Dagens outfit


image1791 image1792
image1748 image1749
Hatt: Second hand
Örhänge: Top Girl
Kavajklänning: Vintage, Beyond Retro
Strumpbyxor: H&M
Skor: Din Sko

Cape: H&M
Parkas: Monki

Ännu en liten fin grej från Beyond Retro! En kavajklänning, ska det visst kallas, enligt min mamma. Jag gillar axelvaddarna i kombination med den snedknäppta midjan. Det, samt slagen i satin, ger en kvinnlig men ändå relativt rak sillhuet. De genomskinnliga ärmarna adderar till modefaktorn.

Synd att så få vågar axelvaddar. Synd. Gillar det kaxiga och kvinnliga mer än de snorgulliga, femtiotalsfigurerna vi sett mycket av de senaste två åren och kommer se mer av. Jag vill ha kvinnligt - men kaxigt just nu.
 Hat: Second hand
Earring: Top Girl
Dress: Vintage, Beyond Retro
Pantyhose: H&M
Shoes: Din Sko

Fur cape: H&M
Parka: Monki

I love the shoulder padding and the feminine, yet straight curve of the waist. It gives off an air of sexless power. The transparent sleeves adds to the fashion factor.

It's a shame that so many sees it as a taboo to wear shoulder padding. I think it accentuates the feminine silhuette in a very interesting and attractive way without being dopey or... well. I'm just sick and tired of all the lovey dovey and cute fifties silhuettes we've seen the last two years.

I'm all for powerful and cocky.



.

Kommentarer
Postat av: Anonym

är parkan tillräckligt tjock för en vinterjacka?

2007-11-27 @ 21:36:22
Postat av: ronnie

räv och ryssmössa is the shit!

Postat av: Evis

Du är så snygg i den klänningen att man blir alldeles stum.

2007-11-27 @ 22:10:14
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Simone

Fan vad rysk och snygg du ser ut i det där!

2007-11-27 @ 23:03:49
Postat av: top Chic.

Jag tycker axelvaddar är coolt, jag håller med. Men jag är fan så bredaxlad redan att jag blir verkligen blir "övertillräcklig" om det finns något sådant uttryck. Din ljusa hy är så ljuvlig.

2007-11-28 @ 03:04:41
URL: http://topchic.blogg.se
Postat av: Les Parisiennes

du är snygg. och konstig. vår favorit kombo.

2007-11-28 @ 03:09:39
URL: http://lesparisiennes.blogg.se
Postat av: victoria

De snyggaste utstyrslarna på länge. Helt fantastiskt snyggt. Ååå, i synnerhet klänningen, den är annorlunda. :(

2007-11-28 @ 09:11:47
URL: http://svartvitlila.blogg.se
Postat av: Valentina

galet snyggt! :)

2007-11-28 @ 11:39:46
URL: http://muslimah.tjejsajten.se
Postat av: klara

bara jag som tycker att knappen på mössan ser ut som ett öga? :>

2007-11-28 @ 19:52:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback