattriga telefonsamtal. När folk då alltså skriver till mig och vill "chatta" på MSN så blir jag irriterad, eftersom att jag står som "upptagen", och därav alltså förmodligen är just upptagen. Det vill säga, jag gör något annat som kräver tid som innebär att jag inte har tid. Jobb är undantag, det är okej, och frågor såsom: "Vill du ses imorn och fika?" då det leder någon vart och inte tar tid.


Meddelanden skrivna i gemener, där det står typ "hej söt" eller "puss" är framförallt förbjudna. Jag gillar inte sånt, det skrämmer mig och får mig att vilja flytta ut till en timmerstuga i skogen och bli eremit.
 

Kommentarer
Postat av: Ivana

Haha så jävla klockrent Hanna!

Postat av: Signatur J

I so know what you mean. På MSN existerar inte den verkliga innebörden av ordet "UPPTAGEN".

2007-03-07 @ 17:41:24
URL: http://www.femista.blogspot.com
Postat av: :I

väldigt onödigt inlägg...

2007-03-07 @ 17:47:19
Postat av: STORA KATTDJUR

Hej sot! *rensa din skorsten*

^___^

2007-03-07 @ 18:00:38
Postat av: Hanna

Men varför ha msn överhuvudtaget?

2007-03-07 @ 18:01:21
URL: http://hannaslilla.blogg.se
Postat av: Hanna Fridén

Ivana: Det är så jobbigt att de blir sura för att jag inte svarar när jag inte är vid datorn?

Signatur J: Eller hur? Precis som att folk blir sura om man inte har tid att svara i mobilen. HEJ, HELA VÄRLDEN KRETSAR KRING MIG!!! ALLA SKA ALLTID HA TID MED MIG PRECIS NÄR JAG VILL!!!

:I Jaha, så det tycker du? Du tror att jag tycker att det är kul att få telefonsamtal och mail i stilen: "Buuhuhuhuh, hatar du mig du svarar aldrig!?" av mina vänner? Är det inte bättre att klargöra för dem exakt varför de aldrig får något svar?

STORA KATTDJUR (Martin Kallisti): Det var nog första gången du skrev något fint, Martin, denna dag ska bannemig skrivas upp i almenackan!

Hanna: Jobb! Och för att folk ska kunna dra iväg typ: "Hej, vill du fika imorn?" chatta däremot gillar jag inte alls.

2007-03-07 @ 18:12:10
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: Victoronia

Jag älskar att snicksnacka..speciellt om jag känenr folk som bor i en annan stad eller ett annat land..man har inget val direkt..men att prata med "grannen" om ingenting eller flörta med någon okänd på msn är totalt meningslöst..

nåt jag hatar extra mycket är när killar skriver ":)" ENBART! vadå..säger dem hej till folk på det sättet ute på stan eller?! gah!

2007-03-07 @ 18:35:03
URL: http://victoronia.blogg.se
Postat av: Proserpina

Hanna, såsom jag uppfattat saken har msn något egna civila koder. Upptagen = du sitter vid datorn och är fucking viktig som inte svarar. Online = du är hur tillgänglig som helst och ännu otrevligare som inte svarar. Alltså, lite msn-tips i alla välmening:
- Om du är riktigt jäkla upptagen och inte vill bli störd alls = "visa som offline". Du kan ju fortfarande se om någon du behöver prata med är online och kontakta den när du vill.
- Ganska upptagen = "inte vid datorn" = folk som kontaktar dig kan knappast förvänta sig ett svar...

2007-03-07 @ 18:48:49
URL: http://proserpina.blogg.se
Postat av: Hanna Fridén

Victoronia: Jag var social en gång i tiden, nu avskyr jag allt och alla. Jag är bitter.
Proserpina: Nej, om någon kräver att jag ska svara när jag står som Upptagen så är det inte mitt problem, utan deras. Samt att jag uppenbarligen inte kan svara om jag står som online för att min dator loggar på automatiskt. Då tycker jag att det är bra att jag informerar mina vänner om detta faktum, så att de slipper känna sig ignorerade. Och så att att jag slipper komma hem till 40 meddelanden där det står "HALLÅ SVARA HEJ HALLÅ??!?!??!" typ! Samt att, även om jag står som online, så finns det ingen skyldighet att jag ska svara, precis som att jag inte behöver svara i min mobil när det ringer. Det är inte en uppgift, och det är oartigt att folk att begära att man ska ändra på alla regler inom vett och etikett enbart för att de känner för att prata för sekunden.

2007-03-07 @ 19:43:35
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: Lina

oh now I know....alltså okej med fika och sånt prat då..hehe. jag avskyr också meningslöst prat..det gör mej stressad

2007-03-07 @ 20:55:10
URL: http://www.modeflickan.blogspot.com
Postat av: STORA KATTDJUR

JAG ÄR INTE SNÄLL. STORA KATTDJUR TÄNKER BARA PÅ SIG SJÄLVA OCH PÅ ANNIE LENNOX.

2007-03-07 @ 21:17:27
URL: http://uppland.blogspot.com
Postat av: Hanna Fridén

Lina: Ja, du och jag är lika socialt missanpassade, det gillar jag! AUTISM NÄSTA!

STORA KATTDJUR (Martin Kallisti): NÄR JAG TÄNKER PÅ STORA KATTDJUR SÅ TÄNKER JAG PÅ STOR RUND STJÄRT SOM MÄTTAR HELA NIGERIA.

2007-03-07 @ 21:34:53
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: nollåttan

har inte msnat sedan 2001. bara boring det där.

2007-03-07 @ 22:26:14
URL: http://www.nollattan.blogg.se
Postat av: DiscoDan!

Ehm. Du -skulle kunna- se till att MSN inte loggar in sig automatiskt på din bärbara dator, genom o bocka av den lilla bocken som lurar på ditt inloggningsfönster. Genom att du helt enkelt "loggar ut", och sedan drar upp inloggninsfönstret. Och sedan bockar av bocken. bock bock bock cock.

2007-03-08 @ 05:11:32
URL: http://lehnberg.net
Postat av: Hanna Fridén

Dan: Sedan när har jag gett intrycket av att vara dum i huvudet, Dan? SJÄLVKLART FUNGERAR DET INTE. DET ÄR FEL PÅ HELA DATORN, FAKTISKT. Men då den tillhör min mor så är det upp till henne om hon vill ominstallera systemet, vilket är vad som behövs, och det vill hon inte.

Nu ska jag klappa dig på huvudet. Klapp klapp klapp.

2007-03-08 @ 05:24:46
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: Proserpina

Det verkar bara så jobbigt att bli irriterad när det finns sätt att undvika det. Irritationsproblemet går ju att lösa med egna medel.

Och nej, du har inte gett något intryck av att vara dum i huvudet. Cynisk bitterflata som jag är brukar jag hitta fel på alla, men du utgör ett trevligt undantag.

2007-03-08 @ 19:12:41
URL: http://proserpina.blogg.se
Postat av: Hanna Fridén

Properpina: Ja, men det är svårt att undvika att bli irriterad när man informerat folk om problemet 100 gånger och de fortsätter gnälla. Jag anser inte att det är en skuld som bör läggas på mig. Helt enkelt. Faktum är att jag tom. anser att det är elakt att de ignorerat vad jag berättat för dem om min MSN och sedan beskylla mig för att vara dryg när jag inte svarar, när jag faktiskt inte är någonstans i närheten av min dator.

Jag anser också att det är drygt när folk anser att man ska ta avkall i sitt mycket pressade jobb för att chatta med dem. Det är som om att jag skulle kräva att prata med en vän i telefonen som pluggade inför en hård tenta bara för att jag hade det tråkigt.

2007-03-09 @ 02:32:57
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: Hanna Fridén

Prosperpina: Förlåt om det låter drygt förresten, jag vill bara förklara!

2007-03-09 @ 02:36:39
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: DiscoDan!

Shit! Börjar du be om ursäkt för dryga inlägg nu också? What's this? Our sweet girl has gone sour? ;)

Men skäms du inte av att sitta o chatta på mammas dator istället för o jobba Hanna? ;) Du kanske kan installera en nyare version av messenger? Du kan använda dig av en söktjänst (som t.ex. "google") för att hitta installationsinstruktioner.

Själv har jag löst mitt MSN-dilemma genom att hela tiden skriva i mitt namn vad jag pysslar med. O helt enkelt totalvägra att ens ta upp för diskussion att jag inte svarar ibland. På så sätt har mina kära gröna MSN-gubbar lärt sig. Dom börjar inte snacka för att dom har tråkigt. O isf så skriver dom "Där?", o då behöver jag inte svara om jag inte vill vara där.

Å andra sidan har jag inte lika många flåsande groupies som du verkar ha. Det kanske förklarar varför ingen pratar med mig. Hrm...

2007-03-09 @ 07:46:19
URL: http://lehnberg.net
Postat av: leila

håller fullständigt med dig, ha det bra/leila

2007-04-26 @ 21:37:29
URL: http://ladyley.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback