Gårdagens outfit

image1700Det här är den andra klädseln för igår, skräckinjagande bruntonad. Det var för att gå till Plazas grej. Det gick dock mindre bra.

Jag har ett fruktansvärt dåligt lokalsinne. Trots det faktum att jag är född och uppvuxen i Stockholm så hittar jag i princip ingenstans överhuvudtaget. Plaza hade sin grej ungefär mitt i Kungsträdgården, på samma sida som Cafeé Opera, men ändock fick jag gå runt och leta i ungefär en halvtimma. Med vägledning från vän på telefonen.

När jag väl kom dit så var det ingen där jag kände, och då var jag så frusen och snorig att jag gick på en gång. Utan att ta en goodiebag. Men det var säkert förträffligt trevligt där, men att inte hitta och känna sig idiotisk förintade dessvärre mina sociala lustar.

Men jag han klä mig, och det får ni se.

Basker: Second hand
Väst: H&M
Halsband: ASOS
Linne: American Apparel
Kjol: Second hand
Armband: Diverse
Strumpbyxor: Åhléns
Skor: Skopunkten

Snart får ni väl en dagens, kanske.

Nu måste jag dock komma på vem jag ska ta med till ingivningen av Stockholms Filmfestival. Och att ha på sig. Vad fan hade de för dresscode, nu igen? Ska vara någon jäkla gala, om inte annat.
 



Kommentarer
Postat av: tova

Ta med dig Johan i pälshalsduken (som egentligen är din) och promota honom som din personliga slav!!

2007-11-14 @ 18:28:00
Postat av: sofia dahlén

du ska lätt ta med dig mig!! Jag har räknat dagarna till filmfestivalen i ett halvår. Dör av längtan.

Ingen press här alltså...

Postat av: ronnie

men buhuu jag vill också gå på gala, inte ligga i sängen med febervattenskallen från helvetet och drömma om bubbel och slibbiga snittar...

have fun succesful lady ;)

2007-11-14 @ 18:54:01
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se
Postat av: Hanna Fridén

tova: Jag har ett litet krav på män man tar med på galor. 1. De ska vara minst 190 långa. 2. De ska inte vara min lillebror. Han får vänta!

Sofia Dahlén: Tänk vad orättvist livet är. Jag skiter fullständigt i festivalen. Jag hade glömt bort att jag var bjuden på invigningsgalorna. Jag funderar på att sova istället. Det som lockar är främst den fria spriten och möjligheterna till att spana läckra kläder. Det finns helt klart något som är fel här, med andra ord.

ronnie: Jag vill inte gå på fest! Men jag vill inte ha feber heller. Så jag föredrar fest. Och tack!

2007-11-14 @ 19:05:48
URL: http://frankincense.blogg.se
Postat av: Belle

Haha, jag kommer ihåg när du skrev ett inlägg för några månader sedan om hur mycket du hatade skinnkjol?
Nu har du det! Inget fel med det. så kul att se hur det vi ser påverkar oss. jag är precis likadan.

ps. kan ha tagit fel, det kanske var skinnhandskar? hm...

2007-11-14 @ 19:26:26
Postat av: ronnie

haha, tror vi har lite samma värderingar...ehum...varför ska man annars gå på gala om det inte vore för gratis bar och gratis plockmat i bådedöd och levande form...

2007-11-14 @ 19:43:44
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se
Postat av: sofia dahlén

Det finns en rimlig chans att wes anderson är där ikväll. Det är fantastiskt. Du måste nog gå.

2007-11-14 @ 19:59:15
URL: http://www.conspicere.se
Postat av: Hanna Fridén

Belle: Inte om skinnkjolar! Jag äger ju ändå tre själv sedan länge, så. Nej, jag syftade på skinnshorts och hade en motivering som löd ungefär följande: "Skinnshorts är ungefär en av de mest tackygroteska sakerna man kan ha och är extremt riskfyllt om man inte kan bära upp det, för att inte nämna allt evetuellt fittsvett. Jag skulle avråda de allra flesta, men om du kan bära upp det så är det grymt, go for it!"

Ungefär så lät det.
Så pratade jag lite till om skinnshorts på killar och dissade det helt med motiveringen att killar redan har gott nog med rövsvett som det är.

2007-11-14 @ 20:01:29
URL: http://frankincense.blogg.se
Postat av: Hanna Fridén

Sofia Dahlén: Jag har ingen som helst aning om vem det är.

2007-11-14 @ 20:02:36
URL: http://frankincense.blogg.se
Postat av: sofia dahlén

Royal tenenbaums. Life aquatic.

Och under festivalen visas hans darjeeling limited.

(vad kul att din kommentarsfunktion funkar som en chatt ikväll)

2007-11-14 @ 20:07:12
URL: http://www.conspicere.se
Postat av: Hanna Fridén

Sofia: Men grymt! Det är ju faktiskt två av de få filmerna jag faktiskt uppskattar och har i min klena lilla DVD-hylla.

Fast jag vet inte hur han ser ut. Jag kan ju fråga folk. Så kan jag gå fram och muppa mig. Och berätta för dig sedan. Eller så. Eller något. Eller så.

2007-11-14 @ 20:17:05
URL: http://frankincense.blogg.se
Postat av: sofia dahlén

hurra, vad bra då. hälsa från mig.

2007-11-14 @ 20:24:27
URL: http://www.conspicere.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback