Fontänen

Jag undrar om jag kommer att ha mycket problem med att upptäcka när min mens faktiskt infinner sig den här månaden. Ni ser, först ägglossning och mellanblödningar, sedan fortsatte blödningarna (jag tror att det är på grund av penicillinet, typ, kan man få blödningar av det?) och nu börjar de gradvis trappas upp.

Om det blir svårt kan jag skriva följande notering i min mensdagbok:

21-25 dagar lång mens.


Det skulle jag visserligen uppskatta. Då får jag chansen att vara värst. Jag gillar att vara värst.

Annars är min tjejkompis Katarina alltid värst. Hon blöder längst av alla bara på grund av att hennes spiral håller på att stötas ut ur kroppen. Måste. Bräcka. Nu.

 

Kommentarer
Postat av: Anonym

eeeeehhhh... men det där är väl inte normalt, eller??

2007-11-12 @ 15:00:55
Postat av: Hanna fridén

Jo, men det tror jag att det är. Jag brukar få lite blödningar av penecillin. Det hela är väldigt harmlöst, ingaq störfloder direkt. Mer som mellandblödningar.

Postat av: Anonym

Jag måste bara fråga. Varför basunerar du jämt ut dina köns/tarm/...besvär? Inget illa menat. Vore dock intressant att veta om du ser detta som ett uttryck för feminism eller bara... måste :)

2007-11-12 @ 15:07:27
Postat av: Hanna P

en landsomfattande tävling i menstruation?

2007-11-12 @ 15:09:35
URL: http://hannapannapersson.blogspot.com
Postat av: Hanna fridén

Jag ser det inte som något speciellt, det är bara det att jag aldrig haft samma spärrar som andra har. Jag ser inte vad som är problematiskt, helt enkelt, och i mångt och mycket så måste jag påstå att jag ser det som ett handikapp att alla ska gå runt och skämmas för sina besvär istället för att se att det i faktum är ganska vanligt.

Jag tror att det är bättre att prata än att skämmas, helt enkelt!

2007-11-12 @ 15:10:25
URL: http://frankincense.blogg.se
Postat av: Johanna

Bräck det här, jag hade mens i tre månader ! De du..
Inte så kul men ja va fan.

2007-11-12 @ 15:22:24
URL: http://www.lauralaurent.blogg.se
Postat av: Stina

Tack vare mina mini-piller har jag inte haft mens på ett halvår. God bless Ceracette

2007-11-12 @ 15:23:07
URL: http://gullstina.blogspot.com
Postat av: Anonym

själv hade jag mens i ett år när jag hade tagit en P-spruta. JAG vinner.

2007-11-12 @ 15:26:22
Postat av: Hanna fridén

Johanna: Fan! Jag kommer aldrig kunna vara värst i det här området (vilket jag visserligen ska vara tacksam över) jag får köra åt det andra hållet: En gång hade jag inte mens få 7 månader av helt oföklarliga skäl! Det var visserligen nojigt det med, i och för sig...

Stina: Jag är rädd för hormoner, annars skulle jag använda minipiller. Jag fick det utskrivet för mina blödningars skull, men sedan läste jag på bipackssedeln och sa: "NÄÄÄÄÄÄÄJ!"

2007-11-12 @ 15:27:53
URL: http://frankincense.blogg.se
Postat av: Hanna fridén

Anonym: Fan! Jag bara förlorar och förlorar! Mina blödningar är ju myrblödningar i jämförelse! Jag är en man med hemorrojder i jämförelse! Jag är en... en... en... exceptionellt normal person. Helvete.

2007-11-12 @ 15:29:07
URL: http://frankincense.blogg.se
Postat av: Anonym

jag fick mens i tre månader av cerazette istället för den utlovade ickemensen. menskul

2007-11-12 @ 15:50:28
Postat av: Anonym

iofs rätt bra outcome: killen blev tvungen att bearbeta sina rädslor för sex under mensen..haha

2007-11-12 @ 18:06:22
Postat av: Julia

Haha, jag gillar det faktum att du skriver "min tjejkompis Katarina". Hade det varit din KILLkompis, då hade du absolut blivit slagen med hästlängder... Det hade varit något häpnadsväckande och facinerande! :D

2007-11-12 @ 18:35:55
Postat av: Meidi

En gång i tiden hade jag mens en gång om året i 14-15 dagar i sträck. De ultraljudade mig och allt för att kolla om nåt var fel! Men icke. Jag är bara konstig :D

2007-11-12 @ 18:59:27
Postat av: Amanda

jag har inte haft mens på snart ett år, så jag bräckte dig där med!

2007-11-12 @ 20:16:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback