Chefer är alltid så sympatiska

Carl M Sundevall skickar ett SMS:

"Läste lite i din blogg. Vill bara rätta: Jag läser inte amerikanska Vogue, men kul att de har samma modeteorier som jag! Ses!"

Mitt svar:

"Ja, ska du inte bli chefredaktör där istället? Kan du inte snälla, i så fall, förbjuda all form av stretch, turkåst och få folk att förstå att fötterna, även i sandaler, ska vara klädda. Tack!"

Carl svarar genom att skicka et ljudfil med en avfyrande pistol, jag har en mycket sympatisk chef.


Kommentarer
Postat av: Hanna P

that's what they're there for.

Postat av: Evis

Jag gillar turkost. Och toppar med stretch, vore trist om det inte fanns trikå utan bara stela skjortor.

2007-05-18 @ 22:43:38
URL: http://web.comhem.se/~u31138198/main.html
Postat av: Hanna P

jag skulle bli förvånad om min chef ens vet hur man skickar en ljudfil.

2007-05-19 @ 08:35:10
URL: http://hannapannapersson.blogspot.com/
Postat av: men alltså

strupor i sandaler? näe tack.
först tänte jag att din chef liksom vill göra dig uppmärksam på att inte skriva saker som inte är sanna(typ att han skulle läsa amerikanska vouge) men det känns som att du tolkade det hela till din fördel, varpå han skickar ett: *pang* för att liksom:
.... ah, hon fattar inte.
men sandaler ska man va barfota i.

2007-05-19 @ 09:30:47
Postat av: EvaPE

Meeeen...jag har lärt mig tvärtom, aldrig strumpor i sandaler eller sandaletter. Fel? Jag har liksom aldrig riktigt förstått varför, kanske det beror på att det alltså är tvärtom?
Ähh..förvillad är förnamnet.

2007-05-19 @ 10:29:27
URL: http://monkeytoys.com/evasfotodagbok
Postat av: ja

hela kylie-kollektionen går i vitt o turkost

2007-05-19 @ 12:27:52
Postat av: Ellen

strumpor i sandaler? noooh! det är det sköna med sandaler ju, man kan vara utan strumpor! :D

2007-05-19 @ 12:53:04
Postat av: Ellen

strumpor i sandaler? noooh! det är det sköna med sandaler ju, att man inte behöver ha strumpor. det är bara män som har det. med skjorts. usch.

2007-05-19 @ 12:55:08
Postat av: ja

antagligen var det nånslags skämt

2007-05-19 @ 13:39:13
Postat av: Anonym

Du ÄÄR inspirerad av schulman=)

2007-05-19 @ 14:21:48
Postat av: Hanna Fridén

Alltså, jag har en turkås schal, jag bär stretchiga plagg ganska ofta och jag går sannerligen barfota i sandalerna på sommaren. Jag tror inte att det roliga gick fram här.

2007-05-19 @ 15:56:41
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: Hanna Fridén

Anonym: Jag tycker att Alex skriver bra, men jag förstår inte riktigt hur citerande av SMS skulle innebära att jag inspireras av honom.

2007-05-19 @ 15:57:54
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: Annika

Hanna, du kan ju inte använda ironi i din blogg! IRONI GÅR INTE FRAM PÅ INTERNET, och kan FRAMFÖR ALLT inte användas av människor som på olika sätt är OFFENTLIGA PERSONER.
Det är jättejobbigt för min kändismorsa, hon kan inte säga någonting överhuvudtaget som innehåller ironi, eftersom hon alltid misstolkas. Det är väldigt roligt, om hon går in i ett bastuvarmt rum kan hon inte ens säga "ojoj, här var det kyligt" som en normal människa, utan måste le och säga "här inne är det varmt". Så pratar man ju inte. HALLÅ.
Jag ska byta namn till Slobodan Milosevic och bara vara ironisk hela dagarna.

2007-05-19 @ 16:27:29
URL: http://www.fatale.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback