Skandalextra

Dagens Media skriver om Skandalextra där det läggs ut bilder och skvaller på kändisar. För 15 kronor blahblah kan man se blahblahblah.

Nu, det är inte där det sticker. Jag tycker dock självfallet att det är hemskt, men mitt intresse i frågan är mer egocentriskt, det handlar om ren stöld av mina och Stureplans fotografier. Jag är inte så mycket upprörd som det faktum att jag, när vissa andra åtgärder är tagna, ska skicka världens fetaste faktura på standardarvode. Sedan är semesterpengarna kirrade, vilken flax!

Dagens Media (swedish news site concentrated on media and business) writes about a new page where you can read gossip and view pictures of private nature of celebrities for 15 SEK (approximately 2USD or 1,5 EUR)

This page has also stolen pictures I've taken at clubs and other picture series from Stureplan.se. Legal action is a fact.

Kommentarer
Postat av: Anonym

hahaha, vilka jäkla puckon som trodde dom skulle komma undan med det där! Glöm inte att förutom betalning för bildanvändandet begära tillägg för att de utelämnat ditt namn som fotograf också, så blir det ytterligare några kronor. Lycka till :D

2007-05-28 @ 16:58:15
Postat av: ML

"Mina och Stureplans fotografier":
det är väl _du_ som har upphovsrätten till dina fotografier, även om de råkar ha varit publicerade på Stureplan.se? Lycka till med fakturorna, men kräv först att Johanna tar bort bilderna från sin sajt (ett tips, annars kommer dina fakturor inte tillmätas någon större vikt i domstolen). Fixa gärna vidimerade skärmdumpar av de sidor dina bilder ligger på.

2007-05-28 @ 17:25:39
Postat av: Hanna Fridén

anonym: Vi får se vad som händer.
ML: Vi har delad vårdnad och delar 50% vid eventuell försäljning.

Postat av: ML

Ah, låter bra (för både dig och Stureplan). Lycka till.

2007-05-28 @ 17:54:42
Postat av: citronmuffin

men du sötnos. berätta hur du går till väga nu. jag behöver tips. chefredaktören svarar inte på mitt senaste mail angående metro-skiten... onda människor. (maila om du inte vill att alla ska läsa. [email protected])

2007-05-28 @ 18:10:13
URL: http://citronmuffin.blogspot.com
Postat av: Hanna Fridén

ML: Det finns mycket mer jag skulle vilja säga men jag vet inte om jag får, men tack så mycket!
citronmuffin: Skicka en faktura, den kommer de inte att betala (om de inte ens svarar liksom). Sedan skickar du en påminnelse. Om du inte får betalt då så skickar du till inkasso, eller så säljer du av fakturan till exempelvis Gothia som sedan driver in den till sig själva och för det hela till rätten om behövs. Det är ett ganska bekvämt sätt, då slipper man själv hålla på med eventuellt rättstjaffs!

2007-05-28 @ 18:18:09
URL: http://frankincense.blogg.se
Postat av: Isabella

Nyfiken på varför du vill börja skriva på engelska på bloggen också?
Stäm de bara!
Keep up the good work!

2007-05-28 @ 18:44:19
URL: http://ferlass.wordpress.com/
Postat av: Caroline

Vilka idioter! ..Men lycka till med respengarna bruden ;)

2007-05-28 @ 18:58:51
URL: http://carolinelidman.webblogg.se
Postat av: Alexandra Malmqvist-Olsson

Ren och skär idioti. Jag mår illa om jag lånar/stjäl bilder till bloggen så jag låter bli.
Förresten så stilig nya layouten är!

2007-05-28 @ 20:25:24
URL: http://trynottolooksopretty.blogspot.com
Postat av: Görel

snyggsnyggSNYGG bloggdesign!

2007-05-28 @ 20:50:12
Postat av: Görel

snyggsnyggSNYGG bloggdesign!

2007-05-28 @ 20:59:51
Postat av: Annika

Jag älskar också designen. ÄLSKAR.

2007-05-28 @ 21:41:00
URL: http://www.fatale.se
Postat av: Sarah

Vad kul att du också använde uttrycket "vilken flax"! Alla blir så förvånade och tror att jag hittat på det själv när jag säger så, men eftersom du också gör det så antar jag att det kommer från någonstans. Gött!

2007-05-28 @ 21:54:16
URL: http://jagbetmigitungan.blogg.se
Postat av: Amanda

Skitsnygg design! Du borde dock skaffa en egen domän, känns lite B med blogg.se ;)

2007-05-28 @ 22:14:18
URL: http://amandaelinmaria.blogspot.com
Postat av: isabelle

Jättesnygg ny sida, högre klass på den! Och skitsnyggt kort på dig! :)

2007-05-28 @ 22:42:58
Postat av: Hanna Fridén

Isabella: Jag vill inte vara begränsad till Sverige, bara! Alltid roligt att få kontakter med folk utifrån :)
Caroline: Tack!
Alexandra Malmqvist-Olsson: Ja, bildstöld ska man inte idka! Pressbilder är ju dock okej. Och tack så hemskt mycket! Jag måste bara hitta ett annat ställa att placera den där jäkla reklamgrejen... hu.
Görel: Tack så mycket!
mono: Tack! Mmmmm, ostkrokar. Mums.
Annika: Vad roligt! Tack!
Sarah: Ingen fara där, "flax" betyder tur, på riktigt!
Amanda: Tack! Och ja, kanske det, men vad ska man heta?
isabelle: Tack så hemskt mycket!

2007-05-29 @ 00:30:08
URL: http://frankincense.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback