De vill se mig alkoholiserad

Ja, jag har tänkt att detta är lite bedrövligt. Speciellt med tanke på att jag varit väldigt duktig på att hantera mitt alkoholintag tidigare, och att jag exempelvis inte haft det minsta lilla problem med att... ja, festa nykter.

Men ingen säger något om det.
Konstigt, tycker jag.


Jag har försökt säga det inför folk nu flera gånger, jag har sagt:

"Uschdå, jag har verkligen druckit för mycket den senaste tiden! Man skulle kunna tro att jag just börjat dricka och inte har någon kontroll, pinsamt, det måste åtgärdas!"

Responsen från vänner, kollegor, klubbchefer och till och med VAKTER har varit:

"Nej! Du är så rolig när du är full. Du får bli aprak hur mycket du vill, det är bara härligt! Vill du ha en till öl?"

Och så går spiralen mot helvetet, alltså. Satan.

Kommentarer
Postat av: Annika

Det vill mina vänner också. Ja, se MIG alkoholiserad, alltså. Eller... de tycker i alla fall att jag borde dricka oftare än två gånger i halvåret. MEN TJI FICK DE! Jag skulle gärna dricka, jag älskar att vara skönt full, men jag mår bara dåligt av det. Får huvudvärk och mår illa redan efter ett och ett halvt glas vin, sedan somnar jag. Suck.

Postat av: KS

Det där med vad och hur mkt du dricker är sekundärt. Fortsätter du bara att vara sådär vacker som på bilderna från igår får du göra som du vill. Snälla, bli programledare i nån stor kanal. Världen förtjänar att se mer av dig.

2007-05-20 @ 02:59:03
Postat av: Hanna

Hej hanna, jag skrev på fatale förut och var nyfiken på det här med perukerna. Jag e nog mest nyfiken på varför du har dem? :) anorlunda och coolt.
Och din blogg e supersuper.

2007-05-20 @ 11:49:00
Postat av: Annika

Hanna (inte Fridén) - jag tänkte bara säga att för mig som fellow perukbärerska handlar det framför allt om att jag är så jävla ful i håret. Bad hairday = peruk. Typ. Så det måste nog inte alltid vara så komplicerat! :)

2007-05-20 @ 13:34:52
URL: http://www.fatale.se
Postat av: isabelle

haha, har också varit med om det lite.

2007-05-20 @ 14:42:41
Postat av: Evis

Du ska i alla fall vara glad att de tycker du är rolig när du är full. Tänk vad pinsamt det skulle vara annars.

2007-05-20 @ 16:44:59
URL: http://web.comhem.se/~u31138198/main.html
Postat av: Martina

haha, ja det är fan farligt det där. insikten om ens alkoholintag blir ju inte bättre av att man, fruktansvärt bakis och ångestladdad, tar en söndagsfika med en vän och konstaterar "shit, vad full jag var igår" i sant 14is manér varav vännen replikerar "nä, va, inte fullare än vanligt tyckte jag". FULLARE än VANLIGT. men fan också.

2007-05-21 @ 01:59:06
URL: http://mayosegen.blogspot.com/
Postat av: Marlene

Det där händer mig med, heela tiden. Jag blir aprak, äter isbitar från McDonalds golv men ändå, _ändå_ bjuder mina vänner bara mer och mer på alkohol. Man kan ju tro att man är festens eviga skämt.

2007-05-21 @ 08:58:09
Postat av: KS

Thou not. I faktum.

2007-05-21 @ 18:56:45
Postat av: Johnny Scharonne

Okej att dricka alkohol, men att UPPMUNTRA folk att dricka alkohol (eller röka, knarka etc.) är lågt. Lägre än Glocalnet!

2007-05-21 @ 22:11:14
URL: http://scharonne.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback