Jag ska aldrig donera ägg

Bahaha.

Jag skulle gå och lägga mig tidigt ikväll men har suttit uppe tills nu och läst debatter i ämnet äggdonation. Jag har skrivit en del också, först utifrån felaktiga fakta (jävla Vårdguiden, uppdatera er sajt!) sedan utifrån annan felaktig fakta (jävla Vårdguiden igen) och sedan har jag läst en massa annat som absolut inte varit Vårdguiden och på intet vis varit relaterade till Vårdguiden och fått många klartecken på hur det ser ut.

Slutsats: Jag kommer aldrig någonsin att donera ägg överhuvudtaget. Fyfanihelvetealltså.



Kommentarer
Postat av: cilla

Precisera, varför ? Jag har nog missat dina inlägg om detta och jag blir väldigt nyfiken när du är så upprörd

2007-11-20 @ 09:01:56
Postat av: sofia

Hm, skulle också velat läsa det där. Lät intressant.

Postat av: Kimpa

Fösta gången jag läser din header, älskar dina ord.

Det är inte ofta man möter en så vacker tjej som du som också är klyftig. Rätt kul att det finns fler än jag. Nu säger jag inte att jag är snygg, men jag är nog inte ful heller? Och smart vet jag att jag är. Så det är kul med jämlikar, haha.

Ha en bra dag!

2007-11-20 @ 09:55:36
Postat av: josefine

Det måste har varit en hemsk text du läste (:

2007-11-20 @ 10:08:33
URL: http://joseliina.blogg.se
Postat av: Alice

Min kropp håller på att förbereda "donation" just nu. Jag PMSar för första gången sedan jag var 14. Har hållit på att freaka på bussen både igår och idag. Men fasen så befriande det är, fast jag vill dö, sådär litegrann av ontet och illamåendet. Det är första gången efter 15 års pillerknaprande, följt av 10 månaders uppehåll. Det är 15 år av "hoppas jag inte blir gravid" som byttes ut mot "tänk om jag inte blir det när jag vill?", så att känna att kroppen verkar funka som förr är rätt nice. Får väl se om den gör det sen, när det blir dags att testa.

2007-11-20 @ 10:13:12
URL: http://spegellandet.blogg.se/
Postat av: Åsa

Varför har du bestämt dig för det?? Vad var det som fick dig att säga nej?? /Å

2007-11-20 @ 11:12:49
Postat av: Sanna

Får man lov att fråga varför? Kan ingenting om äggdonationer, enlighten me, please!

2007-11-20 @ 12:00:48
URL: http://sannawickman.blogspot.com
Postat av: amy

Blir väldigt nyfiken på vad det var du kom fram till. Har tänkt tanken nån gång, att donera ägg kan man ju göra men inte tagit reda på någon mer information om det hela. så, varför kommer du aldrig att donera ägg?

2007-11-20 @ 12:33:52
URL: http://amys.bloggspace.se
Postat av: sandra

Varför? ;)

2007-11-20 @ 12:44:14
URL: http://frokenudd.blogg.se
Postat av: Anonym

istf att klaga så du blir blå i ansiktet och slänga ur dig åsikter kan du väl motivera. äggdonationer är ett jätteviktigt ämne; om du vet ngt som många kanske missat (tex pga felaktik vårdguide :P) kan det ju vara en bra idée att skriva om DET
bara en tanke

2007-11-20 @ 13:49:40
URL: http://oldschool.blogg.se
Postat av: Nella

informera mig! jag vill också kunna ta ställning i frågan! säg vad du tycker och varför!

2007-11-20 @ 22:06:56
Postat av: emmma

min kära vän fick inte donera ägg då hon går på antidepressiv medel. sånt ville man tydligen inte föra vidare. visst fine. undrar dock om killar som donerar sperma får gå igenom samma procedur hon gick igenom. skit tråkigt för henne. signalen hon har fått är att hon inte är duglig att reproducera. blir man inte bara mer deppig av det?

2007-11-21 @ 13:39:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback