Nicoles smaklösa skämt

Jag tycker sjukt illa om Nicole Richie. Eller faktiskt, jag tycker sjukt illa om Nicole Richie, Paris Hilton, Olsensystrarna och Lindsay Lohan.

Eller nej, det är inte dem jag tycker illa om, jag tycker illa om media som började hypa dem sjukt mycket när de blev jättesmala. Jättesmala jättesmala jättesmala. Det sänder ett fult budskap, Var smal, få uppmärksamhet, yadda yadda yadda. Jag tycker sjukt illa om media.

Men jag tycker sjukt illa om Nicole Richie
när hon gör sånt här. Oavsett hur mycket skämt hon hävdar att det är så sänder det ändock ett väldigt dåligt budskap till alla tjejer som har henne som förebild, eller framförallt, alla andra tjejer som också vill ha uppmärksamhet, hamna i medialjuset och så vidare. Blä, jag mår illa.

Nu ska jag sova. Jag väger garanterat mer än 45 kg. Det är jag mycket glad över.

Kommentarer
Postat av: Linda K

det gör jag också. skulle inte gå på hennes fest om jag fick betalt.

Postat av: anna

ääe jag väger ju 20 kilo mer än så, men so what? jag är lång, jag har kurvor, jag är tusen gånger snyggare än nicole och framförallt så mår jag säkerligen tusen gånger bättre än henne!

2007-06-01 @ 08:10:57
Postat av: anna (once more...)

mycket bra inlägg btw, jag är jääääättetrött på alla som t.o.m
har en bild på nicole och skriver typ "thinspiration" eller "åh, nu har hon gått upp två kilo, nu ser hon jättesund och snygg ut"..

2007-06-01 @ 08:12:37
Postat av: Tusse

Kunde inte ha sagt det bättre själv - håller med till fullo!! Nicole ser ut som en jäkla insekt, anser jag

2007-06-01 @ 10:57:26
URL: http://tusse.webblogg.se
Postat av: misfit

ääääntligen någon som trotsar hypen! i love you!

2007-06-01 @ 11:19:28
Postat av: Amanda

Ja det är sannerligen ingenting annat än s j u k t.
Jag skulle bli jävligt glad om alla de där gick upp några kilo till åtminstone 50-strecket. Sedan skulle de ha en sund livsstil. Då skulle man gärna få skriva om dem.
Och alla vet ju att Nicole Richie inte har stil egentligen, hon har stylister. So what's with the idoldyrkan?

2007-06-01 @ 12:06:05
URL: http://amandaelinmaria.blogspot.com
Postat av: Sara

det är ju dessutom väldigt tråkigt, då dessa tjejer komemr att få det jättesvårt att bli med barn senare i livet. DET pratas det inget om...
heja normalvikt.

2007-06-01 @ 13:22:08
Postat av: julia

ja det är såklart att det var dumt att skriva så, fast det var ant. bara ett internt skämt.
Ingen kan ju vara så dum....

2007-06-01 @ 14:28:12
Postat av: Anonym

Håller med till viss del, visst det sänder fel signaler och allt det där men det var väl aldrig meningen att det skulle "komma ut", det kan ju faktiskt ha varit ett internt skämt, alla kopisgäng har sin egna jargong. Jag personligen uppattar det som om mejlet dryper av ironi...

2007-06-01 @ 20:37:31
Postat av: Hanna Fridén

Linda: Jag skulle förmodligen gå om jag blev bjuden, trots mitt hat. Jag är inte konsekvent :( Buhuhu!
anna: Jag tror dig på samtliga punkter! :) Och ja, det är så knäppt när hon fortfarande är sjukligt smal och folk bara "NU ÄR HON NORMALSMAL." Man bara WTF? Jag har inget emot smala människor, alls, men det märks på väldigt mycket annat att Nicole är sjuk!
Tusse: Eftersom att hon är naturligt större så ser det inte alls bra ut på henne att vara så smal, det syns liksom att hon är sjuk.
misfit: Tack, love you too! :D
Amanda: Ja, det är väldigt konstigt! Nicole som stilikon? Öhwhhgluehva? Stylisterna som stilikon, i så fall!
Sara: Mycket sant, mycket sant :(
julia: Fast jag vet inte. Jag har varit anorektiker, och man gjorde sånt där helt seriöst. Hyste förakt för folk som inte kunde vara med i "smalklubben" osv och ansåg att alla som vägde mer än 45 typ var... ja, tjocka. Hemskt! I efterhand förstår jag inte alls hur man kunde tänka så. Hemskt.
Anonym: Det är mycket möjligt att du har rätt, men jag gillar det fortfarande inte! :( Jag blir ledsen när jag läser det. Buuh :(

2007-06-01 @ 20:49:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback