Jobbgnäll

Fan. Jag känner mig som en idiot just nu.
Ja, jag har varit hemma hela dagen (söndagen) och mått extremt dåligt på grund av halsäcklet. Sent på kvällen, runt 00:00 kommer jag på att HELVETE, jag hade en deadline på en grej tills måndag morgon! Ja, då var det bara att slänga i sig distalgesic och hoppas på det bästa. Efter att smärtan i alla fall blev tolererbar så promenerade jag iväg till kontoret 02:40 på natten, lite sur över tidpunkten på dygnet men inte ett dugg oroad över min deadline då jobbet inte alls tar mycket tid.

Och när jag kommer till kontoret så kom jag på att, ja just det, de skickade aldrig det sista materialet som jag bad om i fredags. Fan. Så jag gick upp helt i onödan. Nu har jag suttit här och övervägt om jag helt sonika ska sitta kvar på kontoret och hålla mig vaken tills de ringer och har de nya texterna, men det känns oerhört dumt med tanke på sjukdomen.

Och så är jag sur eftersom att jag verkligen skulle behöva en tid så snart som möjligt för att bli frisk, men att jag kommer bli tvungen att skjuta upp det med tanke på att de inte leverat materialet vilket innebär fler dagars lidande. Bajs. Jag känner mig korkad. eller, jag känner mig såhär:


image1025

Taget fredag 4 maj. Det stökiga rummet är mitt vardagsrum. Insekten i mitten är jag. Fotot är taget av underbara SNUTTCHOCK, och hennes bilddagbok finner ni
här.

Top: Cheap Monday
Byxa: HM Trend

Kommentarer
Postat av: Evis

Det låter inte alls kul. Jag hatar när andra ställer till det genom att inte göra det de tagit på sig.

Postat av: Greta

Åh! Är du en sån som ligger på golvet med din dator?

2007-05-14 @ 08:29:07
URL: http://isthisreallyit.blogg.se
Postat av: Anonym

Orka ha stökigt. :(

2007-05-14 @ 09:32:20
Postat av: Smartasmia

Dumma deadlines och dumma sjukdomar! Hoppas du kryar på dig snabbt. Fin pose där på golvet:-) Och dessutom gjorde du ett jävulskt bra inlägg nedan ang. "hålla-varandra-om-ryggen-männen"! Imponerande! tjipp

2007-05-14 @ 09:57:34
URL: http://monokel.blogspot.com
Postat av: Roockstar

HAHA! Du är så skön att jag får ont i magen!

2007-05-14 @ 13:31:16
URL: http://www.roockstar.net
Postat av: Hanna Fridén

Evis: Det är besvärligt, men jag känner mig också som en idiot somgick upp på jobbet den tiden för att jag GLÖMT att jag inte fått materialet! Dumma att man blir så virrig när man är sjuk!

Greta: Nä, det får jag ont i ryggen av, datorn är strategiskt placerad på golvet för att det... är lätt att lägga den där och jag är inte särskilt ordningssam!

Anonym: :D Vi är fyra stökiga, estetiska typer som bor ihop!

Smartasmia: Tack så hemskt mycket, underbara Mia! Jag har börjat fundera väldigt alvarligt på det där och funderar på att verkligen starta igång en kamp för ny lagstiftning.

Roockstar: Thank you :D!

2007-05-14 @ 13:39:31
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: cc

Tillverkas distalgesic fortfarande?! Vet en som hade stor nytta av den medicinen, men hörde sedan att den dragits tillbaka från markanden?

2007-05-14 @ 16:11:45
Postat av: Brale Vintage

Ta gärna en titt på vår vintage shop! Massor med nya saker inne, bland annat vackra sommarklänningar, skor/pumps/sandaler, sjalar och andra accessoarer! Fantastiska vintage fynd!
www.tradera.com/auktioner/brale
Skicka också iväg några rader till [email protected] om det är något speciellt du är ute efter så gör vi vårt bästa för att hjälpa dig!
MVH

2007-05-14 @ 18:52:58
URL: http://www.tradera.com/auktioner/brale
Postat av: ida

omg vad jobbigt med halsskiten. hade en polare som fick det i somras (samma dag som vi drog hem från hultsfred efter 4 dagars konstant hårdsupande, kanske ett samband..) och hon var sjuk i flera månader eftersom varenda kukdoktor feldiagnostiserade henne. hoppas det går bätte för dig..

btw drogs distalgesic in från svenska apotek början av 2005. ingen medicin att lattja med, man kan få hjärtstillestånd tillochmed efter ett par dar efter man tagit dextropropoxifen om man dricker. substansen sitter kvar skitlänge i kroppen. nu är jag väl lite know-it-all och underskattar din försiktighet men det tål verkligen att upprepas 249023849023482 gånger.

MVH/fass forever

2007-05-15 @ 05:47:47
Postat av: Hanna Fridén

ida: Japp,de har dragit in det. Mina går snart ut!(bäst före datum whöhö) men det är i kombo med alkohol man kunde få hjärtstillestånd enbart har jag för mig? Jag kan såklart vara felinformerad.

2007-05-15 @ 11:31:00
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: Hanna Fridén

cc: It has, det var farligt och dödade folk som var dumma och drack alkohol i samband, och lite andra grejer typ. MEN MITT BÄST FÖRE DATUM HAR INTE GÅTT UT! :D

2007-05-16 @ 00:51:21
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: Carina

Härlig bild. :)

2007-05-16 @ 18:36:53
URL: http://vilopaus.blogg.se
Postat av: Dr Jonasson

ang Distalgesic:

"Darvon, Darvon-n, DISTALGESIC and Co-Poxamol. The worst drugs ever"

Drugs containing the substance propoxyphene are probably the worst drugs eve. Some of the brands are Darvon, Darvon-.N. Darvocet, Distalgesic and Co-Proxamol. Darvon has been a popular painkiller since 1957 in US, and now it is time to ban the drug even in US. In UK the authorities will phase out the drug last December 2007. Restrictions are also implemented in Sweden and hundred of lives have been saved. The responsibilty for banning the drug is now in the hands of FDA.

http://www.youtube.com/results?search_query=darvon+jonasson&search=Search

http://www.thoughts.com/ulfjon/blog


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback