Jag kan inte laga mat

image1764


   
image1748 image1749
Hahaha.

Jag suger så mycket på att laga mat. Alltså, verkligen. Jag föredrar att äta ute eller tvinga någon att laga åt mig, då går det mycket bättre, och min matlagninsteknik har tydligen blivit än värre den senaste tiden.

Ni vet hur det är i The Sims? Om ens gubbe är dålig på att laga mat så sätter den eld på allt. För att de är klantiga. Jag har nu nått samma spåniga nivå själv.

Igår när jag stekte köttbullar så satte jag nämligen på fel platta, och på den låg det ett jävla papper. Som tog eld. Nu, jag är ju inte smart och väntar på att det där A4:at ska brinna upp av sig självt på spisen utan fara. NÄ. Jag ska självklart vara gosig med elden. Så jag grabbar tag i det brinnande pappret för att jag vill ta det till diskhon, men det brinner för snabbt!

Så, min kofta tar ELD och jag slänger snabbt ifrån mig pappret på spisen igen varav en del hamnar på mattan så att min kofta brinner och mattan börjar ta eld, va.

Och vad gör jag?

Jag ropar: "MEN VAD FAN I HELVETES JÄVLA KUKFITTFAN! DEN HÄR KOFTAN KOMMER FRÅN CARIN WESTER!"

Och jag räddar min kofta, som klarade sig rätt bra. Skiter i resten dock, det tar några andra hand om, som tur var.

Slutsats ett: Jag ska inte laga mat.
Slutsats två: Om jag fick barn och det började brinna så är sannolikheten att jag skulle rädda min skor högre, uppenbarligen. Jag är en dålig människa.
 I suck at cooking. I hate it. I usually eat out or have someone else cook for me. Now and then I have to handle it by myself, though, like yesterday when I decided to fry some meatballs.

You know in The Sims? When an avatar can't cook? They set fire to the whole place?

Well, evidently I now suck so much at cooking that not even an avatar in The Sims can do a worse job than me. I set fire to my cardigan, the carpet and what not. Hahaha.

The funny thing is the fact that when my cardigan caught fire I started yelling: "FUCK! FUCK IT! THIS IS A FUCKING CARIN WESTER!" while the other people in the kitchen took care of the carpet an such.

I learnt two valuable lessons from this.

One: I shuld never be placed in front of a stove.
Two: If I had kids and a fire started, I'd probably save my shoes. I'm a horrible, horrible person.


Info: Carin Wester is one of my absolute favourite swedish designers. The cardigan in question can be seen in the pic above.


.

Kommentarer
Postat av: Carolina

hahahahahaha, det är bara du som kan lyckas med något sådant Hanna.

Postat av: Lihna

haha, det låter nästan värre än min förbannelse, där jag spiller allt hela tiden, mat överallt. Men att sätta eld på det är nästan snäppet värre, vet du om att man kan koka nudlar i vattenkokare? garanterat eldfritt!

2007-11-23 @ 14:10:59
URL: http://sugarmonkey.blogg.se
Postat av: Hanna P

du kanske borde ha en "varning här bor Hanna Fridén"-skylt på dörren till hjälp för brandmännen (i stil med varning för gastuber).

2007-11-23 @ 14:18:22
URL: http://hannapannapersson.blogspot.com
Postat av: Kajsa

Oj.. trauma! Men jag kan erkänna att ungefär detsamma hänt mig. Jag borde inte få vistas i köka mer än i syfte att äta lussebullar. Mmm

2007-11-23 @ 16:16:09
URL: http://aenigma.blogg.se
Postat av: Jenny

Hehe komiskt, själv lagar man ju mat för jämnan utan bränder, tack och lov. Ta hand om dig!

2007-11-23 @ 16:46:50
URL: http://pygmeestyle.blogg.se
Postat av: Hanna fridén

Carolina: Det är synd om mig!

Lihna: Man kan koka nudlar i micron också! Men jag föredrar pulvermos. Vattenkokare, pulver, smör. Perfa.

Hanna P: Min granne två dörrar bort är brandman! I feel safe.

Kajsa: Det är därför vi skaffar oss män som kan göra köksdonet åt oss, så kan vi festa och jobba ifred.

Jenny: Ja, det är fantastiskt vad alla kan sånt där utom jag! Jag är dock en hejare på att ånga grönsaker, det kan jag. Eh.

2007-11-23 @ 17:00:37
URL: http://frankincense.blogg.se
Postat av: Helena

Jag avlider, snygg kofta, snygg bild, snygg tjej, bra texter.
Jag sätter den här bloggen på bevakning!

2007-11-23 @ 21:24:06
URL: http://asleeponatrain.blogg.se
Postat av: Hanna fridén

Helena: Tack! Gud vad kul, fint av dig!

Perfa: Du har en poäng.

2007-11-24 @ 16:52:28
URL: http://frankincense.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback