Dödspinnarna

Jag röker för många cigaretter! Det är dåligt på alla sätt och vis. Sluta röka får jag inte göra, inte ännu, senast jag slutade fick jag nästan tarmbråck vilket leder till blodförgftning och död, så jag måste nog vänta 1-2 år till innan jag kan sluta*

1. Ohälsosamt
2. Kostar mycket pengar
3. Jag blir trött
4. Man stinker
5. Omständigt

Jag borde aktivt försöka skära ner. Den nya regeln blir att enbart ta cigaretter när jag är så spattig att jag börjar skaka och sjunga julsånger. Då får jag ta en cigarett. Inte längre av uttråkning eller stress. Det ska jag undvika. Det borde jag. Det är väldigt onödigt, och knappast något jag behöver av hälsoskäl heller. Fler cigaretter än 4-5 om dagen är inte helt tillbörligt. Speciellt då jag blir jävligt trött av att röka mycket, och det är knappast som så att jag ens tycker att det är gott eller mysigt. Cigaretter är för mig pur död, ett lugnande medel och något som får min mage att fungera. Inget annat. Det smakar och luktar skit och får en att se ut som skit. Punkt.


* Jag ser väldigt mycket fram emot tills när jag får sluta. Anledningen till varför orkar jag faktiskt inte ta igen, det är utlämnande och jobbigt. Tvivlarna får alltså ta och ta mitt ord för att det är läkare som gett mig dessa order, eller använda sökfunktionen i bloggen och kolla igenom den groteska mängd kommentarer som finns i inlägget som ni, som sagt, får söka efter själva. Sök efter rökning eller tarmproblem eller något, vad vet jag. Bör finnas under kategorin hälsa.


Kommentarer
Postat av: Julia

Du är den mest intressanta jävla människa jag vet. T.o.m. din rökning är spännande. "Go die bitch!" vill jag säga men gör det inte. Puss

2007-05-06 @ 20:39:26
Postat av: Mimi

Jag vet inte ifall det är ommöjligt pga doctor's orders men, har du provat snus? Det låter osexigt och äckligt, och är just osexigt och äckligt!
När jag skulle bli hälsosam så köpte jag en dosa tjejsnus och varje gång jag var påväg att röka min egen hand så tog jag en snus. Hur äckligt som helst och inte alls tillfredställande, men det finns inget som känns så avlägset som en cigarett efter att ha tagit en snus.

Bonne chance!

Postat av: Hanna Fridén

Julia: Haha, vilken komplimang, tack!

Mimi: Det är inte själva nicotinet som är ett måste, utan den "drivande" effekten som cigaretter ger i kombo med nicotinet. Jag vet inte,är snus drivande? Nictointabletter är det inte i alla falL!

2007-05-06 @ 21:41:34
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: Hanna P

jag är en sån där obehaglig astmatiker som hostar menande i närheten av cigaretter. Jag kläcker nått hurtigt varje gång nån vän tar upp en cigarett, I'm the person you all hate!

2007-05-06 @ 21:48:46
URL: http://hannapannapersson.blogspot.com
Postat av: Jenny

Kan du inte skriva lite om vilka förhållningsorder ni klubbfotografer angående vilka och hur ni ska fota? Du nämnde det någon gång, det är skitspännande.

2007-05-06 @ 22:11:18
Postat av: Crimsonanna

Du är inte den första jag mött som röker enligt doktorns order. Jag utgår från att läkare inte rekommenderar starka gifter i onödan

2007-05-07 @ 00:41:13
URL: http://www.metalanna.blogspot.com
Postat av: Evis

Bortesett från det där med "puss" (för gammal för att skriva och säga sån't ;)) så kan jag inte annat än hålla med den första kommentatorn.
Jag menar, ärligt talat, jag är jätteointresserad av Stureplan och alla dessa för mig helt okända Stockholmare du ibland skirver om, men DU är fruktansvärt intressant som person.

2007-05-07 @ 07:39:07
URL: http://web.comhem.se/~u31138198/main.html
Postat av: Victoria

Förlåt men det där med att sjunga julsånger var faktiskt jävligt roligt, det gav mig ett par intressanta bilder i huvudet. Men att vara beroende av cigaretter är inte alls lika roligt, förstår jag. Jag hoppas innerligt att du lyckas bli av med beroendet så småningom. Bara om viljan är stark...

2007-05-07 @ 08:16:38
URL: http://svartvitlila.blogg.se
Postat av: Lisa

Snus är drivande! Om du menar matsmältningsmässigt. Bättre än alla sabla fiberkurer du kan tänka dig. I alla fall för mig!

2007-05-07 @ 09:04:35
Postat av: jessica

Ja jag får också inflika att snus är drivande för tarmsystemet. Prova!

Lycka till

2007-05-07 @ 09:14:05
Postat av: Anton

att röka är snyggt!

2007-05-07 @ 09:51:11
URL: http://technoetc.blogspot.com
Postat av: Lisa

Bra! Jag har ulcerös colit och kan verkligen instämma. Inte för att jag är beroende, men de gånger jag gör det så märks det :D

2007-05-07 @ 10:14:40
Postat av: Hanna P

ja du har rätt i att det är jobbigare.

2007-05-07 @ 13:57:20
URL: http://hannapannapersson.blogspot.com
Postat av: b

Jag har en moster som måste röka, doktorns order. Annars utvidgas tydligen blodkärlen i hennes tarm och hon börjar skita blod. Myspys.

2007-05-07 @ 22:34:42
Postat av: Anton

Klart det är snyggt! Modeller måste röka! Är du i paris måste du röka!

Modeller i Paris som röker är det snyggaste som finns! gärna i svartvitt!

2007-05-08 @ 12:09:31
URL: http://technoetc.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback