Sista jobbdagen på Teatron

Enligsh translation down below.

HEJ ALLIHOP!


Jag hade bara tänkt hälsa att jag har sagt upp mig från Stureplan.se, och att det är mycket möjligt att ikväll blir min sista jobbkväll. Sedan vet jag inte hur det blir, det är väl möjligt att jag gör något inhopp lite då och då, speciellt då de inte har en ersättare ännu, så ja, men jag orkar inte köra det på regelbunden basis och saknar exempelvis att kunna, ja, umgås med folk normalt och att ha en... någorlunda mänsklig dygnsrytm.

Så, i alla fall, ikväll blir det nog sista gången. Så kom förbi Teatron! Bilderna blir väldigt fina invid den nya, upplysta väggen, ska sägas. Väldigt levande och härliga, så det är en jäkla synd att den väggen inte fanns där innan. Attans.

Jag kommer att sakna många där, ska sägas på en gång. Jag älskar hela gänget som jobbar där, barpersonalen, vakterna, garderobiärerna, städarna, möbelstammisarna, Janni Juntanen och Daniel Lindén. Jag kommer självfallet fortfarande dyka förbi som besökare, men ja, relationen man får till kollegor och den gemenskap, respekt och otvivelaktiga kärlek man finner för dem är fantastisk.

Det känns både trist och bra att ha tagit steget, så som det alltid blir. Och vem vet, jag kanske ångrar mig sedan men då har de förhoppningsvis grävt upp en bättre fotograf och vill inte ha mig. Lalala. Tjohej tjoho.

Fira av mig ikväll.
Om ingen gör det blir det misär!



I've decided to quit my job as a club photographer for
Stureplan.se in Sweden. Stureplan is a place in Stockholm (the capital of Sweden) where the "posh" people gathers, and I've been documenting people at a club called Teatron for the last several months. It's been a fun ride, but I have to focus on other things now, like my own company and Fatale which I'm a partner in!

Kommentarer
Postat av: Gustav

Sister!
Såg precis inlägget, tyvärr fanns det inga flyg för att komma till Teatron just ikväll, så jag får fira av dig här i Madrid istället... (och så får vi ta live-firande i augusti istället, då jag kommer förbi)
Kramar!

2007-05-26 @ 20:05:24
Postat av: Hanna Fridén

Gustav: Åh, vad roligt det ska bli när du kommer upp! VI SKA HA FESTIVALVECKA À LA EL STOCKHOLMO! Kramkram!

Postat av: Johan S

Du har gjort ett bra jobb på Teatron, känns lite som att med den nya vevan så byter dem ut allt. Så vem ser du som din efterträdare som fotograf?

2007-05-27 @ 15:39:15
Postat av: Michaela

Trist som fan att jag aldrig kom iväg till Teatron när du plåtade! :( Om det skulle vara någon som skulle få mig att bli snygg på en mingelbild så är det nog du.
Men bra drag att säga ifrån dig nattjobbet, för det har inte verkat som att du får nog med vila, direkt. Typ... one burnout coming up!

2007-05-27 @ 17:27:25
URL: http://www.pickamela.deviantart.com
Postat av: Pavel Maira

Jag vet att du pratat om det förut men du kunde väl SMSat eller mailat mig om det om att det var definitivt. Jag är fortfarande kvar i Monaco och schemat för veckan har jag inte börjat med :(
Nu kom det här som en chock :/

2007-05-28 @ 02:51:57
URL: http://blogg.pavelmaira.com
Postat av: Hanna Fridén

Michaela: Jag kommer fortsätta fota för Fatale så det finns fortfarande chans! :)
Johan S: Tro mig, jag vill mycket gärna berätta men jag ska låta Janni välja själv när info kommer ut om det blir något :)
Pavel Maira: Sorry, det har varit en helt sjuk vecka rent mentalt. Bara KABOOM! Har inte tänkt varken vettigt eller resonligt. Förlåt! :(

2007-05-28 @ 03:52:09
URL: http://frankincense.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback